Watchwinder advies

Hoi aan iedereen,

ik zit te kijken voor een nieuwe watchwinder alleen heb ik even raad nodig.

• ik heb 2 automaten, een 7s26 en een ETA 2824-2, welke kant moeten deze worden opgewonden of zijn ze beide kanten opwindbaar?

• ik kan een 2ehands voor 45euro kopen, alleen zonder doos en een nieuwe voor 60, deze moet alleen wel uit Duitsland komen. Wat is de betere koop?

Bedankt alvast en ik hoop het te horen.

Hallo JW,

Ik heb er eentje voor drie horloges - op de Rikketik gekocht.
Kan zowel op net als op batterijen. ( batts = ongeveer een maand, dan gaat er een rood lampje branden ). Maar ik geef de voorkeur aan batterijen, geen gehassen met draden enzo…

Je kan er alles op instellen. Zowel L als R draaien of beide + de frequentie van het draaien.

Nadeel: het is wel een type met een plexi kap. Mocht ik er nog eentje kopen, dan zou het met een scharnier zijn, is effe makkelijker.

Prijs weet ik niet meer zo goed, maar ik denk iets van een 140 euri ???

Maar al bij al zeer tevreden over. Is ook haast geruisloos.

Nu ik denk dat je pas iets zinnig van een winder kunt zeggen als je hem al enkele jaren hebt…

Heey Marc, bedankt voor de reactie. Ik heb eeven gekeken op de Site van Orbite en kon het daar ook al vinden. :wink: Zowel de Eta als het Seiko uurwerk zijn in beide richtingen windbaar. Heb hem maar meteen besteld.

Prijs van 140euro is trouwens iets te duur, is een kadotje van mijn ouders voor Sinterklaas dus 45euro is duur genoeg. Bedankt in elk geval!