Watch Nerd Alert: Jaeger-LeCoultre True Second

Vanavond lag een mooi pakket voor me klaar bij de buren. Een bijzondere nieuwe aanwinst: 3 jaar oud en besteld via Chrono24 “Trusted Seller” (spannend maar liep prima). Een full set met de stalen band en een leren JLC band.

En ja, ik zou inderdaad gaan afbouwen… En dat ga ik ook doen. Maar deze “moest” ik toch echt hebben. Het is natuurlijk niet mijn eigen schuld :innocent:. Het ligt aan @tompj met wie ik niet naar de JLC winkel had moeten gaan. En het ligt ook aan Watchfinder en Hodinkee, die filmpjes en artikelen maken waar je van gaat watertanden…

De Jaeger-Lecoultre True Second dus…

Op naar (voor velen) ongetwijfeld de kernvraag: Waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een horloge dat er (van een afstandje) saai uitziet en tikt alsof het een Quartz is?

Bovenal omdat het horloge bizar mooi is afgewerkt (eigen foto’s):

Maar ook omdat het een knap stukje techniek is. Met een prachtig afgewerkt uurwerk (deels handmatig gedaan):

En tenslotte ook omdat de afmetingen zeer prettig zijn: 39,6mm bij 11,7mm. Een mooie moderne maat, maar zeker niet te groot en niet te dik.

Deze JLC ga ik alleen naar m’n werk dragen. Waarschijnlijk op een (licht)bruin leren bandje. Dat wordt dan lekker afwisselen met de Explorer, Portugieser en El Primero:

Voor meer technische uitleg verwijs ik graag naar deze filmpjes:

En naar dit artikel:

Zo ziet de Gyrolab balans er trouwens uit, die minder luchtweerstand heeft door z’n vorm en daarmee efficiënter is:

https://hodinkee.imgix.net/uploads/content_image_2/d26da8d1de32976b7b3d8fe3596ab339?ixlib=rails-1.1.0&auto=format&ch=Width%2CDPR%2CSave-Data&fit=crop&fm=jpg&h=400&q=55&usm=12&w=600&dpr=2&s=83c853b98a64c4a907faef305642a0a5

111 likes

Geweldig mooi!

2 likes

Mooi ding!
Maar zit het datumwieltje er nu wat te laag in? Of is dat de hoek van de fotos?

1 like

Dank je! Zal de hoek zijn.

1 like

Schitterend mooi horloge! Draag hem in gezondheid

1 like

Oh boy! Knaller dit.

Ingetogen pracht. Trouwens ook prima draagbaar als je niet hoeft te werken! Juist een ideale (bijna) alleskunner. De techniek is schitterend, net als de afwerking. De band wat mij betreft niet licht-, maar donkerbruin.

Die boutique hadden we misschien beter niet bezocht…heeft ons beide geld gekost…

Fantastische aanwinst. Van harte!

1 like

Gezien de rest van de afwerking leek me dat al het geval :sweat_smile:

Erg mooi, proficiat

1 like

Mooie aanwinst.
Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gaaf horloge! Van harte met deze aanwinst! :slight_smile: :+1:

1 like

Echt super mooi, gefeliciteerd en een mooie tijd er mee gewenst!

1 like

Prachtig horloge. Schoonheid zit vaak in de eenvoud.

1 like

Waanzinnig mooi zeg! :ok_hand: Van harte met weer een supertoffe aanwinst. :+1:

1 like

Prachtige aanwinst! Van harte. Persoonlijk begrijp ik de aantrekkingskracht wel van een true beat of morte seconde uurwerk. Prachtig stukje techniek met bijzonder verhaal maar alleen échte kenners weten wat het is.

3 likes

Prachtig! Geniet ervan.

1 like

Wat een schoonheid!:heart_eyes::+1:

1 like

zotjes :heart_eyes:

1 like

Erg mooi! Van harte👍🏻

1 like

Prachtig uurwerk !
Gefeliciteerd met deze NA

1 like