Ik wil een watchwinder aanschaffen, kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en/of wat ik het beste kan kopen ?
Het liefst eentje waar twee horloges in kunnen goede kwaliteit en een schappelijke prijs.
Toe maar, drie uitroeptekens in de titel. Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er is heel veel informatie te vinden over de voor- en nadelen, welke je moet hebben etc. etc.
Hier: https://www.horlogeforum.nl/search?q=watchwinder
Succes!
Het zou helpen als je vertelt wat je een schappelijke prijs vind P.S. Ik ben ook geen fan van watchwinders.
Exact.
Daarom is het ook handig om altijd eerst even de zoekfunctie te gebruiken.
Goeie tip van mijzelf!
Tuurlijk wel, in een reeds bestaand topic. Als je daar je antwoord niet gevonden hebt.
Het is maar een mening hoor …
Dat sowieso, je hebt automaten welke 2 kanten op winden. Maar ook horloges die slechts een kant opwinden… Dan moet hij wel zowel links als rechts kunnen opwinden
Leuke gimmick hoor watchwinder… Maar ik heb er ooit ook een aangeschaft en weer verkocht. Na 5 dagen moet je m toch weer goed zetten want dan wijkt zelfs een cosc-uurwerk al 20 / 25 seconden achter / voor. Alleen interessant met een perpetual calender, dan hoef je niet de horloge weer helemaal in te stellen.
Maar er zijn wel echt heeeeeeeel veel topics over watchwinders
Ik heb deze van Klarstein. Functioneert heel goed. Meerdere standen, linksom en rechtsom. Ziet er prima uit. Aanbeveling dus
Het nadeel van zo’n winder waar 2 horloges op kunnen is, dat grote horloge tegen kunnen gaan klotsen
Ik denk dat een automaat ook sneller verslijt door een watchwinder, toch? Als de “motor” niet continu gebruikt wordt, gaat een auto ook minder snel een onderhoud nodig hebben. Gaat denk ik ook op voor het uurwerk in je horloge.
Alleen al daarom zou ik er nooit 1 nemen.
Dank u
Werd gelijk al aangepast.
Vast door een of andere grapjas die graag zijn trustlevel 3 kwijt wil raken …
Max. 250,-
Dat dacht ik zelf ook altijd
Je kunt hier helemaal los op gaan en de beste tip is al gegeven.
Zorg ervoor dat je horloges elkaar niet kunnen raken.
Verder kies iets wat je mooi vindt, wil je er 1 op batterijen of heb je een stopcontact in de buurt waar hij gaat komen.
Persoonlijk ben ook ik geen fan, dus zou er initieel niet teveel geld op kappot slaan.
Mocht je het helemaal tof vinden kun je altijd nog voor een luxe versie gaan.
Ik weet al weer genoeg.
Ik denk dat ik er van af zie
Net ding voor het geld
Elke keer commentaar bij een vraag omdat hij al eerder gesteld is wordt een beetje irritant.
Bijna elke vraag is al een keer eerder gesteld, maar een nieuw topic geeft soms verhelderende nieuwe antwoorden, zonder heel het forum af te hoeven struinen.
Ik heb mijn mening geloof ik al gegeven.
Hier:
Alles wat ik er nu nog over zeg is een herhaling van zetten, een beetje zoals een nieuw topic openen over iets wat al heel vaak is besproken en waarvan er al tientallen topics gemaakt zijn … nogmaals, het is maar een mening!
Nogmaals succes ermee en fijne avond!
Overigens mijn mening over een watchwinder heb ik al eerder gegeven. Ik gebruik ‘m met veel plezier.
Ik ben van mening dat als je horloges in een watchwinder doet en niet erg veel draagt dat ze alleen maar slijten voor niets ? Of sta ik alleen in deze ? kleine moete even op te winden en goed te zetten qua date en time.