WatchFellows Podcast

Die heb ik ook, zo eentje die een inbreker kwispelend om een koekje gaat vragen.

10 likes

En hem daarna onderkotst, dat zal ze leren!

6 likes

Hier ook zo een aanwezig. Waarschijnlijk krijgen ze een vrolijk welkom. :grin: Máár, je komt hier, als vreemde (en meestal ook als bekende), niet ongemerkt binnen.

Overigens leuk om de mannen achter de beluisterenswaardige podcast van WatchFellows gisteren irl te hebben gesproken. Interessant gesprek over een probleem waar je als horlogegekkie, na verloop van tijd, toch iets mee moet en de oplossingen die daarvoor zijn. :+1:

4 likes

Helemaal eens. Heel goed van jullie om hier expliciet aandacht aan te besteden. Het stukje veiligheid is een heel serieus onderdeel van onze mooie hobby.

Zoals jullie zeiden; binnen de kortste keren zit er zo’n enorme hoop waarde verstopt in die sokkenla of dat nachtkastje van je. Dan is het belangrijk om ook over dat element na te gaan denken.

Een invalshoek die vaak wat minder belicht wordt (maar wel belangrijk in mijn ogen) is die van discretie. Ik weet niet welk percentage van de diefstallen een gerichte actie betreft, maar de trend om elk kostbaar stuk breed uit te meten op social media zal iig niet bijdragen aan de veiligheid.

Leuke aflevering, ga zo door!! :+1:

8 likes

is dat nog iets wat in de praktijk terug komt ? of blijft het nog een ideetje ?

1 like

Voor dit jaar staan we al vol gepland, deze staat zeker nog op de optie lijst voor volgend jaar :grin:

2 likes

Dan laat ik hem thuis :wink:

2 likes

Heel leuke podcast, zonder dat de eigen handel er te dik bovenop ligt. Ook weer een mooi initiatief dat voortkomt uit de horlogehobby.

@Mechoj
Geweldig verhaal over de Daytona en ook wel eens verfrissend te horen dat een AD wel moeite doet én dat er een echte mooi verhaal achter zit.

2 likes

Thx! Was ook weer leuk om te maken :grin:

3 likes

Dank voor je reactie! Ik heb vorig jaar een zeer uitgebreide analyse van alle bekende inbraakdata gelezen, onderzoek was gedaan vanuit de branchevereniging waar stond dat volgens mij 85% of 86% gelegenheidsdieven waren (2024)

Ik had zelf verwacht dat het percentage lager zou zijn. Maar dan nog denk ik, ook om te zorgen dat je niet bij die 14/15% komt te zitten, dat discretie enorm belangrijk is. Een van de redenen dat we zelf ook zo serieus kijken naar wie onze kluizen levert, monteert en verankerd.

Thx! Gaan we zeker doen :grin:

4 likes