Watches & Wonders 2022

Ik vind de R mooier, maar ik zie wel erg veel verschillen.
Bezelring is anders, dik font vs heel dun font.
Kast is anders, met en zonder crownguards.
Met en zonder cyclops
Lumeplots met en zonder metalen randje
Wijzers met mercedes logo vs 2x vierkante blok aan wijzer
Etc…
Dit zijn toch echt totaal verschillende horloges m2c.

Ja echt ongekend. Tudor is ook echt onwijs goed bezig. En denk dat het alleen nog maar beter wordt komende jaren.

1 like

Ze hadden natuurlijk geen design kosten he.

8 likes
1 like

Erg mooie Tudor. Jammer alleen, dat ie niet een maatje groter is. Maar voor de meeste hier prima te doen met z’n 39mm :+1:

2 likes

Wat bedoel je precies met knap?

We hebben het hier over luxe producten. Prijsstrategie is veel meer een keuze dan gebaseerd op kosten met deze afzetvolumes.

5 likes

Inhouse uurwerk, COSC certified, true GMT watch voor onder de 4k. Tudor levert een beter product dan de concurrentie voor minder geld…

1 like

Gekocht bij Kenissi?

Gezien de zakelijke relatie meer Leveranciri

Ze bouwen de nieuwe Tudor fabriek volgens mij samen met Kenissi. Het uurwerk is dus letterlijk inpandig vervaardigd. Ik denk dat het eerder economisch-strategisch is dat het onder een vlag vlag opereert maar Tudor mag toch wel zeggen dat een Kenissi-uurwerk inhouse is? Of vind je van niet?

Het blijft allemaal een grijs gebied. Verticale integratie en zo. En in dit geval ook nog mede eigendom van andere horlogefabrikanten.

Ik moet zeggen dat het me aan de ene kant niet kan bommen, aan de andere kant heb ik wel een zwak voor horlogefabrikanten die echt zelf wat kunnen en doen met uurwerken. Mede daardoor ben ik gecharmeerd van JLC en Zenith.

3 likes

Ik vind dat oprecht een interessante vraag, en ik heb ook geen zwart/wit antwoord klaar. Ik weet wel dat Kenissi geen eigendom is van Tudor :slight_smile:

Dit. Je kan Tudor geen uurwerkenbouwer noemen, ik voel een wezenlijk verschil met andere ‘echte’ inhouse manufacturen. Volgens mij koopt Tudor gewoon in bij Kenissi. En Kenissi is een (semi) onafhankelijke uurwerkenbouwer die ook dergelijke constructies opzet met andere merken zoals Breitling en Chanel.

De termen ‘inhouse’ en ‘manufactuur’ blijken bij Tudor toch vooral marketingtechnische keuzes te zijn gebaseerd op contractueel vastgelegde condities met Kenissi.

2 likes

Enig idee wie dit zijn? Stonden bij de ressence stand…de japanner komt me bekend voor…

Die is van Revolution watch magazine

1 like

Dat is Wei Koh (geen Japanner):

2 likes

Volgens mij is Tudor nog steeds grootaandeelhouder en tevens oprichter van Kenissi maar heeft Chanel zich een soort van ingekocht om zich te verzekeren van mechanische uurwerken. Volgens mij is het 80/20. Dat zou betekenen dat het in mijn beleving toch een soort inhouse is voor Tudor. De uurwerken heten volgens mij allemaal MTxxx wat staat voor manufacture Tudor.

Ja wel een soort van. Maar geen echt zelfgebouwd in house uurwerk dan toch?
Bij Selita kun je er ook op laten zetten wat je wil maar is het dan in house

Dat is toch heel iets anders dan inpandig een uurwerkfabricage starten en 20% aandelen verkopen voor liquiditeit? Ik denk juist dat het wel te rechtvaardigen is dat zij hun uurwerken inhouse noemen.

Toch wordt het uurwerk van de Tudor Chrono door Breitling gemaakt. Dan zou de term out-house beter de lading dekken. :ok_hand:

1 like

Klopt maar dat is een specifiek geval. Tudor en Breitling wisselen zijdelings uurwerken uit met het oog op productie-efficiëncy. Bovendien zijn ze daar ook transparant over. Dit gaat specifiek over de uurwerken die worden gemaakt als Kenissi en worden verkocht als inhouse. Bijvoorbeeld de MT 5652 uit de nieuwe pro.

1 like