Via Marktplaats heb ik een tijdje geleden een watchwinder gekocht. Een prima apparaat waar ik 4 automaten aan de gang kan houden naast plaats voor 6 andere horloges.
Ik heb echter 1 probleem. De horloges passen bijna nooit mooi om de kussentjes heen. Als er een leren bandje aan zit met een normale gesp is het geen probleem, die kan ik prima op maat vastzetten. Bij bandjes met vlinder- en andere sluitingen (ook die van de Omega bijv.) kan het bandje niet dicht of met de duikerssluiting zit het veel te los. Gevolg het horloge schuift over het kussentje heen en weer en botst dus de hele tijd tegen zijn buurman. Ik probeer beschadigingen te voorkomen door er allerlei papiertjes o.i.d. tussen te stoppen, maar dat lijkt me toch eigenlijk niet helemaal de bedoeling. Wie van jullie kent dit probleem en, belangrijker nog, heeft er een creatieve oplossing ?
Alvast weer bedankt voor alle moeite.
groet
Harald
een extra stukje schuimrubber tussen bandje en kussentje?
Hallo Harald,
Waarom zoek je niet naar een kleiner zacht voorwerp zoals een kussentje of maak een kussentje. Hou er wel rekening mee dat een autom. horloge een flinke zwieper krijgt in dat apparaat. Dus zorg dat het kussentje stevig vast klemt.
Of met een speld oid door de gaatjes van de band vast pinnen op het kussentje.
Niet zo mooi, maar werkt misschien wel…
Dank voor jullie reactie. Ik ben inderdaad aan het experimenteren met een soort extra laag op het bestaande kussentje, zodat het horloge op een grotere stand toch blijft zitten. Lukt tot nu toe wel aardig. Anders moet ik inderdaad zelf maar iets op de juiste maat maken.
groet
Harald
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mijn omega speedmaster is een klein kartonnetje tussen de band en het kussen voldoende om het horloge van te zetten. Bij mijn oude Breitling zet ik enkele kartonnetjes tussen de kast en het kussentje. Werkt uitstekend.
Wij verkopen ook watchwinders, deze watchwinders zullen dat probleem niet hebben want de kussentjes die daar bij zitten zijn kleiner en groter te maken doormiddel van een veer!
Dus moet je denk ik naar zo iets op zoek
Goedhorloge, bedankt voor de tip. Ik ga op de site kijken.
groet
Harald
Ik denk dat ik dezelfde heb gekocht via Uhrenbedarf.de? Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn metalen banden en vouwsluitingen. Heb er voorlopig aan de achterkant een stukje van ’ bubbelplastic’ op de breedte van het kussentje tussengedaan. In afwachting van en wat beter oplossing. Als ik die heb (of jij) dan gaarne nog even plaatsen of via PB. hans
Hoi Hans,
Ik heb de mijne gekocht via Markplaats. Hij was defect uit Amerika aangekomen. Dat maakte de prijs wel wat leuker, en hij was simpel te repareren. Inmiddels heb ik ontdekt, dat in mijn winder de kussentjes, bijna onzichtbaar, bestaan uit twee delen. Na het verwijderen van wat stiknaden kun je er als het ware een laag “afpellen”.
Hierdoor is de grootte wel wat flexibeler geworden. Tevens is die buitenste rand die ik eraf gehaald heb veel harder en kan ik het kussentje nu iets meer vervormen.
Misschien is dit bij jou ook mogelijk. Succes !
groet
Harald
Probeer eens een tochtstrip om het kussentje te wikkelen (kan erop worden geplakt.) helpt!!
alexis
Goeie tip! Bedankt , ga ik zeker proberen.
Groet
Harald
Briljant idee, je bent genomineerd voor de Nobelprijs voor horlogedingen
ik ga het proberen!