Watchwinder?

Hoi allemaal,

Ik ben nog redelijk leek op het gebied van horloges en sinds kort de automaat ontdekt. Het virus slaat bij gebrek aan enige vorm van weerstand vrolijk om zich heen en ik wil nog een automaat aanschaffen, ik denk een Seiko duiker.

Dat betekent dat ik elke dag een andere automaat kan dragen, dus mijn vraag aan jullie is:

Wat is wijsheid? Horloge in een mooie doos opbergen en weer opwinden/gelijkzetten als ik het weer wil gaan dragen, of een setje watchwinders aanschaffen? Wat is beter voor het uurwerkje?

Bij voorbaat dank voor jullie wijze input! :smiley:

Voor het uurwerkje maakt het niet veel uit als het maar niet al te lang stilstaat. Dus bij regelmatig wisselen is er geen noodzaak om je horloge op de winder te houden. Ik heb mijn winder uit bedrijf genomen. Ik zou alleen voor een winder gaan als ik (ooit) een automaat met een complicatie zou hebben die lastig in te stellen is. Moonphase of perpetual calendar of een planetarium :wink:

Hierover is al eens een topic gestart.
Conclusie was, elke dag even “opschudden”.

Elke dag lijkt me wat veel van het goede… klokje moet toch wel ff stil kunnen staan lijkt me

Regelmatig dan. :}

Even de zoekfunctie gebruiken (tu)

ticothijs82 Schreef:

Ik vind slechts een inspiratie om iets van Lego te gaan bouwen als ik de zoekfunctie gebruik, maar ‘zoeken’, of liever ‘vinden’ is niet mijn sterkste punt…:S

Kwalitijd Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Ik vind slechts een inspiratie om iets van Lego te
gaan bouwen als ik de zoekfunctie gebruik, maar
’zoeken’, of liever ‘vinden’ is niet mijn sterkste
punt…:S

Voila, met de zoekfunctie 42 pagina’s leesplezier:

http://www.horlogeforum.nl/search.php?2,search=watchwinder,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=ALL

Kwalitijd Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Ik vind slechts een inspiratie om iets van Lego te
gaan bouwen als ik de zoekfunctie gebruik, maar
’zoeken’, of liever ‘vinden’ is niet mijn sterkste
punt…:S

Waar een wil is, is een weg. (scroll down menu aanpassen naar: “alle datums”).