Watches & Wonders 2022

De hoofdaandeelhouder van Kenissi is een industrieel die glaasjes produceert en levert aan vele merken. Het is niet Tudor.

Oké weer wat geleerd. Dat zou dus betekenen dat niets inhouse is dat ze wel pretenderen. Al is het een beetje mierenneuken omdat ze (straks)wel degelijk in hetzelfde pand worden gemaakt. Ze zullen ongetwijfeld een percentage aandelen bezitten.

Naar ik het begrepen heb zijn ze inderdaad bezig met de bouw van een productielijn op de site van Rolex - dit zou een 50/50 joint venture zijn tussen Tudor en Kenissi. Technisch gezien zijn die uurwerken dan ‘voor de helft inhouse’ :slight_smile:

Anyway, allemaal niet zo belangrijk maar het zet wel in perspectief hoe denigrerend soms gedaan wordt over bvb IWC met z’n ingekochte uurwerken. Tudor doet met z’n ‘manufactuur’ bijna net hetzelfde. Er is gevoelsmatig nog een verschil, ik denk dat de Tudor - Kenissi JV best innovatief is en er zal wel meer Tudor sturing zijn bij de ontwikkeling van de werkjes, maar toch.

Net auto fabrikanten. Wij bouwen een auto. Tot bosch leveringsroblemen heeft en dan bouwen ze geen van alle iets.

1 like

Nou zijn we het zowaar een keer eens. Al denk ik dat het sleutelwoord transparantie is. Daar hebben bijvoorbeeld IWC en Panerai wel eens lopen klootviolen in het verleden. Daar zit ook een groot deel van de kritiek in verwerkt. Als je bijvoorbeeld transparant bent over je partners dan kan je tenminste nog spreken van eerlijke communicatie. Zie bijvoorbeeld Czapek.

4 likes