Watchwinder hoe en wat !!!!

U begint perfect, dit is 1 mening, als u even zoekt :slight_smile: zult u zien dat de meningen uiteen lopen en bij gebrek aan wetenschappelijk onderzoek geen eenduidige feitelijke waarheid is inzake dit dossier.

Alles wat hier over te vinden is, is al meermaals uitvoerig beschreven in eerdere topics op dit forum.
De conclusie heb ik hierboven al met u gedeeld. Maar voor de TLDR er is geen consensus dus ga vooral uit van wat werkt voor u.

1 like

Ik heb ook deze van Klarstein, maar dan voor 4 horloges. Was ook nog eens in de aanbieding toen.
Prima winder voor weinig geld.

1 like

Ik vind het wel meevallen, daarnaast is een paar minuten goed zetten prettiger dan helemaal vanaf niks. Je datum staat goed, je weet of het AM/PM is en er zit al gang reserve in.

1 like

Dat lijkt mij ook het grote voordeel van een watchwinder

Ik merk dat ik het gewoon makkelijker vind als de horloges ‘ready to go’ zijn.
Daarnaast staat die bij mij naast mijn bureau, dus kan ik er af en toe lekker naar kijken als die aan het roteren is.

Wilde hem ook een mooi plekje geven, daarom geen Ali baba maar een beetje degelijk mooi ding.

Begrijpelijk.
Persoonlijk vind ik die Klarstein er gewoon goed uit zien. Ik heb hem sinds april dit jaar, dus heel veel over de kwaliteit op de lange termijn kan ik er niet over zeggen. Ik weet wel dat er meerdere HF leden deze winder hebben.

Geen ervaring mee, geen connecties mee, vanuit mijn zoektocht kwam ik op deze uit en zo op foto vond ik ze mooi:

1 like