Watchwinder van GOEDE kwaliteit?

Hoi allemaal,

Eigenlijk zit ik een beetje met een dilemma. Aangezien in mijn horlogeverzameling vooral uit automaten bestaat, lijkt een watchwinder wel handig. Het liefst eentje voor twee horloges, zodat ik makkelijk s’morgens een ander horloge grijp, in plaats van diegene die nog loopt :smiley:
De Victorinox heeft op die manier al veel extra polstijd gekregen, een quartz loopt immers altijd.

Graag hoor ik de voors en tegens van het gebruik van zo’n winder. Ik heb wel besloten, mocht er eentje komen wil ik geen in elkaar geknutselde China rommel:X
Ik ben van beroep audio video technicus, en heb een aantal van die dingen van binnengezien. De slechtste rotzooi denkbaar, ik zou de stekker daarvan niet eens rustig in het stopcontact durven laten zitten. Overal lukraak parkers ingedraaid, en als het dan nog niet vastzat, een veeg met een lijmpistool doet in China wonderen.

Nee dank u, zo eentje dus beslist NIET X(

Mocht een watchwinder aan te raden zijn, zoek ik het liefst iets redelijk betaalbaars uit Europa, of Japan. Suggesties zijn reuze welkom. Gebruikt mag natuurlijk ook, mits van aantoonbaar fatsoenlijke kwaliteit.
Ik houd me aanbevolen voor het e.e.a. Merk en typesuggesties welkom!

Groet,

Nico.

Ik heb deze
http://www.tauchmeistershop.nl/watchwindergisonifigari2-p-173.html?osCsid=2f1ac9866612b64d9ca7a203e881991f
. Bevalt mij prima. Alleen niet iets voor naast je bed, vind hem nog steeds lawaaiig.

Orbita is duur maar top. Voorts is ook Beco Technic & MTE kwaliteit. Het meeste in de populaire prijsklasse is inderdaad chinees en technisch minderwaardig.

Ik heb momenteel ook louter automaten maar heb geen behoefte aan een winder omdat ik het leuk vind om ze weer op tijd te zetten e.d. het hoort bij de hobby en ach, het is maar een minuutje werk.