Watchgecko band voor sarb035

Hallo iedereen,

Ik heb niet lang geleden een sarb035 gekocht, maar de band die er op zat is niet meer in goede staat. Nu heb ik zitten kijken en leek mij de band van watchgecko wel oke. Mensen die ervaring met deze banden hebben en deze info graag willen delen met mij?

Geen ervaring met die band… maar gezien de endlinks past die op alle horloges met 20mm bandaanzet.

Strapcode/miltat heb ik wel ervaring mee en die band is prima.

De endlinks zou ik graag nog gebruiken van de oude band, hoe kan je weten dat deze zullen aansluiten op een nieuwe band of is dit wat op goed geluk?

Waarom zou je in godesnaam een fatsoenlijke, comfortabele band met een kleine sluiting en passende vol articulerende massieve end-links vervangen voor iets met een grotere sluiting en straight end links?

Ik heb ervaring met de SARB band. Die uitstekend is. Ik raad je dan ook aan om niet te gaan lopen modderen. :slight_smile:

Natuurlijk niet. De end link van de SARB banden zijn female, terwijl de straight end links op de Watchgecko banden male zijn.

Dat gaat niet werken.

1 like

Acht de kans klein dat dit gaat werken. Strapcode/miltat heeft waarschijnlijk wel banden met passende endlinks of je moet op zoek naar een oem band in betere staat.

Als Fate je dit advies geeft zou ik er naar luisteren, de man heeft niets met staal dus als hij zegt dat het goed is dan is het ook goed.

Ik heb geen beter advies dan dit

1 like

Overigens, ik heb een SARB gehad waar ik de bracelet van weg heb gegeven, en de band in de link hierboven is een nagelnieuw Seiko vervangingsexemplaar.

Horloge.nl is niet goedkoop, maar wel snel en betrouwbaar.

Zo, da’s een grote veer die je me daar in m’n reet steekt. Dank. :slight_smile:

2 likes

Je kan de link van hierboven gebruiken :point_up: of je kans wagen bij onze duitse vrienden van olfert ( en een prijsvoorstel doen):+1: maar zoals al aangegeven de originele band is Top

1 like

Ook een goeie tent. Desnoods zou je @DKremer kunnen vragen of ze een D385AG kunnen leveren, die zijn ook Seiko dealer, en is ook een hele goeie tent, ik heb er alleen nog nooit een band/onderdeel gekocht.

1 like

Ook een optie inderdaad…

Ik vond de originele band en met name clasp minder goed, maar deze watchgecko band lijkt me in elk geval niet perse een aanrader.

Zou eerder voor een vervangende bracelet gaan van Uncle Seiko.

Dank u voor de suggestie zal zeker dit overwegen!

Alsjeblieft, hou op met het u-zeggen, dit is een liefhebbers-forum.

Maarreh, voor de aanvullende informatie: Ik heb een 17,5cm pols en heb er twee links af gelaten om de band vervolgens op het strakste gaatje van de sluiting te dragen. Ik vond 'm comfortabel, maar mileage may vary. Gelukkig heb je al een band (hoe slecht is de staat? Foto?), en kun je de pasvorm in ieder geval beoordelen.

Ik ben ook een van de weinigen hier die een pin & collar band qua engineering beter vinden dan een geschroefde band. :slight_smile: Dat kan een ding zijn.

1 like

Van de band die ik nu heb zat deze vol met krassen (foto voor de moment niet mogelijk) en er ontbraken wat links en merkte dat pins niet meer in beste staat zijn. Ik heb samen met de verkoper een deal geregeld dat wij beide een deel van de band betalen die ik zal bestellen.

Het is jouw suggestie geworden van horloge.nl
ben wel fan van de originele band en dan ben ik zeker dat hij zal passen.

3 likes

Ik kan je uit ervaring vvertellen dat band 1 er mooier uit ziet op de foto dan in het echt.
Hij draagt niet geweldig dus die zou ik laten.

Verder heeft Watchgecko echt wel mooie banden trouwens hoor.

Zelf zou ik oog geen rechte lug ends op de Sarb zetten en ook niet gaan pielen om lug ends op een andere band te krijgen.
Daar ga je niet blij van worden.

Ik vraag me af wat de goede man heeft gedaan. Ik heb mijn SARB’s echt behoorlijk gedragen, maar links kwijt en pins in slechte staat is me nog nooit gelukt. Is het een international man of mystery?

Hoe dan ook veel plezier met je nieuwe band. :slight_smile: :+1:

Ik vind het ook een prettiger systeem, en inderdaad ook beter qua technisch ontwerp doordat het minder snel vanzelf los kan raken en er geen schroefkoppen zijn die kunnen ‘strippen’.

Een nadeel is wel dat de busjes of collars soms lastig op hun plaats te houden zijn bij het terugplaatsen van de pin, daarom vind ik het prettiger als het busje in het middelste deel van de link zit.

2 likes

:smile: :+1:

1 like

Eigenlijk moet je helemaal geen stalen band dragen aan een SARB035 trouwens, kijk maar :grin::

7 likes