Watchuseek grand finale 2009

Is het niet zo dat je bij een gratis prijzenfestijn ook de helft van de waarde van het te winnen object in kontanten uitgekeerd kunt claimen?
Dat zou ik in dit geval doen.

Ik zou wel Ernie aan mijn kant proberen houden als hij de moeite wil doen om het horloge zonder douanekosten tot bij jou te krijgen…die kosten kunnen oplopen tot 25-30 % (op 2800 usd = 700 usd !, vind ik nog veel geld…)
Groeten & succes
Broes

Vreemde gang van zaken. Mijn inziens heb je niets met de sponsor te maken maar enkel met de organisatie. Dat deze vervolgens problemen heeft met zijn sponsor is vervolgens niet jou probleem.

Succes!

Dank voor jullie reacties.

Ik ben het met jullie eens dat in pricipe Ernie verantwoordelijk is, maar toch hou ik voornamelijk de sponsor verantwoordelijk.

Deze zou het horloge kostenloos beschikbaar houden en krabbelt terug als er een winnaar uit de bus komt.

Ik zet dit verhaal ook niet hier neer om Ernie zwart te maken.
Ik hoopte dat er hier ook juristen op zaten die misschien iets meer konden vertellen.

Ik heb het verhaal ook heel bewust (nog) niet op het WUS forum neergezet, omdat er daar meer mensen zijn die het kunnen lezen en ook andere sponsoren die zich wel netjes aan de afspraak hebben gehouden.

Ik hoop ook dat dit niet nodig zal zijn.

Het is op zich een flinke prijs om uit te loven, die Corum, maar dat was bv de Anonimo ook wel vond ik. En die ging er toch ook gwoon uit?
Gezien het percentage dat de sponsor nu biedt (50%, verzendkosten etc voor de winnaar) is het een vrij magere prijs: alleen maar (een deel van) zijn marge.
(EDIT: ik zie dat Robbie iets vergelijkbaars stelt)

De sponsor had prima kunnen zien dat het om het winnen van een horloge ging, niet om het winnen van de korting. Dat bewijst Ernies post ‘Don’t Miss Out!’ van 28 november 2009, waarin glashelder ‘a chance to WIN a new watch’ wordt gemeld.
Het bevreemdt me enigszins dat er niks blijkt van een tussentijdse controle door de sponsor en vervolgens een bijstelling van het aanbod. Dat is toch normaal, dat je als sponsor de vermelding nakijkt en ingrijpt als het onjuist is?

Raar van Ernie dat die je naar de sponsor verwijst, waarna die jou het slechte nieuws mag brengen. De sponsor meldt in zijn mail dat er een onderhoud met Ernie over geweest is. Dat had Ernie dan toch vervolgens fatsoenshalve met jou moeten bespreken?

Dat een en ander helemaal niet lekker zit, blijkt wel uit de tekst waarmee de sponsor opent en de vrijwel onmiddellijke verwijzing naar de schijnbaar met Ernie overeengekomen kortingsafspraak. Een rare tekst, was het eerste dat ik bij lezing dacht.

Zelf zou ik pertinent geen genoegen nemen met een alternatief, dan nog liever niks. Maar of je zover moet gaan een advocaat aldaar in de arm te nemen, is de vraag. Het is nu al niet meer zo’n fijne prijs en dat wordt er elke keer dat je je met die bittere kwestie moet bezighouden niet beter op. Anderzijds: opgeven kan altijd nog, het is nu nog een beetje te vroeg om de handdoek in de ring te gooien dunkt me.

Je moet Ernie een duidelijke samenvatting van je standpunt geven en een termijn stellen. De sponsorkontakten zijn uitsluitend voor zijn rekening, hou je daarbuiten, zou ik willen adviseren en ga niet verder in op eventuele verwijzingen daarnaar door Ernie.
Het is voor Ernie een lastige positie waarin hij zich heeft gemanoeuvreerd, maar er is jammer genoeg voor hem maar één correcte oplossing: het horloge moet kosteloos in jouw bezit geraken. Verdere vertraging kan zijn reputatie alleen schaden.

Gezien de verstreken tijd hoeft die termijn niet lang te zijn.
Ik zou wel melding maken van je teleurstelling in het verloop tot dusver, of je dat ook meteen al op het forum doet, is aan jou ter beoordeling. Het kan wat druk op de ketel zetten, maar ook de zaak blokkeren; veel hangt af van je formulering. Geduld en afstandelijkheid helpen meer dan terechte boosheid.

(EDIT: ik zie nu je eigen reactie van 14:33, maar laat bovenstaande stoch staan. Ik vind het sympathiek dat je je in Ernie’s positie kunt verplaatsen, maar jij kunt de sponsor niet ter verantwoording roepen, die heeft alleen met E. te maken. Misschien bedoel je dat je de oorzaak bij de sponsor legt, ter verantwoording roepen kun je hem niet. Jij hebt een (andere) relatie met E. Zodra je onderhandelt met die sponsor ondergraaf je je eigen positie.)

Hoi Marco,

Jij hebt geen biet met de sponsor te maken.

Een paar jaar gelden heb ik een nogal dure Seiko beschikbaar gesteld voor een verloting voor een goed doel op het DZVL-forum. Een korting van 50% op een specifiek horloge als prijs beschikbaar stellen, ik zou er niet eens op komen denk ik. Zal wel handig zijn, om van winkeldochters af te komen.

ps
Is uiteindelijk gewonnen door een niet zo actief forum-lid (wat ik dan jammer vind, geen extra free publicity en ook niet iemand die ik van dat forum ken). Dan

Ik heb ook het contact met de sponsor opgegeven nadat Ernie hun had gemaild het horloge naar hem toe te sturen.
Ik heb alleen contact gehad om mijn gegevens door te sturen en gevraagd hoe het met douane zat, omdat ze het over korting en GEEN verzendkosten hadden.
Ik voelde al nattigheid.
Toen heb ik een duidelijke mail gestuurd dat ik er niet mee akkoord ging op deze mannier en ook een cc naar Ernie.
Die heeft het toen overgenomen.

Ik heb zelfs voorgesteld dat ze uit de 43 goede antwoorden dan maar een andere winnaar moesten trekken uit America, dan bestond dit douane verhaal helemaal niet.
Op de site sta ik echter nog steeds als winnaar en dus ga ik door.

Ik ben er ook niet op uit om iets te blokkeren of erger te maken, maar ik kreeg verschillende keren de vraag hoe het met de Corum zat die ik gewonnen had.
Ik heb een paar keer via pb geantwoord, maar dat houd ook een keer op.

Ik kan ook niet vaag blijven dien of gewoon alles negeren.
Dit had een keer naar buiten moeten komen en ik vind dat ik na een maand wachten nog netjes gehandeld heb.

Nogmaals, het staat alleen hier en niet op WUS, dus echt schade voor Ernie zal dit ook niet opleveren.
Hier lezen geen sponsoren mee en het merendeel van WUS is NIET nederlandstalig.

En ik blijf erbij dat de sponsor hier fout zit, die moet zich aan de voorwaarden houden.

Ik weet ook niet of ik zover zou gaan om een advocaat te nemen, ik denk het niet.
Ik wacht ook nog mail af van de rechtswinkel.

robbie409 Schreef:

Hoi Marco,

Jij hebt geen biet met de sponsor te maken.

Een paar jaar gelden heb ik een nogal dure Seiko
beschikbaar gesteld voor een verloting voor een
goed doel op het DZVL-forum. Een korting van 50%
op een specifiek horloge als prijs beschikbaar
stellen, ik zou er niet eens op komen denk ik. Zal
wel handig zijn, om van winkeldochters af te
komen.

ps
Is uiteindelijk gewonnen door een niet zo actief
forum-lid (wat ik dan jammer vind, geen extra free
publicity en ook niet iemand die ik van dat forum
ken). Dan

Ik weet dat ik eigenlijk niks met de sponsor te maken heb, maar hoe ik het begrepen is Ernie ook de dupe van de sponsor.
Het is ook zuur voor hem.

Hij was ook niet blij met dit topic, maar ik ben er klaar mee om er vaag over te doen.
Jullie hebben ook het recht om te weten hoe het gaat.

Ik zet bewust niet alle mail op het forum, dat is prive.
Ik wil het wel netjes houden.

Dat siert je Marco, ik zou ook inderdaad proberen goed contact te houden met Ernie. Tot je er echt niet meer uitkomt, dan pas zou ik engelstalig gaan publiceren.

Eddy C. Schreef:

Dat siert je Marco, ik zou ook inderdaad proberen
goed contact te houden met Ernie. Tot je er echt
niet meer uitkomt, dan pas zou ik engelstalig gaan
publiceren.

Dank je wel.
Zoals gezegd, Ernie is in deze zaak ook een slachtoffer van de sponsor.
Alle andere horloges zijn, zover ik weet, zonder problemen geleverd, dus het probleem ligt in mijn ogen niet bij Ernie.

En inderdaad, op WUS een post zetten kan altijd nog, maar dit wil ik zo lang mogelijk tegenhouden en als we er uitkomen en de Corum komt deze kant op hou ik het gewoon op logistieke problemen waardoor het zo lang duurde voordat ik mijn review kon maken.
Hoeft niemand op dat forum ook maar iets te weten.

Marco,

Waar het probleem ligt is alleen interessant in academische zin, het gaat erom van wie je de oplossing mag verlangen. Dat is inderdaad zoals je zelf heel goed ziet, Ernie.

Jij hebt je zonder meer keurig opgesteld tot dusver met je terughoudendheid, complimenten daarvoor (tu).

Het WUS forum heeft denk ik uiteindelijk ook wel recht om iets te weten en dat kun je natuurlijk heel vriendelijk richting Ernie verpakken lijkt me, zonder man en paard te noemen. Maar dan lopen we vooruit op de afloop, moeten we maar niet doen.

sjokotof Schreef:

Marco,

Waar het probleem ligt is alleen interessant in
academische zin, het gaat erom van wie je de
oplossing mag verlangen. Dat is inderdaad zoals je
zelf heel goed ziet, Ernie.

Jij hebt je zonder meer keurig opgesteld tot
dusver met je terughoudendheid, complimenten
daarvoor (tu).

Het WUS forum heeft denk ik uiteindelijk ook wel
recht om iets te weten en dat kun je natuurlijk
heel vriendelijk richting Ernie verpakken lijkt
me, zonder man en paard te noemen. Maar dan lopen
we vooruit op de afloop, moeten we maar niet doen.

Wat ik zeg, als er geen oplossing komt zet ik het alsnog op WUS. Heb uiteraard wel al een documentje klaar staan, maar daar wil echt zo lang mogelijk mee wachten.

Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die dit een rare gang van zaken vind.

Ik wacht alles verder weer even af, ben al blij dat ik het in ieder geval normaal over kan hebben.

Heb ook een mail gestuurd naar juridisch loket en die stuurde me weer door naar Europees Consumenten Centrum.
Dus daar ligt de vraag nu ook.
Weer afwachten.

Geduld is een schone zaak en dit is alleen maar advies vragen, verder nog helemaal niks.

Maar als ik duidelijk advies krijg kan ik daarmee misschien weer naar Ernie, waarna hij er weer mee naar de sponsor kan.

Eddy C. Schreef:

…Ik zou
nog wachten om dit wereldkundig te maken maar als

Het is nu wereldkundig, wel in het Nederlands, maar toch!

Maar natuurlijk hoop ik dat de prijs gewoon wordt uitgekeerd zoals in de voorwaarden staat. Zo ik heb begrepen dus: volledig en zonder kosten.

tjvreeken Schreef:

Het is nu wereldkundig, wel in het Nederlands,
maar toch!

Maar natuurlijk hoop ik dat de prijs gewoon wordt
uitgekeerd zoals in de voorwaarden staat. Zo ik
heb begrepen dus: volledig en zonder kosten.

Dank je wel, en het is nederlandkundig inderdaad.
Maar verder blijf ik netjes dacht ik zo.

Hallo MCFR,

Heb je al eens bij al die andere winnaars geïnformeerd of die wel hun toegezegde prijs wel hebben ontvangen?
Waarschijnlijk zijn er veel meer, zo niet alle, winnaars, die niets hebben gekregen.
Uit de reacties die op het forum van WUS gedropt worden heb ik een bang vermoeden.

Groet,

Inca

Inca Schreef:

Hallo MCFR,

Heb je al eens bij al die andere winnaars
geïnformeerd of die wel hun toegezegde prijs wel
hebben ontvangen?
Waarschijnlijk zijn er veel meer, zo niet alle,
winnaars, die niets hebben gekregen.
Uit de reacties die op het forum van WUS gedropt
worden heb ik een bang vermoeden.

Groet,

Inca

Niet nodig…
Ik had mijn Stowa met een dag of 3 binnen :smiley:

Inca Schreef:

Hallo MCFR,

Heb je al eens bij al die andere winnaars
geïnformeerd of die wel hun toegezegde prijs wel
hebben ontvangen?
Waarschijnlijk zijn er veel meer, zo niet alle,
winnaars, die niets hebben gekregen.
Uit de reacties die op het forum van WUS gedropt
worden heb ik een bang vermoeden.

Groet,

Inca

Het ligt echt aan deze sponsor hoor, er zijn al meerdere mensen die hun horloge ontvangen hebben.
Nogmaals: het ligt in eerste instantie niet aan de wedstrijd of Ernie zelf. Dat was/is volkomen legaal en eerlijk verlopen allemaal.
Daar twijfel ik geen moment aan.
De sponsor houd zich niet aan de afspraak en dan word het voor Ernie ook moeilijker natuurlijk.

Maar ik weet niet wat jij gelezen heb.
Sommige mensen wachten misschien nog, maar dat ligt ongetwijfeld aan andere zaken, dat weet ik niet.

Dit is een op zich staande zaak.

Gefeliciteerd RC,

Maar de 11 andere prijswinnaars dan, hebben die hun prijs ook al ontvangen?

Het is trouwens wel wat vreemd.
Ernie Romers begint een prijsvraag.
Waarschijnlijk heeft hij de sponsoren bereid gevonden een klokje beschikbaar te stellen. Maar dan schrijven: “Congratulations. Please drop me a PM and send me your full name, address and phone number and PROMETHEUS will send out the watch to you asap.” , (als voorbeeld). Dan leg je alle verantwoordelijkheid bij de sponsor.
Zo kun je de grote jongen uithangen en waardevolle artikelen als prijs geven, maar zodra het op uitleveren aankomt, je verschuilen achter de sponsoren.

Ik hoop dat de winnaars alsnog toch hun prijs mogen ontvangen.

Inca Schreef:

Gefeliciteerd RC,

Maar de 11 andere prijswinnaars dan, hebben die
hun prijs ook al ontvangen?

Het is trouwens wel wat vreemd.
Ernie Romers begint een prijsvraag.
Waarschijnlijk heeft hij de sponsoren bereid
gevonden een klokje beschikbaar te stellen. Maar
dan schrijven: “Congratulations. Please drop me a
PM and send me your full name, address and phone
number and PROMETHEUS will send out the watch to
you asap.” , (als voorbeeld). Dan leg je alle
verantwoordelijkheid bij de sponsor.
Zo kun je de grote jongen uithangen en waardevolle
artikelen als prijs geven, maar zodra het op
uitleveren aankomt, je verschuilen achter de
sponsoren.

Ik hoop dat de winnaars alsnog toch hun prijs
mogen ontvangen.

sorry, maar dit is puur omdat de sponsoren het horloge rechtstreeks naar de winnaars sturen. Voorals nog gaat dit volgens mij verder wel goed.

Er was hier nog iemand die gewonnen heeft en zijn horloge ook al had.
en op WUS zijn al meerdere horloges gepost uit de wedstrijd.

Tuurlijk ligt het probleem bij de Sponsor en niet bij Ernie! Maar aangezien Ernie de wedstijd heeft gestart heb je een probleem met hem! Bij hem moet je dan ook wezen voor het claimen van de prijs. Jij hebt niet met de sponsor te maken, Dit moet Ernie maar oplossen.

Gr. Mark