Watches & Wonders 2022

Dat soort negativiteit helpt je afschrijving niet he

2 likes

Vlekken, welke vlekken?

4 likes

Cool. Komt goed, ik PB je tzt. Zoveel lobi hier :hugs:

1 like

Vingerafdrukken etc.

1 like

Yep maar het is dan ook een toolwatch. Ik heb express voor de velcro band gekozen en het is met die band het meest comfortabele horloge wat ik ooit heb gedragen. Zo licht dat is denk ik voor sommigen ook een afknapper je hebt werkelijk niet door dat je iets om de pols hebt.

1 like

Mijn voorkeur gaat uit naar 40mm. Al zegt diameter zeker niet alles. Ik zou hem wel kunnen hebben denk ik, maar voor veel mensen is bijvoorbeeld een BB58 van 39mm de perfecte maat.

1 like

Ja maar waarom die 5 sterren maakt het horloge niet mooier op.

1 like

Klopt, diameter is niet altijd een goede voorspelling voor hoe het horloge valt.

43 mm op 18,5 cm pols.

6 likes

En wat zegt de term toolwatch eigenlijk nog… is dat nog van de tijd?

Hetzelfde geldt voor een Omega Seamaster Planet Ocean 43.5mm. Draagt ook veel kleiner.

1 like

Dat is een referentie naar de oude Generaal Longines.

1 like

Bij lichter gewicht kan een grote diameter vaak ook beter. Titanium of een endurance pro bijvoorbeeld :ok_hand::ok_hand:

1 like

Voor mijn Longines geldt dat zeker. Ik ben behoorlijk lomp (daarom ook m’n hand gebroken vier weken geleden) en ik stoot m’n horloge altijd overal tegen. Een volledig keramische duiker is voor mij dé oplossing. Nooit meer zorgen maken om krassen, butsen of wat dan ook. Dit horloge blijft in nieuwstaat. Ideaal! Ik doe er alles mee. Klussen, sporten, douchen, werken etc.

3 likes

Echt gave klok die Longines Zulu time! Inhouse uurwerk en true GMT watch en COSC certified. Echt een top horloge!

14 likes

Dat het een robuust horloge moet zijn met een duidelijk afleesbare wijzerplaat, je moet in één oogopslag de tijd kunnen aflezen. En verder zijn termen als toolwatch of Flieger of duiker gewoon leuk voor ons horloge nerds.

3 likes

Beetje saai wel.

Bezel is groen he. Lijkt zwart maar zit een tint groen in. Schitterende applied gold coloured numerals en wijzers. Vind het alles behalve saai.

1 like

En toch…blijft wat saai. @dreski

Die eerste foto is écht schitterend. Ik zie dat ze de AR ook royaal hebben aangebracht op het glas.

Longines is echt lekker bezig. Maken een flinke comeback. Climbing the ladder.

6 likes