Watching & Horlogeforum

Watching is weer binnen en zie weer linkjes met 't forum.

Zo is hen ook opgevallen dat Grand Seiko hier leverbaar zal zijn. Zie www.grand-seiko.com

En natuurlijk de RO` voor Bert en Kees is hen niet ontgaan. Zou toch een schande zijn geweest :wink:

Ook op ons forum zijn Ice-watches ter sprake geweest. Dat die helemaal ‘hot’ zijn.

Sommigen waren meer of minder gecharmeerd van de nieuwe blauwe Meistersinger NL.

En onlangs zat iemand te twijfelen over een Junghans Max Bill
 OK, Watching laat een chrono zien, maar toch! :slight_smile:

En laatst liet iemand horloges met ‘gaatjes als subdial’. Zo zie ik Ochs und Junior hier op papier.

Niet iedereeen was enthousiast over de nieuwe look van CvdK. De Ariadne vind ik iig niet lelijk.

Iemand vroeg hoe het zit met de kwaliteit van Citizen horloges. Wel voor 500 heb je een mooi mechanisch klokje van ze.

Persoonlijk vond ik het leuk om Pellikaan terug te zien. Alleen de prijzen tegenwoordig :?

En helemaal toppie, de Tianjin/Seagull 1963 passeert de revu! De witte versie lijkt mij een leuke kandidaat voor een nieuwe limited.

Ach ja, die lezen hier natuurlijk ook mee! Wel goed opgelet; mijn complimenten!! :slight_smile:

Bidle Schreef:

Ach ja, die lezen hier natuurlijk ook mee!

Tja, waar moeten ze anders hun info vandaan halen :wink:

marnix.moed Schreef:

Bidle Schreef:

Ach ja, die lezen hier natuurlijk ook mee!

Tja, waar moeten ze anders hun info vandaan halen
:wink:

Precies, vind het overigens geen goed blad en zou een stuk beter kunnen. :slight_smile:

Misschien zetten ze de volgende keer wel mijn keuze van de Max Bill in het blad, iets over aligator en croco en natuurlijk het made in Swiss verhaal!

:)

@Bidle
Oeps nu nog een maandblad en dan deel ik weer in de brokken, oei ai!

Ik lees enkel dat je een voor velen boeiend topic begonnen bent
waarvoor ook mijn dank, ik ben er toch ook over gaan denken en lezen en opzoeken
en als je daarmee in een maand blad komen kunt???

Het maakt toch niet uit hoe ze over je praten als ze maar over je praten

Dat heb ik ooit ergens gelezen

Groet uit een wit Limburg,

Justin

Grappig om de verbanden te zien. Misschien moeten we dan maar een gratis abonnement afdwingen ofzo, voor al onze input :smiley: :)-D.

Alleen daarom al vind ik het geen slecht blad, al zou het natuurlijk altijd beter kunnen. Ik zou bijvoorbeeld graag mooie, echt objectieve recensies/reviews, vergelijkingen e.d. zien zoals buitenlandse bladen dat wel hebben. Of een rubriek ‘verzamelaars aan het woord’. Kun je volgens mij ook best een leuk artikel van maken. Of 

Niels2 Schreef:

Grappig om de verbanden te zien. Misschien moeten
we dan maar een gratis abonnement afdwingen ofzo,
voor al onze input :smiley: :)-D.

Alleen daarom al vind ik het geen slecht blad, al
zou het natuurlijk altijd beter kunnen. Ik zou
bijvoorbeeld graag mooie, echt objectieve
recensies/reviews, vergelijkingen e.d. zien zoals
buitenlandse bladen dat wel hebben. Of een rubriek
’verzamelaars aan het woord’. Kun je volgens mij
ook best een leuk artikel van maken. Of 

Hier komen bijna al die bladen binnen en Watching vind ik echt slecht. Overigens jouw suggestie met een verzamelaar wordt al gedaan in één van de bladen, maar ook niet zo goed uitgevoerd. Wordt meer een opsomming van wat iemand heeft en waarom die het heeft; kortom worden standaard verhaaltjes.

Ik mis in de Nederlandse bladen diepgang, die je wel terug vind in de bladen bij bv. onze buren.

Ja, is voor mij ook geen naslag werk, maar meer een “horloge-krant” met vermakelijke columms. De Face-lift mis ik deze keer :frowning:

Meestal wel een leuk blad, maar deze ‘jubileumuitgave’ viel mij zwaar tegen.
Weinig interessante rapportages en te veel pagina’s met slechts foto’s en minimale info van horloges die vaak -nog beter- op het web te vinden zijn.
Teleurstellend

Ach, Watching is in ieder geval niet zo slecht als Horloges. Zogenaamd nog samengegaan ook met 00/24 (wat een dikker, beter en goedkoper blad was dan Horloges). Maar inderdaad, de buitenlandse bladen zijn vaak beter. Wel jammer (en een gemiste kans denk ik).