Watches & Wonders 2022

Het is zonder meer een mooi merk met een cool logo ook.

Longines is al lekker bezig sinds 1832. :muscle:

1 like

Dat logo is het oudste ongewijzigde trademark ter wereld (1889).

2 likes

Wat is de lug to lug?

Dat zal ook een strategie zijn van de Swatchgroup. Omega is flink in prijs gestegen en Longines is toch het merk wat daarna komt op de ladder, ze willen dat gat een beetje vullen qua prijsstelling lijkt het.

3 likes

Ik vind het wel wat hebben… :grimacing:
Vooral nu ik van @daffie weet waar het vandaan komt :grin:

1 like

Longines is al 10 jaar heel fijn bezig :+1::grin:

3 likes

Ja maar Longines heeft afgelopen jaren ook echt een paar knallers uit gebracht en wat ik zo zie hun kwaliteit ook echt omhoog gebracht. Longines lijkt weer een beetje omhoog te klimmen. Ooit op dezelfde hoogte als Patek Philippe. Long long time ago. Daarna een budget medium high end instap merk van de Swatch groep geworden. Dat laatste imago lijken ze nu een beetje kwijt te raken.

1 like

Diameter 42mm
Lug to lug 49.2mm
Dikte 13.9mm
Quick release banden systeem

6 likes

Absoluut. De spirit titanium L3.810.1.53.6 vind ik ook wel tof. Iets cleaner / saaier misschien, maar titanium… Een pre voor mij.

1 like

13,9 dik is wel fors… Maar hij blijft mooi.

Valt goed mee voor een GMT. 49mm l2l ook prima.

Wat een superverwarrend stukje is dat, zeg (wat je linkte).
GMT en UTC zijn twee verschillende dingen, dat komt niet lekker uit de verf in dat stukje wat mij betreft. UTC is per definitie in 24h format geschreven en mag genoteerd worden als 1234Z (zonder puntjes). De Z (“Zulu” in het NATO alfabet) is dan wel weer een overblijfsel van toen GMT nog een standaard was :see_no_evil: )

3 likes

13 in een dozijn. Seiko SPB part 2.

1 like

Mijn gevoel zegt toch dat dit een kanshebber is voor het daffie’s flipperfestijn…
Die GS heeft maar 1 goud sterretje…

2 likes

Ik zie in de afwerking en de details toch wel een verschil hoor. Deze Longines vind ik erg mooi en dat heb ik niet vaak bij het merk.

1 like

Echt? Ik heb er toch een ander gevoel bij… Zou dat het werk zijn van de marketing afdeling…? :see_no_evil:

1 like

Ik ben er van overtuigd deze mij snel zou vervelen… irl hoogstwaarschijnlijk niet zo bijzonder als de marketing plaatjes doen vermoeden, zoals zo vaak. Oh en het geheel is té shiny.

Arabische uurmarkers in combinatie met (arabische) dateschijf is een nono.

1 2 3 4 5 27 7 8 9 10 11 12

Behalve op de 6e van de maand? :thinking: