Watch.ID app

Ik kwam deze app als suggestie tegen in een AI nieuwsbrief:

Het resultaat is er niet in een paar seconden, maar deze herkent ie in elk geval.

Groet, Marc

7 likes

Heb je een directe link naar de Google Play Store?

Ik heb een Apple, maar bij deze de site:
https://watchid.app/?ref=taaft&utm_source=taaft&utm_medium=referral

Gr. Marc.

1 like

Leuke app! Heeft nog wel wat moeite met vinden van de juiste horloges. Krijg toch vaak andere modellen terug. Met name vintage horloges.

En ik mis vervolgens het doorklikken naar de resultaten. Waar heeft hij de info vandaan…

Maar we gaan het proberen, misschien dat de database uitgebreider wordt. Thanks voor de tip. Voor nu ook maar gewoon google image gebruiken.

1 like

Bedankt Marc! Registratie voor een account is nog wat lastig. (lang en sterk) wachtwoord uit de wachtwoord manager moet je handmatig overtypen. Maar daarna werkt het! De app is zonder reclame en in-app aankopen voor zover ik kan zien.
Het resultaat van “wat dragen wij vandaag” is helemaal correct.

2 likes

Tof! Een soort vivino voor watcholisten :joy:

12 likes

Gemak dient de mens. De keerzijde is dat het de mens uiteindelijk dommer maakt en de ontwikkelaars rijker en machtiger. AI … mijn reet!!

3 likes

Wat je zegt, hoor ik vaak. Maar maak het eens concreet wat betreft deze opzoeker van horloges
s.v.p.

Maar ik weet toch al welk horloge ik om heb? :smirk:

Want ontwikkelaars zijn geen mensen? Uiteindelijk gaat het erom dat kennis sneller vindbaar is en breder toepasbaar. Ook Gen AI en machine learning zijn uiteindelijk toepassingen waarbij onze collectieve kennis wordt aangewend om sneller kennis beschikbaar en toepasbaar te maken.

Voor de rest leuke app! De persoon naast me in de trein stond wel even te kijken toen ik z’n horloge ging " scannen".

3 likes

Een bekende van je of een wildvreemde :rofl:

1 like

Dat.

:joy: bazenactie

Ik heb het over AI in het algemeen. Vooraanstaande futurologen hebben er ook hun zorg over uitgesproken. Wie dit zijn kunt u opzoeken met AI :grin:

En zo’n app voor horloges … zoek ik liever zelf op. Dan kom je vaak ook weer andere interessante info tegen. En daar kom je nooit als je het hapklaar met een app op je bordje krijgt.

Het heeft uiteraard een tijdwinst factor maar dat zal mij een spreekwoordelijke worst zijn :sunglasses::sunny::palm_tree:

3 likes

De DWW Oostpoort HFLE 2020 komt ie niet uit.

1 like

Valt al met al niet tegen, ook bij vintage.

Ohh dit is wel leuk! Werkt perfect!

Werkt hier ook.
Al wist ik al welk horloge ik had :slight_smile:

Mwa op details zit ie er soms een beetje naast maar het blijft natuurlijk ook een soort Google Horloge Lens.