Watches and Wonders- tips & tricks

Dit jaar is het zover. Begin april brengen ik en mijn wederhelft een bezoekje aan Geneve.
Is dat nou niet het moment dat er een klein hobbybeursje gepland staat? Wat een toevallige toevalligheid!

Zijn er hier leden die Watches & Wonders reeds bezocht hebben en enkele do’s, don’ts of tips & tricks willen nalaten?

Alvast bedankt!

5 likes

W&W niet geweest. Wel een tip voor in Genevé en dat is de Leopard bar. Wel even @Mr_Broke thuislaten.

2 likes

Horeca is uiteraard even (of nóg) belangrijker!

Bedankt!

Aanrader is om zeker een hele dag uit te trekken om alle boutiques te bezoeken in geneve.
Verkopen doen ze niet of amper, anders zouden ze na 1u totaal uitverkocht zijn uiteraard.
Rolex boutique als eerste op de lijst wanneer die open gaat, anders kan je wel eens een paar uur staan schilderen in de wachtrij. Leuke aan deze boutique is dat ze alle modellen hebben (zonder binnenwerk wel is waar) om te passen!.
En aangezien er niets verkocht wordt kan je ook alles lekker schaamteloos passen!

Patek en AP moet je wel een afspraak maken.

Kijk vooral dat je genoeg gegeten hebt voor je watches&wonders binnen gaat want eten daarbinnen vond ik maar slapjes.

Ook bij Rolex in w&w gewoon bij opening als eerste doen anders sta je daar uren te schilderen om binnen te mogen.

En laatste tip waar ik aan denk, spreek de verkopers aan! zo ben ik bij IWC achter de schermen gegaan om nieuwe modellen te passen, ook bij Vacheron achter de schermen de nieuwe gouden overseas aan gehad, top dag.

verder, ENJOY it, echt super leuk weekend!

3 likes

Even op de Rue de Rhône bij Richard Mille naar binnen…

Ik was er in 2023 en ga dit jaar waarschijnlijk weer.
Tips:
Gratis OV als je in een hotel zit: Free Geneva Transport Card | Geneva Tourism
Als je meerdere dagen gaat, op donderdag was er een event (gratis) door de stad/aan het meer, mischien ook dit jaar.
Neem een dag(deel) zonder horloges voor rondbanjeren in Geneve. Je weet op een gegeven moment niet meer wat je wel en niet gezien hebt, zowel binnen als buiten W&W. Het is veel, heel veel.
Rare handcrafts Patek: in 2023/2024 was er een tentoonstelling (gratis/op inschrijving) boven in de salon. Als ze dat weer doen, dan is dit echt een must om die collectie en de makers aan het werk te zien. Hou dat dus in de gaten.
Sommige merk boutiques hebben kleine tentoonstellingen van vintage horloges. Tag Heuer had toen een leuke collectie bijvoorbeeld.
De ‘piraten’ net buiten W&W dit jaar: Time to Watches | Geneva, 1 - 6 April 2025

W&W: makkelijke schoenen het is echt groot en je moet soms even wachten voor een uitleg/bezichtiging van een merk en je kon er amper zitten. Eten is erg matig.
Kijk ook eens bij Van Cleef en Arpels/Piaget voor wat bling bling in perfectie uitgevoerd.

Oww ja, vergeet je credit card niet:-) Veel plezier!

Uit veiligheid zou ik deze misschien wel beter vergeten :sweat_smile::face_in_clouds:

Bedankt voor de mooie en uitgebreide tips!

Aangezien we de berglucht van Geneve al bijna kunnen opsnuiven, haal ik dit topic graag nog even naar boven.

Als er nog tips zijn, altijd welkom!

Patek museum mèt gids!

2 likes