Watchtime 2024 beurs in Düsseldorf

Is die beurs in een gymzaal?

1 like

Die heeft ook mijn interesse echter is deze al een tijdje discontinued.
Komt dus een nieuwe begrijp ik

Ik vond het ook leuk! Mijn oud collega is helemaal enthousiast geworden hahaha.

2 likes

Was heel leuk. Ook de Czapek Antartique was aanwezig. Ze maakten 1000 horloges per jaar. 27K en 2 jaar wachttijd werd gezegd. Ook het Duitse merk Hentschel was zeker bijzonder. De Watchtimebeurs is het hele weekend nog geopend. Grijp je kans.

3 likes

Het was mijn eerste horlogebeurs en ik vond het geweldig. Ik had niet verwacht dat je zo hands on kon zijn met de horloges. Voor mij persoonlijk was Sinn een hoogtepunt maar Fortis stak er met kop en schouders bovenuit. Super mooie stand, geen vitrines en alle modellen gewoon op een lange tafel hebben liggen. We hebben onder het genot van een drankje en begeleid door heel kundige medewerkers dit fantastische merk mogen ontdekken. Ik ga in ieder geval voor een Stratoliner sparen!!! :grinning:

Oh en voor diegene die morgen of zondag nog gaan boek je een proefrit in de Lotus Eletre! Bij binnenkomst zie je links een klein Lotus standje en na een formuliertje invullen mag je onder begeleiding een half uur door Düsseldorf scheuren :sunglasses:

14 likes

Absoluut! Tov vorig jaar vond ik dat een aantal merken en stands kleiner waren opgezet, maar de Fortis stand was lekker groot, aanwezig, maar voornamelijk laagdrempelig.

Ik wil niet slijmen, maar save the best for last en bewaar de Fortis stand als laatste :grin:

2 likes

Helemaal mee eens, hebben wij namelijk ook zo gedaan en dan loop je met een dikke smile naar buiten

2 likes

Jep absoluut. Bij Sinn vond ik het leuk dat het nu niet zo druk was, waardoor ik de nieuwe T50 kon ervaren, maar het personeel was niet erg talkative. Dat was bij Fortis wel anders. Daar was het gewoon gezellig, maar dat is @ABCSteed ook wel toevertrouwd. Maar ook de rest van het personeel was zwaar interactief met de bezoekers.

2 likes

Top tip, pak dit morgen zeker even mee

3 likes

Fortis maakt prachtige horloges :ok_hand:

Ik hoop volgend jaar ook WatchTime in Düsseldorf te mogen bezoeken. Deze keer meegenieten van alle foto’s hier!

Je hebt kleurrijke tats @ABCSteed :wink:

2 likes

Ik was meer onder de indruk van Damasko, Formex en Circula. Met alle respect, geen Fortis pour moi. Was fijn om met enkele manufacturers te praten.

5 likes

De 42.5mm is momenteel in ieder geval bestelbaar op de website? Hij heeft wel een flinke price-hike gekregen.

39mm zit op de prijs waar de 43.5mm voorheen zat:

Ik heb zelf de Edition 95 (hetzelfde model als de Cuxhaven 43.5mm maar dan met een blauwe wijzerplaat); mooi horloge maar wel aan de forse kant. De 39mm lijkt me perfect. Wel niet meer met Unitas uurwerk uiteraard.

3 likes

:arrow_right: Fortis Stratoliner S-41 Blue Japan mit Lederband F2340017 CPO | olfert&co Uhren

3 likes

Mooi hoor👍🏻
Best leuk dat ze weer beschikbaar zijn,nog niet zo lang geleden nog gekeken en toen waren ze nog discontinued volgens de site.
Ook via Watchgecko waren ze nuet meer beschikbaar.
Prijs heeft idd een behoorlijke boost gekregen,toen ik er net interesse in had was deze volgens mij nog onder de €1000,-?
Ik heb toen uiteindelijk de Stowa Marine gekocht maar bleef ook naar de Cuxhaven kijken.
Wat is jouw polsmaat?

Mijn polsmaar is ongeveer 17.5cm.

Thanks,ik heb 18,5 en een platte pols,dan is wellicht de 43,5mm beter voor mij

Vanochtend bezoekje gebracht. Was erg druk, maar wel aantal modellen kunnen bekijken en vasthouden waar ik interesse in had.
Vallen er nu een aantal af.

Ben het met de eerdere comments eens dat Fortis by far de meest relaxte stand had.
Had vooraf niet zoveel met het merk, maar ben inmiddels erg overtuigd dat ik de Marinemaster heel erg gaaf vind. Vanavond mijn tk topics maar weer eens omhoog schoppen :sweat_smile:

Al met al leuke ervaring, nu lekker Düsseldorf ontdekken.

10 likes

Erg leuk gisteren! Prima overzichtelijke beurs met een aantal aantrekkelijke merken!
Uiteraard altijd mooi bij Fortis met @ABCSteed, dank voor de uitnodiging nogmaals! Wie weet komt die MM40 nog wel. Even het nieuwe jaar afwachten… :wink:

Mooi om ook de altijd energieke Yvo @Staudt weer gesproken te hebben!

Verder was ik toch stiekem meer onder de indruk van een aantal Sinn horloges dan ik ooit had verwacht. Zo’n 556 ‘moedertje parel’ of de U50 verbaasden mij op een positieve manier!

18 likes

Die is leuk hè? De kleur vond ik ook erg mooi! Ik vind het echt sen tool watch duiker die net even een tikkeltje spannender is.

Maar ik heb de Flieger F-39 op de lijst gezet.

11 likes

Grappig, heb precies die twee modellen ook wat uitgebreider bekeken dan de rest. Bij mij was het echter de Marinemaster die mijn voorkeur had.

Ideaal zo’n beurs om wat modellen beter te bekijken.

3 likes