Watches and wonders 2021

Het is bijna zover: Van 7 tot 13 april vindt Watches and Wonders 2021 plaats.

https://www.watchesandwonders.com/en

Via het digitale platform van Watches and Wonders zullen 40 merken nieuwe releases bekend maken. Vervolgens vindt er een live event in Shanghai plaats. Hier zullen 15 merken bij aanwezig zijn.

Ze noemen het zelf “a celebration of watchmaking excellence”.

Op de website zag ik dat diverse grote merken vertegenwoordigd zijn: o.a. Zenith, A. Lange, JLC, PP, VC, Panerai, Oris, IWC, Tag Heuer en Tudor. De meeste ogen zullen waarschijnlijk gericht zijn op Rolex.

Het viel me op dat Swatch (o.a. Omega en Longines) en AP niet aanwezig zijn. Weet iemand wat hier de reden van is?

Ik ben benieuwd naar het evenement en ga het zeker in de gaten houden.

Wat verwachten jullie ervan?

4 likes

Eh, hier niet iig! Heel erg benieuwd waar Zenith, JLC Tudor en VC mee gaan komen!

6 likes

Hier ook niet per se hoor. Ik ben ook erg benieuwd naar Zenith en JLC. Maar ben ook wel nieuwsgierig naar Rolex.

Ik denk wel dat het veilig is om te zeggen dat Rolex over het algemeen de meeste aandacht zal krijgen. :sweat_smile:

1 like

Ik verwacht een nieuwe el primero.

2 likes

Joh, echt? :wink:

1 like

Oh ja, de nieuwe Black Bay 36 met inhouse movement :drooling_face:

3 likes

Helaas is Basel beurs niet meer, hoop dat dit een waardige vervanger is, vond het altijd een erg leuke tijd van het jaar de nieuwe release samen met teachers op instagram. Iedereen zwaar speculeren wat er zou komen en vaak zat iedereen er naast :joy: zeker met de B01 van Tudor toen :ok_hand::rofl:

1 like

Swatch group heeft hun eigen even tegenwoordig

Oh serieus? Niks van meegekregen! Wanneer vindt dat plaats?

Vanaf 2019 al niet meer bij Baselbeurs dacht ik. En daarna zouden ze hun eigen event houden met al hun eigen merken.
Geen idee wanneer swatchgroup het houdt in 2021

Edit: nog een linkje

2 likes

Ben benieuwd of IWC zijn Mark VIII update met het eigen in house uurwerk?

Zo dan.
We zijn los! Ik zit er klaar voor.

De eerste nieuwigheden druppelen binnen.
Hier alvast het nieuwe spul van Patek.
REF.5711/1A

Reveal Related asset 1_4_5711_1A_1920x1080 Reveal Related asset 1_5_5711_1A_1920x1080

REF.5990/1R


Reveal Related asset 2_5_5990_1R_1920x1080 Reveal Related asset 2_6_5990_1R_1920x1080

10 likes

Die groene Nautilus is wel echt heel nice! Gaat waarschijnlijk een marktwaarde krijgen van 150.000 euro. Gezien deze naar kort in productie zal zijn.

1 like

IWC Le Petit Prince Chronograph in 41mm en een groene reverso!

10 likes

Cartier Tank Must en wat klatserts van VC

3 likes

Hun hebben de mooiste GMT. Als je de functie niet nodig hebt, GMT wijzer onder de normale en hoppa. Een gewoon horloge zonder extra wijzer.

Die groene Reverso is er mooi!

2 likes

Niet alles wat hun uitbrengen is een “Petit Prince”

Is toch exact dezelfde blauwe plaat en horloge als de mijne maar dan in 41mm?

1 like

Nieuwe IWC “Big Pilot” 43mm en verwisselbare straps

7 likes