Watch & Wonders 2025 - Alles wat NEW is

Erg lekkere kleurtjes!

Toen opende ik de foto op groot formaat en zag ik dit:

Oh boy… Ik hoop serieus dat dit prototype banden zijn en dat dit opgelost is zodra ze in de verkoop gaan.

4 likes

maar voor een klok van 30k verwacht je wel een mooie strap.

Ik weet niet vind het toch beetje saai. ze hadden wel wat met meer pit kunnen bedenken vind ik.

Dan ken je de bandjes van een RM van 6 ton nog niet :joy:

1 like

Drie keer kut. Als dit de weg is die Grand Seiko inslaat zijn ze mij helemaal kwijt.

In technisch opzicht is de Tentagraph een blamage du merde omdat het een modulaire chronograaf is bovenop een standaardwerk, met een dik en in mijn optiek gevoeliger uurwerk tot gevolg, want ook nog eens high beat. Dus dat vind ik kut. Die Tentagraph chrono’s zijn een levende reclamezuil voor de aanschaf van een klassieke Zenith El Primero.

Dat werkt door in het ontwerp en de dikte. Afgrijselijk. Ik zou nog liever een Rolex Batman dragen, en dat vind ik al niet fijn. Dat zelfde geldt voor de hele Evolution 9 series, inclusief die nieuwe variant van 37mm die ze nu uitbrachten: Mooie maten, maar lompe indices en wijzers, en een wat rare kastvorm. Vaak ook met te brede lug width.

Vergeet groot. Waar ik de humor van een PLOPROF nog een keer in kan zien, is dit GS model in mijn optiek gewoon een lelijke horkenbak. De kleur is kut, het ontwerp is kut, de pushers zijn kut, de kast is kut, ik zou de ontwerper hiervan nopen tot seppukku als ik z’n baas was. Dan vind ik de kolder van die Rolex Landmaster, pardon, landdweller zelfs nog een verademing.

Het enige merk wat tot nu toe een fatsoenlijk model heeft gepresenteerd is in mijn optiek Laurent Ferrier. Oh, en die nieuwe Reverso is geil. Sterker nog, alle nieuwe Reverso’s zijn geil.

Die Roze Patek met

zoals jij het noemt: Afgrijselijk. Kast is veel te groot voor dat uurwerk, maar het is honderd keer beter dan de output van Rolex en GS.

6 likes

Wat een prul

2 likes

Ho ho…

De pushers zouden best een mooi gaspedaal kunnen zijn voor in een Corolla of zo.

8 likes

De rest van de kast als vliegwiel? :joy:

2 likes

Een automatische Tank Louis, en een Santos in de maat small.

2 likes

Ik wilde een grap maken over deurstoppers.

image

Maar die zijn cleaner van ontwerp, en bovendien minder dik.

10 likes

:joy::+1:

1 like

We zijn het eens.

Help mij even, welk uurwerk is te klein voor welke 38 mm kast?

4 likes

Ik heb het niet over de grootte van de bruggen maar over de plaatsing van de KS. Die wil ik lager zien. Zoals bij die Laurent Ferrier. :slight_smile:

1 like

Ah Geschmackssache.

Bij patek kiezen ze er voor om deze op 1/4 uit te lijnen ( tussen onderzijde index en centrale as)

3 likes

Vergeet Nomos niet !

8 likes

Afgrijselijk.

Maar Raymond Weil was goed bezig. Zij wel.

Nomos weet van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Die hebben minimalisme uitgespeeld en verneuken nu hun ontwerpen door stompzinnige tierelantijnen als tweede tijdszones en tweede datums toe te voegen. En primaire datumvelden die bijna buiten de kast vallen. Brrrrr.

Ze zouden zich beter concentreren op het aanpassen van de Alpha zodat de secondewijzer eindelijk eens daar terecht komt waar hij hoort te zitten.

3 likes

:point_up_2:

1 like

Je bedoelt die babyblauwe met de cocktailprikkerwijzers en een ondergrondsegaragehelling naar de datum? Daar is ook genoeg van te zeggen :wink:

Mooi is ie wel, maar geef mij maar eentje zonder datum. Zoals deze :smiling_face_with_three_hearts: (niet nieuw voor dit jaar overigens)

17 likes

Vooruit, de ingang van de Q-park is voor mij nou juist weer een pluspuntje. Het gepiep van rubber op schoon beton, de wetenschap dat je vele Euros per uur gaat aftikken voor te krappe plekken… Het is een warm bad, die helling.

6 likes

:rofl:

Kom op Chris. Voor de rollator dan.

2 likes