Watches & Wonders komt eraan, nu een nieuwe kopen of wachten?

Ik heb voornemens een nieuw horloge aan te schaffen, een echte blijver!
Nu Watches en Wonders eraan komt vraag ik mij af, nu of wachten?

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Omega Constellation Globemaster of een Glashutte SeaQ.

Komt Omega met een vervanger voor de Globemaster?
Betekent dat het huidige model goedkoper wordt?

Het zijn allemaal vragen die door mijn hoofd schieten.

Iemand die een goede of juiste een slechte ervaring heeft?

4 likes

Als je het geduld kan opbrengen zou ik wachten… Je weet nooit wat er geïntroduceerd zal worden.

3 likes

Wachten, kijken, denken, twijfelen, keuzes, denken, twijfel, keuzes en doen… wat een leuke hobby, toch?

11 likes

Volgende week een weekje vrij, heb eigenlijk zin om er dan voor op pad te gaan. Glaasje champagne bij het ophalen,. dat idee.

Zeker, maar dit spel speelt zich in mijn hoofd al een paar maanden af:)

1 like

Dan moet je lekker gaan! Wie weet valt alles op zn plek en heb je een nieuw horloge… :wink: Veel plezier in ieder geval!!

1 like

https://colman.be/nl/watches/Glashütte_Original/Spezialist_Collection/21411?srsltid=AfmBOop9hEvIL7x81Cqxk2mKLZAcILxNWE2tTEKW8mMpvMJaLzWt5KuPQEc

Mooi hoor :heart_eyes:

Ja, maar wat nou als je nu nét dat horloge koopt wat even er na discontinued is. Dan loop je dus veel gratis geld mis.

Mijn voorstel zou zijn om je glazen bol te raadplegen. Mocht je die niet hebben dan of speculeren of te wachten (of allebei).

Graag gedaan

2 likes

Als je dit voor ogen hebt

Dan zijn

Niet de juiste keuze blijkbaar als je je druk maakt om vragen als:

Toch?

Ik heb gisteren contact gehad met de helpdesk van Catawiki en FedEx over een horloge wat ik in Japan heb gekocht:
Catawiki: positief en oplossingsgericht, erg goede ervaring
FedEx: een ongetrainde bonobo zou nog specifieker antwoord kunnen geven op simpele vragen, iets minder goede ervaring

1 like

Goede vragen! heb de SeaQ nog niet om de pols gehad. En wil hem toch graag eens proberen voor ik ervoor ga.

De Globemaster past in ieder geval erg goed

5 likes

Als je nu iets wil moet je het nu doen. Die krengen worden alleen maar duurder en hoe langer je het hebt hoe langer je er van kan genieten.

Er komen elk jaar, of paar jaar, wel updates. Als je daar op gaat wachten kun je er nooit een kopen.

Passen en als het bevalt kopen :ok_hand:

8 likes

Oh zo waar…

1 like

Dan zou ik vooral een model kiezen waar ik al veel langer steeds weer blij van word en niet een waar ik dat gevoel nog niet heb omdat het net is geïntroduceerd.

3 likes

Ik begrijp je twijfel. Vorig jaar gewacht op de release van de nieuwe Breitling Super Ocean. die bleek aanzienlijk minder mooi te zijn dan de ‘oude’ versie. Dus dat maakte de keuze erg makkelijk.

Nou weet ik niet wat de kans is dat omega met een nieuwe GM gaat komen. :wink:

1 like

Als je een echte blijver in gedachten had zou je niet zo vaag zijn dat watches and wonders (wat een kutnaam) daar invloed op zou hebben.

Mijn tip: koop even niks tot je gegrepen wordt. Je weet wanneer dat is.

Mag ik opmerken dat ik hem wat groot vind? Mij valt op dat ze lomper zijn geworden dan de 36 Connie met linnen wijzerplaat van weleer.

Is vintage geen optie? Versta me niet verkeerd. Het zijn mooie horloges. Ik had ze alleen 2mm kleiner gezien, en op leer.

1 like

Staat je goed!

1 like

Ik hoor twijfels. Wachten t/m w&w en dan lekker de knoop doorhakken. Je kan ook voor de tussentijd een zoethoudertje kopen. Dat zou ik doen denk ik😄

1 like

:point_up_2:

1 like

Gewoon kopen wat je mooi vindt :wink:

1 like

Het is mij duidelijk!
Ik weet het nog steeds niet😆