Watch2day.nl - Richtenburg Arkadius

Ik heb niet gezegd dat hij niet gemaakt is in China he dat kan heel goed zijn.
Ik zei gewoon dat die horloge wel degelijk van goede kwaliteit is .

Als ik er maar content mee ben toch ,…

Dat zeg ik toch ook. Je kocht klokjes uit China waar je niet tevreden over was, Richtenburg koopt een klokje in China waar je wel tevreden over bent. Kennelijk weten zij kwaliteit te kopen & jij niet. Niets meer, niets minder. En ik vind het ook het belangrijkste dat jij er content mee bent. Dat is echt gemeend!
En jij bent ook niet de eerste die serieus tevreden is over een Chinees horloge hier. Er zitten prima exemplaren tussen, het jammere is dat de kwaliteit nogal wisselend is.

Quality control is ook iets wat een lage prioriteit heeft bij veel Chinese horloges. Ik hoorde geregeld van vrienden en lees op fora dat wijzers, schroefjes en rotors er af vallen of dat ie het ineens niet meer doet.
Je hebt natuurlijk ook uitzonderingen, zoals de hogere klasses van bijvoorbeeld Seagull. Daar letten ze een stuk beter op wat de deur uit gaat.

Ik heb een poos geleden een post geplaatst dat ik een Parnis flieger (IWC hommage) een paar weken als daily wear omhad. En die deed het prima en met slechts enkele minuutjes afwijking. Moet wel bekennen dat dat wel het langst was dat ik een hommage horloge achter elkaar heb gedragen. Dus ik weet niet hoe ie/ze het na een paar maanden/jaren doen.

Ik heb macro foto’s gezien van Chinese uurwerken
met meer huidschilvers dan op de kraag van…( vul maar in )
Jek!! :grimacing:

1 like

Prima, doeiii :+1:

typisch voorbeeld van wat ik een plakmerk vind!

Wat is je referentiekader dan? Ik kan me niet voorstellen dat dit anders is dan de rest van de Chinese troep met fake historie.

O.k., dus je moet mazzel hebben en dan kan 't meevallen. Daarnaast moet je niet meer dan 'n paar tientjes betalen voor zo’n horloge. En toch, dit oude topic opent met een horloge van € 230 (ik laat de ‘adviesprijs’ van € 1.400 even buiten beschouwing, omdat er niemand op deze planeet woont die dat er ooit voor heeft betaald of gaat betalen :wink:). Stel dat het de Chinese aanbieder in totaal € 10 kost om zo’n horloge uiteindelijk bij de klant te krijgen. Dit betekent dat het uiteindelijk 23 x over de kop gaat. Ja? Dit is bij sommige ‘high end’ merken helemaal niet ongebruikelijk. Niks mis mee toch? :grinning: