Watchsaleonline ervaring?

Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar de Orient Star SEL09002W0.
En heb hem gezien op creationwatches zowel als op watchsaleonline (.com)

Nunweet ik dat creationwatches hier al besproken is en betrouwbaar is echter is de bezorging lang en heb je mogelijk inklarings kosten.

Ik vroeg me af of men ervaring heeft met watchsaleonline en of men weet waar dit bedrijf vandaan verzend, ivm inklaring.

Graag hoor ik uw ervaringen!

Mvg
Sebastiaan

Kijk eens bij seriouswatches.com
Een goed adres en verzenden binnen EU dus geen
extra kosten.
Plus een gratis pak stroopwafels :grin:
Zou goed kunnen dat ze hem hebben.
Zoeken onder de tab> Brands> Orient.

Dank, ze hebben hem inderdaad, echter wel voor 450 euro ipv de 260 op creationwatches, dus zelfs met inklaring is dat goedkoper. Echter staat erbij : dat het horloge normaal 640 is (op creation) betaal ik dan over dat bedrag of over 260 euro inklaring?

Maar ze komen dan met garantie en goede service en aftersales.
Dat hoef je van Creation niet te verwachten.
Als het goed is zit seriouswatches in NL.
Dus dat zijn veel kortere lijnen mocht er iets niet in orde zijn.
Daar zou ik een iets hogere prijs wel voor over hebben.

Bij Creation mag je ook rekenen op plus zo’n 25% invoer en belasting.

Dat snap ik, verder geen kennis van watchsaleonline?

Kan ook geen kvk of plaats van vestiging vinden dus lijkt vreemd.

Mvg

Nee, ook nooit zaken mee gedaan.
Dus ik kan er weinig over zeggen.

Ik heb geen ervaring met deze partij maar kan wel zeggen dat ze niet erg transparant zijn.
Nergens vind ik informatie over hun locatie, hun VAT number of Chamber Of Commerce number.
Desondanks heb ik wel het idee dat ze buiten de EU opereren. Ga daar maar van uit zodat je rekening kan houden met extra kosten.

Je betaalt alleen inklaringskosten, invoerrechten en BTW (omdat het meer is dan €150) over het daadwerkelijke bedrag dat je betaalt exclusief eventuele verzend- of verzekeringskosten. Kortom je zou voor €260 moeten betalen en niet €450.
Meer info: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop

Ik heb een calculator gemaakt om makkelijk kosten voor invoer buiten de EU te berekenen. Wellicht kan het je helpen.

1 like

Ah fijn om te horen, ik heb namelijk met een koptelefoon eens gehad dat ik belasting moest betalen over de originele prijs van het product ipv over het betaalde bedrag ( was een aanbieding ).

Vandaar de vraag.

Nogmaals dank. Denk dat ik tot koop op creationwatches overga.

Ai, dat had niet mogen gebeuren.
Ik ga er daarom van uit dat de verkoper per abuis de oude prijs op het douaneformulier heeft geschreven i.p.v. de kortingsprijs.

Succes! We zien de nieuwe aanwinst post wel verschijnen! :grin:

Nee helaas, ze hebben nu zelfs vermeld op de site dat ze de “dagwaarde” van het product oftewel de niet afgeprijsde waarde op het pakket moeten vermelden " as per regulations ". Geen idee hoe het nou daadwerkelijk zit dan.