Watch verzameling voor €2000

lijkt me cordura, maar ben niet zeker. @anon50762135EV weet er (wellicht) alles van.

Eens. Ik heb hem gehad en hij beviel behoorlijk, ik was er alleen wat op uit gekeken. Voor een budget van 2000 zou ik deze zelfs proberen nieuw aan te schaffen :wink:

1 like

OK, ik ben eruit. Leuke uitdaging was dit! Ik bezit overigens geen enkele van mijn keuzes. Dat was m.i. juist ook het leuke hieraan: het idee om met een ‘schone lei’ en een helder doel/budget te beginnen. Ik heb expres vermeden om een Seiko toe te voegen: niet omdat ik dit geen geweldige horloges vind, maar juist omdat er al een aantal voorbij zijn gekomen (en je in feite binnen elke categorie een goede Seiko kunt vinden). Ook heb ik uitsluitend voor automaten gekozen en reëele nieuwprijzen gebruikt. Mijn lijstje:

Chrono: Tissot PRC 200 (EUR 810). Er is ook een wat klassiekere uitvoering (op leer/staal met zonder de rode accenten) maar dat vind ik voor een chrono juist leuk.

Diver: Aevig Huldra (EUR 400). Nuff said - Hollandsch glorie. Deze gasten weten gewoon wat ik mooi vind. Van alles wat op dit lijstje staat, is dit de eerste die ik ‘in het eggie’ zou kopen. De (uitverkochte…) blauwe dial vind ik niet alleen het mooist, maar m.i. moet ik ook minstens een blauwe in m’n lijstje opnemen.

Dresser: Melbourne Portsea Heritage (EUR 290). Ik wilde graag een witte dial op leer van een micro brand, maar de meeste micro’s maken vooral duikers. Melbourne is een Australische micro die m.i. heel aardige dingen doet met het Seiko NH35 uurwerk, en de Portsea Heritage vind ik hun leukste model.

Tool/beater: Archimede Pilot 39 Automatic (EUR 545) op vintage leer. ik wilde graag een Duitser in m’n lijstje, en Duitsers zijn goed in militaire dingen :wink: Uiteraard ook serieus naar Hamilton gekeken (weliswaar geen Duitser). Ik zou dan denk ik voor de Khaki Officer (mechanical) gaan: dan heb ik meteen een handwinder en nog wat budget over voor een dedicated beater zoals de bovengenoemde G-Shock.

Wat een leuke uitdaging! Ik zou een oneplus watch nemen, maar dat is valsspelen :wink:

Ik zou voor circa 400 een monster of skx007 door Rob laten midden voor MN daily beater.

Met een beetje geluk scoor ik n nomos Orion voor 1400 als dress watch.

En als klus horloge n gshock gw2500 voor 200.