Watchuseek overgenomen, mixed feelings :(

Het zat er aan te komen, helaas. Ik ben bang dat het er niet beter op wordt. Ik hoop dat ik het mis heb, in mijn rol als moderator van het Dive Watch Forum op WUS heb ik veel geleerd en nieuwe vrienden ontmoet. Na 2 dagen zijn de veranderingen echter al zichtbaar…

http://forums.watchuseek.com/f2/breaking-news-new-ownership-1100082.html

Eric

jammer voor m, doch begrijpelijk. wens m t beste.

Ernie, je hebt een banaan in je oor

Is met een overname als deze nu een groot bedrag gemoeid of gaat het gewoon van liefhebber op liefhebber?

-edit- ik heb me even ingelezen en zie dat het het overgenomen is door een bedrijf , blijft staan het eerste deel van de vraag :wink:

Marz Schreef:

Is met een overname als deze nu een groot bedrag
gemoeid of gaat het gewoon van liefhebber op
liefhebber?

-edit- ik heb me even ingelezen en zie dat het het
overgenomen is door een bedrijf , blijft staan het
eerste deel van de vraag :wink:

De nieuwe eigenaar is geloof ik best controversieel.

Een Google zoektochtje leverde onder andere de volgende mening:

“Vertical Scope’s business model is full of greed and they are a destroyer of thriving communities. Shun them. Flee. Reject the monetization of your hobbies and sending profits north of the border.”

Na de post van de oprichter gelezen te hebben heeft hij een goede beslissing genomen.

Ik vermoed dat er wel een redelijk bedrag tegenover staat. Het is het grootste forum en bij online diensten wordt gekeken naar actieve/niet actieve gebruikers. De gebruikers zijn zeg maar het een groot deel van de waarde.

De oprichter heeft er veel energie in gestoken dus ik hoop dat hij er ook een mooi bedrag aan over houdt :slight_smile:

EricPP Schreef:

Na 2 dagen zijn de veranderingen echter al zichtbaar…

Eric

Mmmmmmm. Vertel verder Eric.

Elf.

Ik ben er van overtuigd dat Ernie voor zichzelf een juiste beslissing genomen heeft…
hoe het met de nieuwe eigenaar uitpakt voor de leden, dat moeten we nog maar afwachten… als 't minder leuk wordt, zullen de leden vanzelf wel wegtrekken…

Kijk bijvoorbeeld naar DZVL… 't is daar zo dood als een pier… als je hier een topic aanmaakt, en je bent een weekendje weg, dan vind je je topic terug op page 3… :)…of er moet veel gereageerd worden… dan staat het op page 1, maar is het 3 pages lang… :slight_smile:

op WUS is het niet anders… daar is het ook levendig… als dat verandert… dan moeten er ergens alarmbellen gaan rinkelen… :slight_smile:

Arie Kabaalstra Schreef:

Kijk bijvoorbeeld naar DZVL… 't is daar zo dood
als een pier…

straks wordt na wus ofzo hf the next bing thing :wink:

bullit Schreef:

De oprichter heeft er veel energie in gestoken dus
ik hoop dat hij er ook een mooi bedrag aan over
houdt :slight_smile:

+1

“I would also like to thank all the sponsors and advertisers. Thank you for your business and your friendship. You made sure I could pay all the bills to keep the site up and running, and more.”

and more… ? B)-

marnix.moed schreef:

straks wordt na wus ofzo hf the next bing thing :wink:

Ja lekker OLdschool met die porum software.

De nieuwe eigenaars zijn inderdaad best “veel besproken” naar aanleiding van eerdere overnames. Wat vooral gaat opvallen is het feit dat de site een commercieel platform wordt. Dat is nu ook het geval, maar wel altijd horlogegerelateerd. Ik heb nu al de eerste pop ups gezien, al dan niet met geluid.

Een ander ding is een “premiums membership”, ofwel betalen voor content die nu gratis is. Watchuseek was natuurlijk een waar paradijs voor de grote merken en winkels (of- en online). Denk bijv aan Doxa, Ace Juweliers, Alpina, Bell & Ross, Steinhart, Stowa en Zenith.

Het grootste probleem op dit moment voor het mod-team is het feit dat het eigendom van alle content (foto’s, reviews etc.) eigendom is van de nieuwe eigenaar die zij zonder toestemming mogen gebruiken waar dan ook, maar waar je als gebruiker eigenlijk geen recht meer op hebt om te gebruiken op andere fora. Dus ik ga daar voorlopig geen foto’s meer posten…

Maar ik hoop dat ik het echt helemaal mis heb. To be continued…

Eric

Bedankt voor de tip!
Had het even gemist maar na het inlezen heb ik mijn account kortgesloten…

Ik neem aan dat je met kortgesloten bedoelt je account laten verwijderen?
En zo ja, hoe doe je dat?
Ik hoor het graag want dan doe ik dat ook, maar ik kon op WUS niet 123 zien hoe dat kan.
Alvast bedankt!

Frans53 Schreef:

Bedankt voor de tip!
Had het even gemist maar na het inlezen heb ik
mijn account kortgesloten…

Als er pop-ups en soortgelijke vervelende reclame is, dan installeer je toch een ad-blocker?

Ik irriteerde me altijd mateloos aan deze vorm van reclame, na installeren van Adblock Plus nergens last meer van :slight_smile:

Mijn gegevens naar onzin gegevens veranderd incl. een onzin email :wink:

watchagain Schreef:

Ik neem aan dat je met kortgesloten bedoelt je
account laten verwijderen?
En zo ja, hoe doe je dat?
Ik hoor het graag want dan doe ik dat ook, maar ik
kon op WUS niet 123 zien hoe dat kan.
Alvast bedankt!

Frans53 Schreef:

Bedankt voor de tip!
Had het even gemist maar na het inlezen heb ik
mijn account kortgesloten…

Poeh, dat is allemaal niet zo fijn :frowning:
Ik neem aan dat het gaat om de foto’s die geupload zijn en niet de links naar foto’s, toch?

De jaren '90 layout van dit message board heeft ook wel iets aandoenlijks.

EricPP Schreef:

Het grootste probleem op dit moment voor het
mod-team is het feit dat het eigendom van alle
content (foto’s, reviews etc.) eigendom is van de
nieuwe eigenaar die zij zonder toestemming mogen
gebruiken waar dan ook, maar waar je als gebruiker
eigenlijk geen recht meer op hebt om te gebruiken
op andere fora. Dus ik ga daar voorlopig geen
foto’s meer posten…

Waar haal je dat vandaan? In die thread staat het volgende:

You still do, we don’t claim any copyright ownership of your content only that you published it here so you granted us the publishing rights to keep it here. The content you post here is still yours you can use it as you feel fit to.

This is more fear mongering, we dont publish your images outside the site. Some sites have an email newsletter that goes out that will publish links to threads and content you should read chosen by the mod and admin staff on these forums or an article(review) can be published to the front page of a site, that is what this is for.