Met veel plezier heb ik bij watchgecko.com verschillende bandjes gekocht. Ze hebben fijne rubberen bandjes. Nu wil ik graag een nieuwe rubberen band kopen maar zijn de verzendkosten 22,99 eu. Dat is wel erg veel in verhouding.
Ik ben met name geïnteresseerd in de Zuludiver banden.
Helaas verkoopt de fabrikant Bonetto Cinturini niet zelf.
En ik heb nu ook slim fat spring bars nodig om een bandje op een Seiko te plaatsen die normaal fat bars heeft.
Brexit zal Watchgecko.com wel flink raken vrees ik want de verzendkosten en import zijn echt flink nu.
Weet iemand een alternatieve shop voor bandjes en slim fat bars? Is dat niet in een Europese webshop te koop?
Eergisteren ook hetzelfde opgemerkt na het vullen van het winkelmandje. Was mijn vast adres. Heb het ook maar gelaten. Psychologisch is de helft van je bestelling nog eens opleggen aan verzending een moeilijke horde. Ben dan maar bij cheapestnato gestrand. Iets minder kwaliteit wellicht maar gek veel keuze.
Je ontdekt vast ook nog wel dat je bij heel veel van die goedkope troep kunt kiezen voor verzending vanuit Spain etc. en dat worden er steeds meer als ik een persbericht van Ali mag geloven …
Overigens als Ali ervoor kiest om de BTW te innen (als loket) hoef je geen afhandelings-/inklaringskosten te betalen en die (rond de 15 euro) staan vaak erg uit verhouding bij goedkope spullenboel.
Als het scheelt: ik zit ook door de verzendkosten bestelling van een stalen band bij watchgecko voor me uit te schuiven. Is de beads of rice band, kost ca 67 euro of pond, weet ik ff niet meer. Boven de 100 pond heb je volgens mij gratis verzenden. We kunnen evt de bestelling combineren en bij levering kun NL de bestelling verdelen?
Goed idee maar ik via eBay.de kopen. Dat scheelt niet alleen verzending maar is ook goedkoper. De sluiting van de Zuludiver 400 lijkt mooier op Watchgecko maar enkel dat is mij het verschil niet waard.
En @Floris155 is zo aardig om een setje slim dat spring barste sturen!
Ik had ook een bandje bij Watchgecko besteld, omdat dat de enige 19mm mesh band was die ik kon vinden van een beetje betrouwbare partij. De Nederlandse horlogebandhandelaren hebben alleen 18mm en 20mm. Bij de prijs werd gezegd dat alles erin zat, ook de invoer. Ik heb de goedkoopste bezorgkosten optie gekozen. Nu zijn we 30 dagen later en krijg ik eindelijk een bericht van PostNL dat het pakje bij inklaringen ligt en dat ik 11 euro nog wat aan inklaringskosten moet betalen. Het maakt me op zich allemaal niet zoveel uit, maar het is al 30 dagen later! Dus dat wordt in totaal 35 dagen bezorgtijd vanuit de UK. Bied zo’n verzendoptie dan niet aan denk ik dan.
Ik heb laatst een horloge uit Japan ingevoerd. Woensdag verzonden, vrijdag bezorgd met online inklaringen en BTW terwijl het horloge in het vliegtuig vanuit Tokio onderweg was. Dat is nog eens andere koek dan dit. En ja die verzending kostte ook wel een stuk meer, maar moest wel van de andere kant van de wereld komen, en de verhouding prijs object / verzendkosten was een stuk beter. Zeker als ik die 11 euro nog wat inklaringskosten bij Watchgecko ook nog meeneem. Ik weet dat zij niet de oorzaak zijn van die inklaringskosten, maar toch.
Had een NL/EU leverancier nu maar een 19mm mesh geleverd…
Hé, met dat Watchgecko zei dat alles erin zat, zou dit dan ook niet het geval horen te zijn geweest? Ik ga me niet heel druk maken over die 11 euro, maar ik hoefde geen BTW te betalen, dat had watchgecko blijkbaar wel geregeld, maar zou ik dan dus geen inklaringskosten te hebben hoeven betalen?
Ik ben ook al bijna 4 weken aan het wachten op een mesh bracelet. Toevlieg net mailtje gehad dat het ergens bij de douane ligt maar dat er geen beweging in zit.
Dus ze sturen een nieuwe op. Dat is dan wel weer erg netjes
Ik had binnen een week m’n spullen van watchgecko. Kreeg wel een melding van inklaringskosten, maar heb zonder te betalen toch het pakketje geleverd gekregen. Dus ik wacht nog wel ff af…
Pakketje uit Rusland ligt inmiddels 5 weken bij de douane. Er schijnt een grote achterstand te zijn voor wat buitenlandse post betreft.
Nee klopt. Maar een poos terug zat er best aardig verzendkosten bij Watchgecko, tenzij je boven de 100 pond kwam, kwam er 20 pond bij meen ik. Die worden meegerekend voor de invoerkosten.
Maar watchgeckota neemt dus díe kosten wel over, maar inklaringskosten zijn een ander verhaal. Die verschillen ook per koerier.
Ik had dit recent ook bij Watchgecko. Bij mij wél het verhaal dat ik zowel inklaringskosten als BTW nog moest aftikken. PostNL gebeld en die gaven aan niks te kunnen doen tot ná de bezorging, maar daar moest ik dus wel voor betalen. Uiteraard bezwaar aan getekend, incl. alle benodigde documenten en is toch niet gegrond verklaard.
Ergens gaat er iets mis en dit laat bij mij een zure smaak achter wat betreft Watchgecko met hun ‘all VAT/Duties for EU mainland paid for/included’ berichten. Prima bandjes, maar ik zal er na deze ervaring niet snel weer bestellen…