WATCHES AND WONDERS - Tudor

spannend :eyes:

1 like

Het is nooit te vroeg. Beter een keer te veel dan te weinig. Al denk ik dat Tudor met de pelagos 39 lijn de komst van de sub wel volledig van tafel heeft geveegd.

4 likes

Eerste keer dat ik de 925 zie op N staal band; mooi! Zorgt het verschil in hardheid van de materialen er niet voor dat de band invreet in de kast/lugs?

2 likes

Er is geen beweging tussen lugs en kast volgens mij.
Bij een bandenwissel zal ik een plaatje maken.

2 likes
4 likes

Met de geruchten van de BB54 en met 1954 het jaar van de eerste Tudor Sub verwacht ik een 37mm Tudor Submariner met lume block markers zonder omlijsting, small crown geen red triangle.

We zullen het gaan zien.

5 likes

TGIF.

Vintage. (Neo)

24 likes

9 likes

Wellicht een grapje, maar dat soort dingen wil het grote publiek wel… Hoe zou het toch komen dat veel mensen Tudor een b-keuze Rolex vinden?

Ze waren een tijdje leuk bezig met eigen modellen, maar blijkbaar wil het publiek liever goedkopere netniet versies van Rolex modellen.
Soortgelijk uiterlijk, maar dan veel te dik, zoals bv de Pro, de BB GMT, of de lachwekkend dikke BB 41.
Zelfs de (in mijn ogen erg mooie) zwarte BB58 heeft te veel weg van een Rolex 6538 Submariner, inclusief het rode driehoekje, en gilt wijzerplaat.

De Kenissi uurwerken zijn niet echt exclusief voor Tudor. Chanel gebruikt ze bv ook, en die ruilhandel met Breitling draagt ook al niet bij aan een manufacture imago, zoals de grote broer heeft.
Zelfs nieuwe (30 jaar oud) merken zoals Nomos zijn nog origineler en meer inhouse.

En ja ik heb zelf 3x een Tudor gehad, dus verder zeker geen hekel aan het merk.

1 like

Klinkt toch wel bitter. Tudor casht gewoon in op de heritage van rolex. Niets mis mee toch? Er is duidelijk vraag naar.

3 likes

Spam je dit topic plat met foto’s? …please??? :grin:

2 likes

Wel op die BoR. Op de originele NATO: Prachtig.

Dat ding is aquired taste in optima forma, maar ik vind 'm tegenwoordig geweldig.

Kijk. Een betere band.

Da’s ook weer niet nodig.

Je snapt het niet. Men wil vintage Rolex. Want zeg nou zelf, Rolex maakt alleen nog zielloze fabriekshorloges met materiaal wat evenveel karakter heeft als een betonnen muur. De BB58 is een mooie throwback naar een Rolex wat ooit wel leuke horloges maakte, zoals 4-digit subs.

Het Rolex van weleer. Het betere, sympathiekere en bovenal mooiere Rolex. Ik zou nog niet met zo’n moderne keramische sub rond lopen al bood je me geld om het te doen, maar een BB58 is gewoon wel leuk.

Soit, Tudor is ook niet mijn helemaal mijn merk wegens snowflake wijzers, soms iets te saaie kasten en soms iets te dikke uurwerken (GMT, Chrono) maar ze zijn vele malen leuker dan de ballentent die Rolex heet. Ik zou een zilveren BB, een klassieke BB58, de P01 en de North Flag geen straf vinden hoor.

Nomos is een leuker merk dan zowel Tudor als Rolex. Dat is correct.

Ik houd m’n hart vast voor wanneer je iets echt niet cool vindt.

12 likes

Maar wel waar….

1 like

De mooiste lume blokken die er zijn :star_struck:

2 likes

Jubilee

2 likes

Hahaha, geen zorgen. Ik zal me voortaan wat meer inhouden :wink: meestal ben ik het met je eens trouwens, en waardeer je mening.
Op 1 ding na: ik ben een Rolex fanboy, en ik schaam me er niet eens voor :joy:

1 like

Zo sterk zou ik het zelf niet uitdrukken, maar ik kan me er enigszins in vinden, en vandaar dat ik tegenwoordig terug ben gegaan naar een 5 digit Sub.

10 likes

Dat wordt niet geiler, Henk. Da witte gij ook.

Ik ook, maar dan met name van voor 1988.

Die is al beter, ook al is het geen 4 digit sub. Maar eerlijk is eerlijk, ik koop zelf alleen skin diver horloges die er uit zien alsof iemand in de jaren zestig en berg ganja heeft zitten roken tijdens het tekenen, dus dat zou verklaren waarom ik de BB58 zo schattig vind.

4 likes

Euhm wellicht iets te maken met het ontstaan van het Merk wellicht?
Ik roep zo maar wat hoor.

🤦

6 likes

Ook niet warmer of kouder, gewoon een stukje informatieverstrekking naar jou toe.

1 like