Watch Nerd Alert: Jaeger-LeCoultre True Second

Toppie, ( en hoogwaardige foto’s!) :+1:t3:

1 like

Fraai hoor. Zelfs met datum mooi in balans.

1 like

Pfoeh, wat een schoonheid! Van harte!

1 like

Weer een schoonheid erbij op het HF.
GEFELICITEERD!

1 like

Prachtig, gefeliciteerd! Lichtbruin leer lijkt me erg mooi maar ik ben ook wel benieuwd naar die stalen band; soort hoekige jubilee toch (plat gezegd)?

1 like

Prachtig Remco!

1 like

Ohw hell yes , wat een beauty.
Deze staat zeer hoog op mijn wishlist , zelfs al 1 keer bijna de trekker overgehaald…

Vooral de stalen band zou ik graag wat meer over zien en horen!

Enjoy! :heart_eyes:

1 like

Wauw wat een ingetogen schoonheid, schitterend.
Gefeliciteerd met je NA.
Veel draagplezier.
En wat een super collectie.

1 like

Gefeliciteerd mooi horloge :watch:

1 like

En… tikt elke seconde precies op de index? :sweat_smile:

1 like

Erg mooi horloge, proficiat.
Maar wat een fantastische afwerking zeg. Kunstwerkje is het.

1 like

Als ik ooit JLC geld stuk zou willen slaan is dit wel de shit. Plus, hoe ouder ik word hoe meer ik de humor inzie van een dead-beat seconde zoals in de One Hz van Gronefeld, en ook hier.

Mooi horloge. Discreet, maar uitstekend afgewerkt, en ik vermoed dat je foto’s 'm geen recht doen, als ik zo eens naar de striping op de indices kijk. Die zal in levenden lijve cooler zijn.

:slight_smile: Mooi man. Veel plezier er mee. Ik vind dit hands down het mooiste horloge in je verzameling. :+1:

1 like

Wat een prachtig horloge!

1 like

Gefeliciteerd. Mooie foto’s van de afwerking en een pracht van een uurwerk.

1 like

Mooi hoor!

Maarre… hadden ze hem niet beschikbaar in de winkel waar je hem gepast hebt? :thinking:

2 likes

Schitterend horloge van een prachtig merk, afwerking doet me wat aan Grand Seiko denken.

Op het eerste zicht geen bijzonder opvallende verschijning, tot je naar de details begint te kijken. Echt eentje voor de liefhebbers. Geniet ervan!

1 like

Ik lees hier met plezier de toename van de JLC horloge geïnteresseerde forumleden.
In mijn optiek zou deze topic in feite in de JLC only topic thuis horen. Maar ja, wie ben ik.
In ieder geval, wederom de perfectie van JLC.
Hoe zeg je nou zoiets,
ongelooflijke uitstraling door de simpele strakke vormgeving met een krachtige innovative motor.
Top engineering door meesterschap van de ontwikkelaars.
Ik ben ooit gevallen voor deze manufactuur en heb er nooit spijt van gehad.
En @Bauhaus, neem een goede raad aan van een senior, doe dit exemplaar dus nooit meer weg.
dixi

2 likes

Zeer mooi.

1 like

En lichtbruin is het geworden.
Ik vind het mooi zo, iets minder formeel.

5 likes

En @Chopin: hier wat meer info en foto’s van de stalen band.

Het is een soort kruising tussen een Rolex Jubilee en de vintage “Bricks” band van Omega. De band heeft draagsporen zoals je kunt zien:

Er zit aan beide kanten van de sluiting een soort Easylink verstellingsmogelijkheid. Hier zie je aan de bovenkant de uitgeklapte variant en onder de ingeklapte. Het voelt iets minder soepel aan dan bij m’n Rolex Explorer, maar het werkt verder prima en de sluiting is veel kleiner en dunner dan bii Rolex dus dat is weer een voordeel:

1 like