Watch & Wonders 2025 - Alles wat NEW is

Alle nieuwe reversos zijn prachtig. De een nog mooier dan de andere. JLC is heel goed bezig!

1 like

Nou nou nou.

Dit is toch gewoon een gave toevoeging aan een bestaande lijn.

Tov

Misschien dat het gelimititeerde werk wat te kleurrijk voor je is, daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar de blauwe is, naar mijn idee, een zeer goed gelukte iteratie op een bestaande basis.

Het erbij slepen van de totaal overbodige second date of aanpassingen van het alpha uurwerk is natuurlijk weinig relevant om een losse release te evalueren.

7 likes

Is dat zo ja? Kon het niet achterhalen, maar mocht dit echt zo zijn vind ik dit gezien de prijs een extra bummer. Overwoog de groene op staal, maar dan haak ik toch langzaam af.

CMD + SHIFT + 4… Zo maak je screenshots, in plaats van foto’s met je mobiel te maken en dan die te posten :joy:

6 likes

Goed gevonden :joy:

1 like

hij legt nog net niet zn telefoon op een scanner

3 likes

Poehee, dat is strak. Die linker is echt keurig.

Dat knak je toch zo doormidden? :sweat_smile:

Dank.

Je kan dit topic ook sluiten. Alles is bij iedereen online te vinden :sunglasses::pig:

Maar vanaf nu ga ik alles zo fotograferen, gewoon vanaf het beeldscherm.

1 like

Dit is met maar 10,1mm dikte toch echt wel een snoepje hoor. Ik ben fan!

Even afwachten hoe lang die lugs gaan zijn want dat kon nog wel eens roet in het eten gaan gooien met een case die al 40mm is.

Dit. Die dubbele escapement en dubbele veertrommel voor 3 dagen reserve in een high beat klinkt leuk in een verhaaltje, maar in wezen is het gewoon een log, dik en slecht ontworpen module waarbij die gangreserve en dus dubbele veertrommel geen enkele waarde toevoegt maar wel de volledige esthetiek van elk ontwerp met de tentagraph vernacheld.
Wat een hork.
Ik snap dan ook werkelijk waar niet waarom GS geen fatsoenlijke chronograaf op de markt kan brengen. Seiko deed dit al in 1964 met de 5719 monopusher, de automatische 6138/6139 en de flyback 7016/7018.

Het is mij werkelijk een doorn in het oog dat Grand Seiko in 2025 niet in staat lijkt om een chronograaf van acceptabele dikte en omvang weet te maken.
Ze zouden die sterke verhalen eens los moeten laten en zich ipv van te richten op dubbele veertrommels en overbodig gecompliceerde echappement, richten op verfijning en perfectie.

Een klassieke Zenith El Primero is bijvoorbeeld helemaal niet zo gecompliceerd of over de top. Maar de verfijning over de jaren is wat het uurwerk briljant maakt.
Seiko zou er goed aan doen om die 7018 flyback eens opnieuw op de ontwerptafel te gooien. Met de productie technieken van tegenwoordig krijg je daar gemakkelijk een aantal milimeter van afgeschraapt.

Zeg nou zelf;

Dit, maar dan lekker dun op de pols, met de verfijnde afwerking van GS en een geweldige plaat die wel een sterk verhaal mag hebben, zou toch prachtig zijn :heart_eyes:

8 likes

vind die chrono gmt wel gaaf

3 likes

4 likes

Ik heb nog niet veel gezien dat ik zou om de pols zou willen hebben, Tudor, Oris, JLC en Bremont vind ik nog wel OK, maar er zit niet echt iets tussen dat ik echt zou willen
Deze Eberhard ContoDat vind ik ook nog wel geslaagd

9 likes

Vergeet de Saxonia minute repeater perpetual niet.

Platina kast van 40,5mm x 12,1mm! :saluting_face:

Dit is voor mij zeker een potentiële nieuwe grail watch. :drooling_face:

Op de website is een simulatie te vinden van de minute repeater, deze laat de huidige tijd horen:

21 likes

Heel fraai maar dat ContoDat had van mij niet op de plaat gehoeven.
ContoWat, en van zulke vragen vrees ik. Automatic had ik dan daar liever gezien.

1 like

Dat vond ik juist wel leuk. :+1:

Voor die ouderwetse “ok, Boomer” vibe.

4 likes

Precies dat.

Gen z denkt sowiso dat wij boomers zijn.

Boomers hebben comfort.

3 likes

Als je Gen X bent, dan wel een heel, euh, volwassen Gen X. :smirk: