Watches&wristshots bij Steltman Watches (fotoreportage)

Afgelopen zaterdag was er bij Steltman Watches in Den Haag een horloge-event georganiseerd door http://houseofchronos.com/ icm Steltman Juweliers.
Geweldig leuke dag gehad en erg veel horloges mogen dragen welke een klein beetje buiten mijn budget zijn… De gemiddelde prijs lag toch zeker rond de 15.000 euro schat ik zo. Onder andere Jaeger LeCoultre, Christiaan van der Klaauw, Grönefeld, Patek Phillipe, Breguet, dat soort horloges.

Dit was overigens ook de eerste keer dat ik überhaupt een echt luxe horloge om heb gehad, het duurste hiervoor was een Tag-Heuer 2000 quartz of een Bulova Spaceview, die richting. Dus dit was echt een geweldige ervaring.

Ik denk dat mijn favoriet toch de Grönefeld One-Hertz is, wat een schitterend horloge was dat. De afwerking is echt fenomenaal! Het is een dead-second wat ik persoonlijk jammer vind aangezien ik de sweep-second van een automaat altijd erg mooi vind. Maar qua techniek is het natuurlijk schitterend.

Hier nog wat andere pareltjes welke om de pols hebben gezeten.

Nog een mooie Grönefeld.

Een geweldige JLC worldtimer

Het schitterende uurwerk van een Jaeger LeCoultre Duometre chronograaf.

Of een andere schitterende JLC

Schitterende Christiaan van der Klaauw horloges

En ook geweldige horloges van Breguet.
Mijn favoriet van Breguet is toch echt deze, een 7077 chronograaf. Het uurwerk zou je bijna kunnen zien als 2 uurwerken in een. Het horloge heeft namelijk een balans voor de tijd en een aparte balans voor de chronograaf. Mag dan natuurlijk wat kosten in een 18-karaats rosegouden kast. Prijskaartje zei 77.400 euro…

Of de geweldige Breguet Classique Hora Mundi roségoud, prijskaartje van eveneens 77.400 euro…

IWC had ook wat mooie horloges, deze Portofino is er een welke ik echt geweldig mooi vond. Wel een beetje aan de grote kant helaas.

Maar ook deze Annual Calendar is er een welke ik schitterend vind. De blauwe kleur van de wijzerplaat is echt geweldig mooi!

Kon het niet laten een foto te maken met m’n manchetknopen bij deze Breguet :smile:

We hebben nog wat andere horloges om gehad, zo hadden we een rose-goude Nomos, een Panerai met micro-rotor en nog wat andere JLC’s, Breguet’s, etc. maar niet al m’n foto’s waren gelukt of sommige heb ik überhaupt geen foto van…

Last but not least moest er natuurlijk nog even een foto gemaakt worden van de horloges welke we zelf om hadden.

34 likes

Mooi hoor! :thumbsup:

1 like

Leuk, mooie foto’s! En waren die Grönefeld’s maar 15K :wink:

1 like

Haha nee die waren helaas toch wel iets duurder…
Maar er zaten er een paar andere horloges tussen met een prijs van ‘slechts’ 6 duizend welke de gemiddelde prijs wat omlaag trokken. 15-20 duizend zal het gemiddeld allemaal hebben gekost. Maar volgens mij zaten de Grönefeld’s richting de 40 :wink:

1 like

Wat een ervaring, leuk om even om te mogen hebben.
Mvg. Bertjan

2 likes

6x “geweldig” en 6x “schitterend”…dat was vast een geweldige dag met schitterende horloges hahaha. Even serieus, mooi verslag en ik ben met name onder de indruk van CvdK. Die vind ik geweldig schitterend :+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Leuk verslag hoor. Top!

2 likes

Het ziet er naar uit dat je een vermakelijk dagje hebt gehad :+1:
Ik vind die JLC Duometre erg mooi!

1 like

Toe maar :slight_smile:

Leuk en mooi verslag :thumbsup:
Ik had ook een uitnodiging gekregen maar was helaas niet in staat om te gaan, en dat is best balen als ik zo naar de impressie kijk :pensive:

Pieter.

1 like

Heel vet!! Prachtige horloges😍

1 like

Jaloers!

Ik was ook uitgenodigd maar kon niet in verband met tentamens en werk.

1 like

Leuk verslag Nick, bedankt voor het delen

1 like

Tof om eens mee te maken man! Mooie foto’s en leuk verslag👍

1 like
2 likes

Fraai hoor!

1 like

Prachtig!

Zeker de Gronfeld 1Hertz…mijn graal!

2 likes

Wat was het doel van dit event? Afgaande op de laatste foto met horloges van aanwezigen lijken de getoonde horloges wat duurder uit te vallen.

1 like

Ook al kun je ze niet kopen, dan zijn dit superleuke ervaringen imo.
Je hebt toch ,inclusief koffie, een paar leuke uurtjes gehad.

1 like

Mooi verslag. Wat een prachtige horloges om te zien.

1 like