Watch verzameling voor €2000

N.a.v. de blogserie op W&W: stel dat je je huidige verzameling het raam uit zou kieperen en voor een budget van €2000 een nieuwe verzameling zou moeten starten, bestaande uit 5 horloges, nieuw of tweedehands, wat zou je keuze zijn en waarom?

Ik trap af.

Duiker: Seiko 6105-8110 “Cpt. Willard” (€750)
Prachtige, klassieke duiker. Het zal even zoeken zijn naar een mooi exemplaar waar niet teveel aan vervangen is, maar dit model is een van de top duikers in dit prijssegment.
Runners-up: Squale 1521, Halios Tropik SS

Dresser: Hamilton Intra-matic (€350)
Prachtige, cleane dial. Perfect voor op een zwart of bruin krokodilletje onder je pak.
Runners-up: Seiko Sarb065, Tissot Le Locle

Tool: MKII Stingray (€600)
Prachtig gemaakte homage aan de Blancpain FF. Heerlijke bandenswapper en om te zetten naar elke stijl d.m.v. rubber, shark mesh, vintage leer, nato.
Runners-up: Damasko DA36, Sinn 556i

Chrono: Citizen Bullhead (€150)
Voor dit budget zijn er niet veel mogelijkheden. Je komt al snel bij een vintage chrono uit of bij een quartz. Ik geef de voorkeur aan een mechanische chrono met 70’s race looks.
Runners-up: Sinn 103, Seiko Pogue

Beater: Casio G-Shock GW-M5610BC (€100)
Solar, atomic, onverwoestbaar en met een mooie stealth look.
Runners-up: Marathon TSAR, Dagaz Cav-1

9 likes

Komt ie dan. Ik ga even uit van tweedehands prijzen voor een exemplaar in 95% nieuwstaat die minder dan een jaar oud zijn. Dan kun je een stuk leukere klokken binnen je budget halen terwijl je qua staat, kwaliteit, onderhoud en genieten van het horloge nauwelijks inlevert.

Duiker: Helson Skindiver (650 euro)

Alternatieven: Halios Tropik SS, Helson Sharkdiver, Squale 1521, MKII Stingray, Raven Vintage, Steinhart OVM

Dresser: Seiko Cocktail (300 euro)

Alternatieven: Tissot Visodate, Hamilton Intramatic, Orient Star (EL05003w)

Tool: Helson Sharkdiver (400 euro)

Alternatieven: Tempest Commodore, Seiko Sumo, Borealis Scorpionfish

Chrono: Certina DS2 Limited Precidrive (400 euro)

Alternatieven: Helgray Silverstone, Tissot PRS516 chrono, Autodromo Prototipo, Stuckx The Bull

Beater: Victorinox Inox (250 euro)

Alternatieven: Seiko Monster, Marathon TSAR, Dagaz CAV1

1 like

Leuk. Lijstjes.

Een leuk trio dat ik als volledige collectie zou kunnen wensen…

1 like

Betekend dit dat je PR 516 binnenkort ook te koop komt
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Was niet mijn eigen kist inhoud gelukkig :wink:

Slechts twee in bezit :smiley:

Ik heb geen chrono dus op die plek de Tissot en heb verder ook een andere categorie indeling (geen tool, wel military/field) dus geen Sharkdiver maar Dagaz. En als beater geen INOX (want die heb jij nu haha!) maar de lume koning Seiko Monster

Haha, Ik vond gewoon grappig dat je in deze categorieën niet begon met je favoriet (?)

Ik heb zelf 4 duikers (tel de BB al mee haha) een dresser en een beater (waarvoor nog mijn dank!)

Denk dat na mijn BB het even stil wordt, en daarna een keer een PR 516 zoeken. Sinds ik die in het echt heb gezien heb ik die ook nog steeds in mijn gedachten na de BB… Maar kan zomaar ook een microbrand weer worden ergens.

Indelen in deze categorieën kan wel, maar vind ik lastig. Gezien wat ik heb en ik niet echt in categorieën indeel…

1 like

Tja was beetje gedwongen hokjes door W&W en die willen perse een chrono en kennen geen algemene racing categorie :wink:

De Tissot staat buiten kijf…

3 likes

Je hebt speciaal die handschoentjes opgesnord bij de kringloop voor die foto?

2 likes

Nee nee, heb ik destijds (is ouwe foto) besteld bij een heuse antiek zaak: Fitzroy & Everest

http://www.fitzroy-everest.nl/

Voor al uw veel te dure retro spulletjes…

Een collectie voor €2000, mmm…
In ieder geval een Damasko DA34 op staal, hopelijk ergens gebruikt voor zo’n €1400

Als degelijke duiker een Seiko SKX007 op Jubilee voor zo’n €200

Natuurliijk een dressy Orient Star voor zo’n €350

En als opvulling eentje voor het sporten een Casio voor €25

en een verassing voor mijn vrouw voor €25 :smile:

4 likes

Deze kan ik nergens vinden, laat staan voor €100 :stuck_out_tongue: Maar leuk idee (en mooie keuzes), ik zal eens gaan nadenken.

[edit] moeten het er per se 5 zijn? Ik neem voor de grap maar aan van wel.

Ik heb hem een tijdje geleden voor 70 GBP op TZ-UK gehaald. Nieuw staat ie voor 150 euro op eBay.

1 like

Goh dat is toevallig… :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Zou gewoon een gedragen Tag heuer carrera 16 zoeken :grin:

1 like

Hoewel ik ‘duiker’, ‘tool’ en ‘beater’ vaak een beetje moeilijk uit elkaar kan houden, vind ik dit toch wel een leuk spelletje. Achter mijn selectie zit geen heel diepe gedachte; het zijn gewoon horloges die ik wel eens (of nog eens) in mijn bezit zou willen hebben. Dus:

Duiker: Orient Star OS300 (700 euro), omdat het de meest solide duiker is die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Eigenlijk iets te groot voor mijn pols, maar zo’n stoer ding dat ik 'm gewoon toch weer op de lijst zet.

Tool: Bell & Ross Demineur (600 euro). Ik weet eigenlijk niet of die prijs helemaal reëel is, want ik zie ze niet zo vaak meer aangeboden. Dit is er zo een die ik al heel lang op de radar heb om eens te proberen, maar hij kwam nooit op het goede moment voorbij.

Chrono: G. Gerlach Aurochs (525 euro). Mooie kleur, intrigerend merk, bullhead.

Beater: Precista prs-18q (175 euro). Deze zit nu voor de tweede keer in de horlogedoos. Opnieuw ben ik aangenaam verrast door de kwaliteit. Bovendien de perfecte maat voor mij, draagt heerlijk.

De rekenaars onder ons merken nu natuurlijk op dat het budget verspeeld is. Dat komt omdat ik gewoon niet zo veel heb met dressers, zeker niet in het goedkopere segment. Die verdwijnen eigenlijk altijd weer uit de kist. Een vintage Omega of iets dergelijks zou leuk zijn, maar omdat het budget al op is, ga ik valsspelen.

Dresser: Vostok Amphibia met gladde Boris-bezel, op een mooie cognac leren band. (paar tientjes). Lijkt van een afstandje best op een dresser en kost niks. Klaar.

3 likes

Gaaf bandje! Weet je toevallig waar zo iets te koop is?

Je moet effe googelen op ‘Cordura watch strap’. Dan krijg je dit soort bandjes. Heb er onlangs ook 1 aangeschaft via amazon.com

1 like

Yep. Die van Hadley Roma zijn - hoewel ook wat duurder - verreweg het mooist van kwaliteit (o.a. leer gevoerd).

Tweedehands Tudor Black Bay is voor dat geld te krijgen, mijn keuze gaat daar naar uit :slight_smile:

2 likes

Shit, wat een mooie klok. Hoeveel ‘grails’ kan een man hebben…?

2 likes