Watch school

Al een hele tijd denk ik er aan me wat te laten scholen op het gebied van horloges maken/repareren/prutsen.

Ik kwam een leuke site tegen, waar je tegen betaling een tutorial (=soort van zelfstudie) horloge maken kunt volgen. Ook biedt men een complete gereedschapset met studie-uurwerk hierbij aan. Er zijn 2 tracks, 1 voor de starter en een vervolg.

Kosten voor de studie zelf zijn in de orde van grootte van 50 dollar. De set kost iets van 300-400 dollar. Ik heb nog niet helemaal helder hoeveel er extra voor de vervolgstudie moet worden aangeschaft, maar ik heb de indruk dat dat meevalt.

De link: http://www.timezonewatchschool.com/WatchSchool/

Iemand toevallig ervaring met deze site?

Of iemand nog goede andere tips qua (zelf)studie?

Die is goed.

Ik had het er recent in een mailcorrespondentie met Walt Odets over.
Hij vind het een aanrader.

Ik wil je er ook op attenderen dat John Davis “Eightohms” hiermee ook begonnen is.
Nu is dat een zeer gerenommeerde horlogemaker:
http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/jlchw/index.html

Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar het lijkt me toch moeilijk om zoiets praktisch als horlogemaken op afstand te leren. Het kan vast wel, maar ik heb gekozen voor een cursus in Schoonhoven.

Gisteren hoorde ik dat de cursus nu definitief doorgaat, start in september. Ik denk ook dat ze nog wel een plekje overhebben.

Zie deze link voor meer informatie:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,121925,121925#msg-121925

Groet,

Mark

Hey Mark,

Bedankt voor deze informatie en de link! Ik heb direct maar even een mailtje richting Schoonhoven gestuurd om te informeren of het doorgaat en er nog plek is.

Moet nog wel even geld en tijd afstemmen met mijn geliefde eega :wink:

Gr. Harro

Bedankt voor de link! Ik ga er eens naar kijken en het misschien doen. Weet iemand een adres in Nederland/Europa waar ik al dit soort tools kan kopen? En evt. ook een ETA 2801-2 movement? Ik denk dat het goedkoper kan als ik de tools etc. lokaal koop ivm invoerbelasing.

Bedankt!

diabloNL Schreef:

Bedankt voor de link! Ik ga er eens naar kijken en
het misschien doen. Weet iemand een adres in
Nederland/Europa waar ik al dit soort tools kan
kopen? En evt. ook een ETA 2801-2 movement? Ik
denk dat het goedkoper kan als ik de tools etc.
lokaal koop ivm invoerbelasing.

Bedankt!

daar zijn al veel berichten over.

zoek op cousinsuk.com , bkwatch, friedrichs, hobbyklok dan vind je alles.

Stony Schreef:

zoek op cousinsuk.com , bkwatch, friedrichs,
hobbyklok dan vind je alles.

cousinuk en hobbyklok was mij al bekend ik was alleen benieuwd naar andere shops. Bedankt Stony!

diabloNL Schreef:

Stony Schreef:

zoek op cousinsuk.com , bkwatch, friedrichs,
hobbyklok dan vind je alles.

cousinuk en hobbyklok was mij al bekend ik was
alleen benieuwd naar andere shops. Bedankt Stony!

oh, nou in dat geval kun je ook eens bij zujeddeloh rondkijken.
de chinese kiloknaller, maar dat maakt sommige dingen niks uit (bijv. stolpje, polijstmachine voor 50 EUR etc…)

en bij de karwei hebben ze 9-vaks sorteerdozen voor 2 euro. (15 vaks voor 5 euro). dit is het goede type, waar de schotjes vast in zitten,(losse schotjes schieten de onderdelen onderdoor)
snie duur!