Watchwinder van GOEDE kwaliteit?

Hoi allemaal,

Eigenlijk zit ik een beetje met een dilemma. Aangezien in mijn horlogeverzameling vooral uit automaten bestaat, lijkt een watchwinder wel handig. Het liefst eentje voor twee horloges, zodat ik makkelijk s’morgens een ander horloge grijp, in plaats van diegene die nog loopt :smiley:
De Victorinox heeft op die manier al veel extra polstijd gekregen, een quartz loopt immers altijd.

Graag hoor ik de voors en tegens van het gebruik van zo’n winder. Ik heb wel besloten, mocht er eentje komen wil ik geen in elkaar geknutselde China rommel:X
Ik ben van beroep audio video technicus, en heb een aantal van die dingen van binnengezien. De slechtste rotzooi denkbaar, ik zou de stekker daarvan niet eens rustig in het stopcontact durven laten zitten. Overal lukraak parkers ingedraaid, en als het dan nog niet vastzat, een veeg met een lijmpistool doet in China wonderen.

Nee dank u, zo eentje dus beslist NIET X(

Mocht een watchwinder aan te raden zijn, zoek ik het liefst iets redelijk betaalbaars uit Europa, of Japan. Suggesties zijn reuze welkom. Gebruikt mag natuurlijk ook, mits van aantoonbaar fatsoenlijke kwaliteit.
Ik houd me aanbevolen voor het e.e.a. Merk en typesuggesties welkom!

Groet,

Nico.

Ik heb deze
http://www.tauchmeistershop.nl/watchwindergisonifigari2-p-173.html?osCsid=2f1ac9866612b64d9ca7a203e881991f
. Bevalt mij prima. Alleen niet iets voor naast je bed, vind hem nog steeds lawaaiig.

Orbita is duur maar top. Voorts is ook Beco Technic & MTE kwaliteit. Het meeste in de populaire prijsklasse is inderdaad chinees en technisch minderwaardig.

Ik heb momenteel ook louter automaten maar heb geen behoefte aan een winder omdat ik het leuk vind om ze weer op tijd te zetten e.d. het hoort bij de hobby en ach, het is maar een minuutje werk.

Tenzij je horloge een echt gecompliceerd uurwerk heeft met maanfase e.d. denk ik dat zo’n winder een beetje overbodige luxe is en het geld beter gebruikt kan worden om een ander leuk horloge te kopen.

Swiss Kubic

Buben & Zorweg

Scatola del Tempo

Volgens in Europa gefabriceerd en ze zien er eventueel nog mooi uit ook.

Marco

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties :wink: Ik sta nog een beetje in dubio, toch lijkt een winder (en dan eentje voor twee horloges), me wel handig. Ik zal er niet constant een horloge op hebben, maar ik ben ook iemand die soms iedere dag weer wat totaal anders draagt. Ik ga op jacht, met de genoemde merken heb ik in elk geval een startpunt om te beginnen. Suggesties blijven altijd welkom.

Bedankt mannen :sunglasses:

Groet,

Nico.

XXoF Schreef:

Ik heb momenteel ook louter automaten maar heb
geen behoefte aan een winder omdat ik het leuk
vind om ze weer op tijd te zetten e.d. het hoort
bij de hobby en ach, het is maar een minuutje
werk.

Tenzij je horloge een echt gecompliceerd uurwerk
heeft met maanfase e.d. denk ik dat zo’n winder
een beetje overbodige luxe is en het geld beter
gebruikt kan worden om een ander leuk horloge te
kopen.

Ja komop, breng me nou niet op ideeen :smiley:

Groet,

Nico.

Ga ook vooral even op de rikketik kijken. Daar staat een man die ze met flinke korting verkoopt.

Groeten,

Martin

Deze link was onlangs nog gepost

http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/klokken/horloge-accessories/671685.html

niet duur en de resenties zijn niet slecht.
Voor dit bedrag kun je het allicht proberen of een winder bevalt?

gr Ron

Ik heb zelf een Rapport EVO5 watchwinder (Engels fabrikaat). Mooi design, stil en prima kwailteit. Ze zijn modulair dus je kunt uitbreiden naar behoefte.

http://www.rapportinternational.com/evolution.html

Rapport heeft inderdaad goede winders, betaalbaar en mooi design. De eigenaren zijn ook hele aardige mensen. Verder is het merk Kadloo ook een aanrader wat betreft qualiteit.
Iets meer recht toe recht aan maar erg betrouwbaar is Eilux.
Vooral als je een versie zoekt die op een batterij moet lopen is Eilux top.
Perfect voor in een kluis enzo.