Watchwinder

Beste,

Ik ben op zoek naar een watchwinder en kwam deze tegen:
http://bensontrade.nl/watchwinders/benson/benson-watchwinder-n3-demo.1/

Wat is jullie mening? Zijn er betere te krijgen voor 120 euro of is dit wel een goede mogelijkheid?

Groetjes

Ik zou het niet doen want je hebt geen recht op ruilen of geld retour.

En daarbij vind ik bensontrade niet betrouwbaar ze verkopen bepaalde horloges met foute informatie.

Ik heb meerdere malen contact met ze gehad over het feit dat een aangeboden horloge geen automaat maar een quartz versie was.

Het zou onmiddelijk veranderd worden.

Niet dus!

En het zegt wat over het bedrijf dat ze een watchwinder verkopen die deels defect is.

Zou ik niet eens aanbieden als ik bensontrade was.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Graag reageren wij op het bericht van Dhr. N. Visser. Meneer stelt dat er diverse malen contact is geweest over een horloge. Er is enkel éénmaal contact geweest over een Invicta horloge, waarover wij Dhr. N. Visser hebben geinformeerd dat onze informatie afkomstig is van Invicta zelf. Dat wij hebben toegezegd gegevens te veranderen is niet correct. Dit kan Dhr. N. Visser zelf nalezen in de e-mail die wij meneer op 19-4-2010 hebben verstuurd.

Helaas komt het in enkele gevallen voor dat er foutjes zitten in een productbeschrijving. Wij doen er alles aan deze te voorkomen. Mocht er desondanks een overeenkomst tot stand zijn gekomen gaan wij daarbij uit van het gunstigste geval voor onze klant (prijsverlaging, compensatie etc).

Met betrekking tot het aanbieden van een product dat een defect of een beschadiging bevat (waarbij het defect in zijn totaliteit is beschreven); onze ervaring is dat mensen het prettig vinden dat wij deze producten aanbieden. De prijs is zeer gunstig (en er zijn mensen die het leuk vinden een defect te repareren zodat ze voor een interessant bedrag een leuke watchwinder hebben).

Om op basis van de e-mailwisseling en bovenstaande een bedrijf te betitelen als onbetrouwbaar vind ik erg kortzichtig.

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl

Ik vind het een hoop geld voor een item wat niet danwel deels niet correct werkend is.

Bij conrad hebben ze ze ook en goedkoper

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM1OTQ1OTQ4NzU=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_eds%3D%c3%9f%26fh_search%3Dhorloge%26fh_secondid%3Dnl2671686%26fh_lister_pos%3D0%26fh_location%3D%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL%2f%24s%3dhorloge%2fcategories%3c%7bb2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_home_nl2shop_area_17205_nl20819005%7d%26fh_refview%3Dsearch

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM1OTQ1OTQ4NzU=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_eds%3D%c3%9f%26fh_search%3Dhorloge%26fh_secondid%3Dnl2671685%26fh_lister_pos%3D1%26fh_location%3D%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL%2f%24s%3dhorloge%2fcategories%3c%7bb2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_home_nl2shop_area_17205_nl20819005%7d%26fh_refview%3Dsearch

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM1OTQ1OTQ4NzU=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_eds%3D%c3%9f%26fh_search%3Dhorloge%26fh_secondid%3Dnl2672088%26fh_lister_pos%3D3%26fh_location%3D%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL%2f%24s%3dhorloge%2fcategories%3c%7bb2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_home_nl2shop_area_17205_nl20819005%7d%26fh_refview%3Dsearch

Hoor en wederhoor geeft toch altijd even een ander beeld.

Mooi ding, nette prijs.
Waarschijnlijk een draadje los of zo.
Als je hem mooi vind en je bent een beetje handig… kopen

Volgens mij is het uitsluiten van het recht op retour onwettig! Volgens de wet koop of afstand heb je altijd recht op retour wanneer het artikel niet aan de verwachting/omschrijving voldoet.

Misschien is dit een optie.
Alleen maar voor een horloge :smiley: :smiley: :smiley:

Geen probleem u hebt uw mening ik de mijne.

P.S dan heeft u ook vast wel gelezen dat mijn info ook van de importeur kwam.

En er 2 keer contact is geweest.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Uiteraard heeft u het recht op uw mening, maar laten we wel uitgaan van feiten. Zo heeft u inderdaad twee e-mails gestuurd;

1. Uw vraag of het Invicta horloge een quartz of automatisch uurwerk heeft.
  2. Uw uitleg over u contact met Invicta. In casu gaat het dus over hetzelfde model.

U geeft in uw bericht de indruk dat u diverse keren contact heeft gezocht over verschillende modellen (u schrijft; “horloges”). In casu gaat het over contact over één model, met communicatie in een tijdsbestek van 24 uur. Het gaat meer om de manier waarop en het gebruik van het woord “onbetrouwbaar”. Beide acht ik in dit geval overtrokken.

Wel waardeer ik uw tip om ons te wijzen op fouten en/of verbeterpunten!

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl

Ik ken Benson Trade niet zelf maar wil het volgende zeggen.

Op de site staat duidelijk het defect omschreven. De koper kiest daarmee BEWUST voor het kopen van een, deels, defect product. Kan mij voorstellen dat teruggave hiermee wordt uitgesloten. Of dat is toegestaan icm koop op afstand is mij onbekend.

Ik heb, als importeur, wasmachines verkocht. Ook op onze website stonden soms fouten. In e-mails noemden wij wél vaak/meestal/bijna altijd de juiste info. Soms kregen wij zelfs verkeerde info vanuit fabrikant. Aanpassen van de website duurde soms even.

Om hen meteen onbetrouwbaar te noemen…???

Nogmaals, ik ken hen niet. Misschien zijn ze onbetrouwbaar, misschien ook niet.
Zie helaas geen info in Ervaringen met (ver)Kopers topic.

Horloges wijst inderdaad op meerdere modellen en dat is in dit geval inderdaad niet aan de orde.

Fout van mij excuses.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

trapm Schreef:

Op de site staat duidelijk het defect omschreven.
De koper kiest daarmee BEWUST voor het kopen van
een, deels, defect product. Kan mij voorstellen
dat teruggave hiermee wordt uitgesloten. Of dat is
toegestaan icm koop op afstand is mij onbekend.

Terugsturen omdat de linker rotor defect is, is uitgesloten. Dit is immers vermeld. Echter als je hem terug wilt sturen vanwege schade die men niet heeft vermeld (bv een barst in het glas of omdat de rechter rotor defect is) is zal BT hem retour moeten nemen. Natuurlijk moet je niet over een krasje gaan zeuren, het is immers een demomodel.
BT kan daarom ook beter een afbeelding van het bewuste artikel plaatsen. Dat scheelt een boel.

Excuses aanvaard van Dhr. Visser!

In dit geval betreft het een watchwinder model dat inderdaad als demo heeft gefungeerd bij een juwelier. Als de specificaties vermelden dat het enige defect het niet functioneren van de linker rotor is, gaat het er inderdaad om dat de watchwinder niet geretourneerd wordt m.b.t. deze rotor. Wanneer er krassen en/of andere beschadigingen zijn is er geen enkel probleem en nemen wij de watchwinder direct retour. Het geleverde moet overeenkomen met de inhoud van de overeenkomst.

De watchwinder heeft enkel een defect aan de rotor, er zijn geen krassen en/of andere beschadigingen. Aangezien er uiterlijk geen verschil is tussen een nieuw exemplaar of deze hanteren wij de originele foto. Bij uiterlijke krassen is het inderdaad een goed idee nieuwe foto’s te maken van het betreffende product.

Genoeg hierover, laten we weer lekker schrijven/reageren/lezen over leuke horlogemerken, techniek, weetjes en nieuwtjes :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

Leon op de Weegh
BensonTrade
www.bensontrade.nl

haakie Schreef:

trapm Schreef:

Op de site staat duidelijk het defect
omschreven.
De koper kiest daarmee BEWUST voor het kopen
van
een, deels, defect product. Kan mij voorstellen
dat teruggave hiermee wordt uitgesloten. Of dat
is
toegestaan icm koop op afstand is mij onbekend.

Terugsturen omdat de linker rotor defect is, is
uitgesloten. Dit is immers vermeld. Echter als je
hem terug wilt sturen vanwege schade die men niet
heeft vermeld (bv een barst in het glas of omdat
de rechter rotor defect is) is zal BT hem retour
moeten nemen. Natuurlijk moet je niet over een
krasje gaan zeuren, het is immers een demomodel.
BT kan daarom ook beter een afbeelding van het
bewuste artikel plaatsen. Dat scheelt een boel.

Nog even een reactie die ook algemeen toepasbaar is :).

Allereerst blijft de 7 werkdagen bedenktijd (koop op afstand) van toepassing bij ‘gewone’ producten zoals deze. Dus als het product met extra (niet vermelde) gebreken aankomt, kan je het gewoon terugsturen, zonder toe te komen aan andere rechten en plichten. Dit houdt ook in dat je een product mag open maken en (waar toepasbaar) mag testen.
Uberhaupt maakt de reden waarom je het terugstuurt niet uit. Of dit nou is omdat het product niet werkt of omdat het niet bij je magnetron kleurt.
Ook mag een winkel je geen (extra) kosten in rekening brengen voor het terugsturen.

Voor wat betreft de garantie, een verkoper (uiteraard in het geval winkel particulier, bij particulieren onderling geldt dit niet) mag dit, enkele uitzonderingen daargelaten, niet uitsluiten. Ook al is het een demo model en staat er dat het product zonder garantie komt, de garantie komt niet te vervallen. Je hebt dus alsnog recht op >2 jaar garantie. Dit geldt uiteraard niet als het product gratis is, of slechts tegen een symbolisch bedrag is.

Echter wel is het zo dat verkopers niet erg happig zijn om de rechten van een koper te honoreren of erkennen. Vaak gaat het niet om veel geld en is het proces om je gelijk te krijgen veel werk. Houd daar wel rekening mee.

Ik plaats deze reactie omdat ik zelf onlangs nog al wat problemen had met een webshop en omdat het in mijn vakgebied ligt ;).

Bedankt voor de vele reacties. Ik zal nog even kijken wat er verder op de markt wordt aangeboden en vervolgens mijn beslissing nemen.

Peter