Watchuseek grand finale 2009

Beste medeforumers,

Dit word een lang verhaal, dus heb aub een beetje geduld met me.

Ik heb een hele tijd gewacht om mijn verhaal hier neer te zetten, omdat ik Ernie van WUS niet zwart wou maken.
Dit wil ik nog steeds niet, maar ik wil wel graag advies vragen van de juristen en iedereen die hier verstand van heeft die hier op het forum zitten.

Zoals jullie weten was er in december een Watchuseek Grande Finale 2009.
Bij deze wedstrijd heb ik de Corum Admirals Cup gewonnen.
Deze was beschikbaar gesteld door Steve van World of Luxury.
In de uitnodiging van Ernie naar de sponsoren staat de de kosten van het horloge plus verzending o kosten van de sponsor komt.
Dit werd bekent gemaakt op 4 januari 2010 zo’n 3 weken geleden dus.

Sindsdien een aantal keer heen en weer gemaild met Ernie van WUS en Steve van World of Luxury.

Mijn gegevens werden naar Steve gemaild en hij nam contact met mij op.

[i] congratulations on winning the WatchuSeek Grand Finale!

As per my conversation with Ernie from WatchuSeek, we’re offering this watch at 50% off retail, the current price is $1,400 (Retail Price: $2,800).
As an added bonus, we will include FREE shipping with your order. Please confirm that the information below is correct.

Hier even mijn eigen gegevens weggehaald.

Please reply to this email and we’ll take care of all details.
Thanks,
Steve[/i]

Dit vond ik al raar, want het gaat over gratis verzending voor een prijs die je wint, lijkt mij niet meer dan normaal.
Vervolgens klinkt het alsof je die $1.400,00 moet betalen.

Ik gedaan alsof ik gek ben en alleen gevraagd hoe het met belasting en douanekosten zat.
Zou ik ook zelf moeten betalen.

Alles doorgestuurd naar Ernie van WUS en die heeft hun gemaild dat ze het horloge naar hem moesten sturen en dan zou hij ervoor zorgen dat het bij mij terecht kwam.

Willen ze dus $1.400,00 plus verzendkosten en dan komt er nog eens belasting en douane overheen.

Ernie wil dit dus ook niet doen en ik mocht een Welder uitzoeken. Heb ik niet gedaan, niet mijn ding.
Vervolgens zou ik iets anders krijgen wat nu ook al weer 2 ½ week geleden is. (de 13e).

Heb inmiddels ook derechtwinkel een mail gestuurd wat ik kan doen, waar ik nog niks op gehoord heb.

Inmiddels heeft Ernie weer contact met Steve opgenomen als het goed, hoe we dit oplossen.

Wat is jullie advies?
Door blijven gaan of los laten?

als ik het goed begrijp heb je uit eindelijk korting gewonnen ?
lekker verhaal, als je dan ook nog douane kosten moet gaan betalen had je hem beter hier kunnen kopen …

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=332597

Er staat nergens in dat het over korting gaat …
Ik zou iets ter waarde van de korting eisen … :wink:

Zoniet: Slechte reclame voor de aanbieder ‘worldofluxuryus’ maken …

Dit is raar!! Ik ken Ernie niet maar dit kan toch niet? Voor advies moet je natuurlijk bij een advocaat zijn. Kan alleen maar mijn verbazing uitspreken.

Ik begrijp ook uit het verhaal dat je de korting hebt gewonnen maar er is nog hoop begrijpend lezen is niet zo’n sterk punt van mij

Mijn beste,

Ik zou het hier niet bij laten zitten!!

Maak duidelijk, middels een aangetekend schrijven, dat je niet akkoord gaat met een eventuele korting, of een horloge welke jou gading niet is.
Je hebt immers, conform de wedstrijd, het Corum Admirals Cup horloge gewonnen.
Geef een reële termijn aan van bijvoorbeeld 14 dagen, om voor de organisator tot een voor jou aanvaardbare oplossing te komen.
Na deze 14 dagen kan je altijd nog verder (juridische) stappen ondernemen.
Blijf ook beleefd handelen!! En houd het hoofd koel!!
Succes in ieder geval.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ja vind ik ook. Als je prijzen gaat verloten moet je de winnaar ook geven wat hij/zij gewonnen heeft. Je problemen met de sponsor moet je zelf maar oplossen denk ik dan. Daar heb jij als winnaar niets mee te maken. Ik zou de Corum Admirals Cup eisen.

Dank voor de reactie.

Ik heb bewust een tijd gewacht omdat Ernie er ook vanuit ging dat het horloge de prijs was, maar door een misverstand ging Steve (World of Luxury) ervan uit dat er betaald zou worden.

Zoals sommige van jullie al opmerken heb ik dus een korting gewonnen, waar ik absoluut niet mee akkoord ga.

Alleen is de vraag, wie is aansprakelijk?
De sponsor verzendt het horloge niet als er niet betaald word.
Ernie heeft de wedstrijd uitgeschreven, maar heeft in de voorwaarden gezet dat het op kosten is van de sponsor.

Ik heb nog geen reactie van de rechtswinkel, en Ernie is, als het goed is, weer met Steve aan het mailen.

In eerste instantie had ik zoiets van laat maar, maar later dacht ik ook: ik heb er gewoon recht op.

Het is ook nadat ik een aantal keer de vraag kreeg op de fora hoe het met Corum zat dat ik besloten heb om er toch mee naar buiten te komen.

Gelijk heb je Marco!
hopelijk gaat WUS hier sportief, dus gewoon zoals is afgesproken, mee om en laten ze de winnaar niet met een kater achter.
Benieuwd naar het vervolg.

Je moet het er zeker niet bij laten.
Je moet ze beleefd maar hardnekkig op hun huid blijven zitten.
Suc6

Je stelt de vraag: “Wie is aansprakelijk” ?

De organisator van deze wedstrijd natuurlijk, dus in dit geval WUS (ergo de eigenaar ervan). Dat lijkt me zonneklaar !

Jij, als prijswinnaar hebt niks met eventuele sponsors te maken, tenzij dat duidelijk in het deelname-reglement vermeld stond bij de aanvang van de wedstrijd, maar voor zover ik weet stond dat er niet…

Als ik jou was zou ik m’n prijs opeisen, niet meer en niet minder en zonder enige bijkomende kost als winnaar…

Als iemand wedstrijden organiseert met prijzen moet hij of zij goeie afspraken maken met de sponsors en ook bereid zijn de gevolgen te dragen als het mis loopt…

Als dàt zelfs niet kan, dan organiseer ik hier elke dag een wedstrijd waarbij je 50% van de nieuwwaarde zélf betaalt… Kan ik stoppen met werken… :+

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Eigenlijk is het jouw probleem niet, er is een miscommunicatie geweest tuusen de sponsor en WUS.
Óf WUS heeft niet duidelijk genoeg vermeld dat het om een ‘donatie’ van een horloge ging,in dat geval kun je de sponsor eigenlijk niets verwijten.
Of de sponsor heeft iets over het hoofd gezien tijdens de communicatie met WUS en probeert nu de fout te verdoezelen?
Laat ze dit met elkaar uitvechten, jij ben de winnaar van een Corum Admirals Cup en dat staat op het forum vermeld.
(print die pagina even uit,zou ik zeggen)

Succes, en ik hoop voor je dat het goed komt.

gr Ron

Ik vind aan de ene kant ook dat Ernie verantwoordelijk is als diegene die de wedstrijd uitgeeft.
Aan de andere kant vind ik ook dat de sponsor hoort te zorgen dat het horloge hier kosteloos komt en dus niet dat Ernie moet betalen.

Het is toch lastig om de schuldige aan te wijzen.

Ik heb Ernie ook om zijn mail contact met Steve gevraagd, zodat ik beter weet bij wie ik precies moet zijn.

Naar mijn idee moet je bij Ernie zijn. Hij heeft de loting georganiseerd en jij hebt niets te maken met de sponsor. Punt. Ik denk dat je gewoon contact moet houden met ernie en je prijs claimen. Laat Ernie en de sponsor het maar uitzoeken, jij hebt daar niets mee te maken.

Gr. Mark:)-D

Een horloge verloten en uiteindelijk een korting van 50% aanbieden (dan wordt er nog steeds op het horloge verdiend) is een heel erg aparte manier van handelen…

Wow dit is ech lullig zeg. Ik zou echter ook volhouden want beloftes dienen te worden nagekomen. Ik hoop echt dat het goed wordt opgelost.

Dit is inderdaad een raar verhaal. Ik zou er beleefd maar keihard mijn tanden in zetten.

Mee eens. Beleefd blijven en realiseer je dat de publiciteit je “troefkaart” is. Ik neem aan dat betrokkenen deze ranzige gang van zaken niet graag publiek zouden willen zien…

Wie dat horloge moet betalen is - zoals eerder gezegd - niet jouw probleem en dat moet je vooral zo laten. Jij hebt te maken met WUS; daar heb je de prijs gewonnen en niet met degene die het horloge beschikbaar stelt… Hoe WUS aan dat horloge komt (en wat ze daarover gepost hebben) lijkt me niet jouw zaak.

Lijkt me dat je hier uit moet komen zonder teveel gedoe. Die Corum is toch geen slechte beurt waard ?! Reputaties zijn vele malen meer waard dan zo’n horloge!

Wel balen natuurlijk; krijgt toch een beetje nare smaak, zo’n “prijs”.

Sterkte ermee!!

Groet
Mark

Wat een slecht verhaal zeg… Balen hoor! Ik moet zeggen dat ik het wel een dikke prijs (qua waarde) vond. Maar het staat er toch echt…

Maar hey, belofte maakt schuld. Lullig voor deze Ernie, maar zijn reputatie staat hier toch echt op het spel. Lijkt me wel wat waard voor hem. Ik zou nog wachten om dit wereldkundig te maken maar als Ernie niet met een oplossing komt zou ik de internationale fora toch wel even benutten.

Hopen dat het niet nodig blijkt en jij gewoon het horloge krijgt waar je recht op hebt. Succes!

Wat Eddy hierboven zegt…

Blij dat ik niet die Corum heb gewonnen :wink: