Watchwinder, tips voor keuze

Maar wat kost deze? :slight_smile: Ik gok een beetje boven budget.

Ik heb deze voor 500 euro gekocht…zijn wel duurder normaal gesproken

1 like

Eens in de zoveel tijd ja. Maanden stilstaan is niet goed. Maar beweging = slijtage

Dan wordt de opwindende niet verder aangespannen, maar het horloge blijft draaien dus is slijt het. Maar als jij een horloge in de winder hebt staan en je hebt hem drie weken niet gedragen dan loopt hij toch ook niet meer op tijd? Dan moet je toch alsnog het horloge goed zetten?

Maar volgens deze logica zou het dus ook slecht zijn om je horloge dagelijks te dragen. Aangezien ik de horloges koop als gebruiksvoorwerpen en ze dus dagelijks afwissel zou dit dus slecht zijn.

Ik denk dat je horloge inderdaad sneller aan onderhoud toe is ja. Maar als je het draagt heb je er toch plezier van? Als het in de einder staat niet. Daarnaast als hij weken in de einder staat moet je hem alsnog gelijk zetten. Dus heeft een einder dan nog wel zin?

De wonder zorgt er voor dat de olie blijft bewegen. Stilstaan gaat de olie ook meer uitdrogen schijnt, met meer schade.

De duurdere Watchwinders kun je het uurwerk instellen. Dan houdt de winder in de gaten of hij het uurwerk niet teveel opwindt. Daarom moet je ook opletten bij de goedkopere dat je hem niet teveel laat draaien voor je uurwerk.

Dan heb je het over maanden, maar een paar weken kan geen kwaad.

Ik heb deze. Eerst een enkele gekocht en toen de grotere. Je kunt ze oneindig schakelen, zodat alles op één stekker kan. Ze hebben ze ook voor twee horloges. Aardige verkoper, die direct een nieuwe stuurde omdat de deksel wat beschadigd was.
Misschien geen topkwaliteit, maar ze werken prima en mijn automaten draaien er al meer dan een jaar in.

1 like

Ik ben zelf over deze aan het nadenken:
Frucase Horloge Winder Voor Automatische Horloges Horloges Doos Sieraden Horloge Display Collector Storage Met Led|double watch winder|watch winderdouble automatic watch winder - AliExpress

Is dit wat of is dit gewoon chinese troep?