Nog even een mooie review van de Longines Zulu time. Echt een prachtig horloge!
Vind alleen de caseback en de clasp wel echt een afknapper.
Mijn polsmaat is 18,5 a 19cm maar 46mm is wel erg groot. Maar deze zal wel een stuk kleiner dragen omdat de wijzerplaat een stuk kleiner is.
Het is Brits … inch, pint, en meer van dat soort kul
Beetje Pall Mall Horloge
Nee nog steeds niet voor mij. Komt nogal net-niet op mij over. En al helemaal niet voor 3k.
Denk als puntje bij paaltje komt dat ik ook weer voor een Tudor zou gaan. Maar desalniettemin is Longines lekker bezig.
Jawel hoor. Alleen zie ik nu teveel gebeuren dat merken zichzelf hoger in de markt willen plaatsen terwijl ze nagenoeg hetzelfde maken als voorheen maar dan in een iets ander jasje gegoten en wat marketing geleuter. En daar krijg ik een sterk gevoel bij.
Niet helemaal mee eens bij deze Longines. Longines biedt een inhouse uurwerk met 72 uur power reserve aan dat COSC gecertificeerd is. Daarnaast is het een true GMT watch. Dus in de tweede positie verstel je de uur wijzer net zoals de Tudor Black Bay GMT en de Rolex GMT Master II.
Daarnaast krijg je bij deze Longines een ceramische bezel en een quick release system metalen band.
Dat is voor onder de 3k en over de 2.5k na korting toch wel netjes.
Begrijp jouw punt. Maar voor mij is ook de stap naar in-house uurwerk een deel van de inzet naar een hoger segment. Zie ook Oris, Damasko bijvoorbeeld. Ik zie geen (technische) meerwaarde tov een prima ETA uurwerk bijvoorbeeld. Mijn Damasko en Oris horloges liepen allemaal ruim binnen COSC. En vwb andere merken die dat weer niet doen maar wel nieuwe modellen uitbrengen tegen een (veel) hogere prijs…Grand Seiko en Fortis bijvoorbeeld de laatste tijd.
Anyway het is vechten tegen de bierkaai…of windmolens zo je wilt.
Ik vind het een prachtig horloge, maar het uurwerk is gewoon gemaakt door ETA, dat exclusief bepaalde uurwerken maakt voor Longines. Het is dezelfde groep maar is dat ‘in-house’. Denk overigens dat het alleen maar fijn is dat ETA de uurwerken doet, goed spul en ze doen het al een tijdje. Het is ook een hoop marketing geneuzel dat ‘in-house’, waar ik aan mee doe. Want ik heb ook een Longines uit de jaren 70 omdat ik ook een horloge van dat merk wilde met een echt eigen uurwerk.
Die vijf sterren (icm met én er boven én eronder tekst terwijl aan de bovenkant er ook al drie regels staan met merk, logo en naam) maken het voor mij een heel goedkoop ogend horloge. Categorie <300 euro ofzo. Veel te veel opsmuk.
Keimooi ding!
Beetje druk idd, wel jammer vind het een mooi horloge.
Vooral de sterren doen mij aan de goedkope Commedoor horloges denken van vroeger
Ja erg tof. Dacht dat ik even klaar was met Tudor maar deze wil ik wel een keer.
Met een minder goede fijnafstelling. Ik denk dat ik liever die Tudor zou hebben.
Eens! En met de nieuwe T-Lock doe je ook geen concessies meer. Echt een goede deal!
Oh en 200m WR. Je moet haast wel gek zijn om nog een explorer 2 te kopen .