Watchtime 2024 beurs in Düsseldorf

Was top! Leuk jullie te ontmoeten! :muscle:t3:

3 likes

Veel plezier vandaag weer!

1 like

:rofl: leuk om kennis te maken!

2 likes

Leuke dag gehad vandaag in Düsseldorf @ABCSteed vriendelijk dank aan jou en je vrouw voor de aardige ontvangst! De Fortis horloges zijn al mooi, maar hoe kun je geen fan worden met zulke sympathieke vertegenwoordigers.
Top weer.

Elk jaar drukker en meer te zien, dit hebben wij in Nederland ook nodig. :grin:

In de stad zelf:

Eigenlijk bijna geen foto’s gemaakt. :face_with_peeking_eye:

16 likes

Heel fijne dag gehad met m’n neefje die 50 wordt…
Veel mensen gesproken, mooie en minder mooie horloges gezien :wink:!

“Hoe laat is ‘t?” vroeg ik aan de jufrouw en ze wilde op haar telefoon kijken :rofl:!
“Neeee, op dit horloge!”, en ze wist het niet, haha!
Gelukkig wist de baas het in het licht wel:

MrG van Casio voor €8000+:

Nog een sigaar laten draaien:

En dan via Aken bij de Belgische grens lekkere lever gegeten en voldaan richting home sweet home Maastricht!
IMG_2022

16 likes

Tot vanmiddag in Düsseldorf. Naar aanleiding van de posts hier zijn de verwachtingen hoog. Ga alleen Yvo Staudt missen, vrees ik

5 likes

Maar Hentschel en Czapek staan er wel👌
Veel plezier bij Watchtime😃

3 likes

Ik had wel een beetje hetzelfde,leuk om eens al die modellen die niet bij juweliers liggen te kunnen passen maar gezien het gebodene is de prijs best hoog.
Tel daar bij op in totaal 3,5 uur rijden en parkeerdrama denk ik niet nog vaker te gaan :thinking:

1 like

In de stad zelf is genoeg te zien en doen. En mocht je dat te druk vinden dan is er ook nog altijd het oude gedeelte.

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g187373-d8649720-Reviews-Kaiserswerth-Dusseldorf_North_Rhine_Westphalia.html

Voldoende mogelijkheden om naast een bezoek aan de Watchtime beurs een leuke dag te hebben in de omgeving.
Schnitzel en bier is altijd goed.

2 likes

Gister leuke dag gehad in Düsseldorf, waar naast de Watchtime beurs natuurlijk nog veel meer te zien is op horlogegebied.

Vooraf nog even getwijfeld of ik wel zou gaan (is vanuit mijn woonplaats toch 300 km enkele reis) maar de vrijkaart van @charlesb52 gaf het laatste zetje :+1:
Jammer dat we elkaar daar zijn misgelopen, hoe is het mogelijk met zulke schoenen :wink:

Ik was vooraf vooral benieuwd naar Fortis, Hanhart, Sinn en Damasko, merken die je in Nederland zelden ziet en al helemaal niet in het wild.

De ontvangst en entourage bij Fortis was het beste voor mekaar op de beurs. Fijn gesprekje met Arjan
(@ABCSteed) en alles kunnen passen. Wat ik echt mooi vind, de Novonaut en Bicompax, is helaas veuls te groot voor mijn smalle polsen. De Marinemaster stond beter, maar ik ben niet op zoek naar nog een duiker, tenzij er een paar uitgaan. Nog bedankt voor de goodies!

Toinine van Hanhart was allervriendelijkst, maar de Pioneer 417 ES overtuigde niet. Er komen hier op het forum de mooiste foto’s van alle versies voorbij, echter, onder het licht van de beursstand, leek de hele wijzerplaat inclusief de subdials wel een vlakke sticker.
Jammer, ik heb er toch vaak naar zitten kijken.
Van teleurstelling ook geen foto gemaakt.

Bij Sinn was het erg druk en het was al zo warm op de beurs. De grote belangstelling verdiende een betere plek. De 38 mm van de Sinn 356 was perfect al is het wel een beetje een dikkertje. Krijg er well zinn in:

Damasko verraste me positief. Echte toolwatches, die zo van een draaibank bij ThyssenKrupp lijken te komen.

Na de beurs nog even de stad in. Wat een winkels, er lijkt geen einde aan te komen en dan zijn er ook nog de vele warenhuizen.

Met mijn G-shock

langs Dior op de Kö

voor een nieuwe poef

Of wat te denken van Stadler, waar je indoor je nieuwe fiets kan testen

Bij de vele juweliers nog van alles kunnen passen, iets wat ik in Nederland niet zo snel zou doen. Alvast excuus voor de slechte foto’s; het is gewoon niet te doen in die winkels.

Breitling Store:

TAG Heuer bij Wempe:

Longines Spirit 37 en 40 bij Christ:

De 37 leek op papier de betere keuze, maar in de praktijk niet (imho)

En de topper van de dag bij Pletzsch: wow…

tschüs!

24 likes

op zondag mogen de winkels niet open in duitsland dus als je op deze dag gaat is er niet veel te beleven helaas

1 like

Dat weet ik, maar er is meer in de wereld dan winkelen. Echt waar hoor. :upside_down_face:

2 likes

klopt maar ben niet zo’n cultuur snuiver :joy: :joy:

Klopt maar het ging hier om de beurs an sich :grin:

1 like

Die glasbox blijft vet.

1 like

Afgelopen zaterdag met @Carambole, wederom een dagje Düsseldorf gedaan, nu uiteraard met als doel de Watch-Time beurs.
Voor mij stonden een aantal puntjes op de wish-list, vwb beter bekijken.
Dat was onder andere de Laco Kiel-2

En de Hanhart 417ES

Mooie classic look van de wijzerplaat.

Voor de rest was het zeer prettig vertoeven bij de stand van Fortis. Hier leuk gesproken met @ABCSteed.
Leuk om die verschillende verhalen te horen, zeker voor mij als ruimtevaart-nerd… :nerd_face:
Toen ook nog maar even de Novonaut van Arjan geprobeerd.

Ook dit was een indrukwekkend horloge.

Een leuke beurs, met gezellige drukte. Je kon overal goed bij. Alles was te passen en proberen.
Leuke “bijvangst” vond ik de ontdekking van Lebois & Co. Prachtig model, die Heritage.

Na de beurs, wilden we een hapje eten in een “lokaal tentje” Helaas voor ons, lokte het mooie weer en het lokale voetbalclubje de mensen massaal naar buiten…
Half uur, tot 3 kwartier wachten op een tafeltje voor een pizza of schnitzel was ons iets te gortig.
Dus dat hebben we thuis maar opgelost. :pizza: :pizza: :pizza: :coffee:

11 likes

Leuke beurs, gemoedelijke sfeer. En waar vind je dit elders (slechts n selectie…)?:

Voor elk wat wils. Maar hopelijk komen de “Düsseldorfer -en Kölner Uhrenbörse” ooit weer terug…

10 likes

Zojuist teruggekeerd van WatchTime. Mijn zoon hield het niet langer vol, want hij wilde op de terugreis kijken naar de derby van het Oosten.

Bezoek aan de beurs wat mij betreft wederom de moeite waard. Niet alles kunnen passen wat ik wilde, maar genoeg voor inspiratie en een toffe dag.

Nieuw voor mij, dus een verrassing: Serica

Kwalitatief :ok_hand: Ontwerp :ok_hand: Pasvorm en kast :ok_hand: en de bracelet waar ze patent op hebben is super comfortabel

Formex blijft mij boeien, vanwege de sandwich dial

Hoogtepunt op de beurs is altijd: Fortis
@ABCSteed (Arjan) en zijn collega’s zijn super gastvrij, laidback en bezitten enorm veel kennis.
Dank voor de gastvrijheid en de passessie.

De Vagabond is een mooie aanwinst, maar te groot en robuust voor mij. De Marinemaster en de prachtige chrono blijven favoriet.

Hanhart heeft veel nieuwe releases gehad dit jaar. Daar moest ik meer van weten. Ook daar zijn ze zeer gastvrij en behulpzaam, waarvoor dank. Mijn favorieten plaats ik hieronder

Prijs/kwaliteit is Hanhart een merk om te volgen.

Frederique Constant bracht van de week een nieuwe classic salmon dial uit. Ik vind hem prachtig. Mijn vrouw en zoon helaas niet

Bij Sinn is het altijd druk en terecht. De 356 en 358 kunnen mij wel bekoren

Helaas geen Circula, Squale, Airain en Le Dubois kunnen passen want mijn zoon had haast. Volgende keer dus anders en beter plannen. Heb wel genoten en absoluut tof om met mijn zoon samen te doen.

Slot en sluitstuk komt overigens van Zenith

Zo mooi :heart_eyes:

34 likes

Deze zijn gemaakt bij le bois zelf toen ik mijn le bois ging ophalen

16 likes

Wat een fantastische dag gehad met mijn brother in crime @Nash.
Bijna een thuiswedstrijd 30 minuten tot aan de deur.
Een extra zaal erbij met erg interessante independent merken. Yema, Cimier, Bauhaus/Junkers/Zeppelin, RSW minder bekend maar mooi om hun ook een podium te geven.
De hoofdzaal was dit keer ook flink bezet. Meer merken kleinere stands. Een goed georganiseerde laagdrempelige beurs.
Geen foto’s gemaakt te druk met ouwehoeren over zeer belangrijke horloge dinges enzo.

6 likes