Besten,
Na het gebruik van de zoekfunctie ben ik niet veel wijzer geworden dus ik probeer het zo maar even.
Waar kan ik een watchwinder aanschaffen? Het liefste bij een winkel, waar ik hem kan zien dus (omgeving Bussum Amsterdam of in Rotterdam).
Waar moet ik op letten? Heb een beetje onderzoek gedaan en het lijkt mij het beste om er een aan te schaffen met intervallen en links en rechts draaiend. Zijn er verder zaken waar je op moet letten?
Dank,
Ger
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je in regio Bussum bij Kohler in Laren, Geerling in Bussum of anders van Hell in Amersfoort wel terecht kan voor een winder.
Ligt ook aan het horloge welke je in de winder wilt doen, maar degene die zowel links als rechtsom dreaaien zijn uiteraard altijd goed!
Dank voor je reactie!
Ik wil er twee hebben een is voor een omega de ville begin jaren 70, en een andere is voor een seamaster cosmic 2000 uit begin jaren 70 en een seiko ‘sub’.
Waarom is het afhankelijk van het horloge welke winder je gebruikt?
Groet,
ger
Hallo Ger,
niet ieder uurwerk is hetzelfde en dus is ieder uurwerk weer anders opwindbaar. Zo zijn er uurwerken welke 2 kanten op te winden zijn, en ook die alleen Links of juist Rechts op te winden zijn.
Hier kan je zien welk uurwerk welke omwentelingen nodig heeft:
http://www.orbita.net/pages/17100.htm
Kijk anders ook eens op site’s als Kish.nl oid daar kan je veel inspiratie vandaan halen en de winder desnoods ophalen (geloof ik, zelf geen ervaring mee).
kijk eens bij www.signswatches.com
ik kom dit adres toevallig tegen, maar er zijn er zoveel, een beetje zoeken via Google en ze stromen binnen
kijk dan onder: Uhrenbeweger
pas op: mijn Kinetic van Seiko functioneert niet op een winder
En die winders die ze op de Rikketik verkopen, is dat iets waard ?
Kijk eens bij MTE in duitsland (via Google)
Ik heb er twee staan en die draaien al twee jaar probleemloos (op 230 Volt) stopcontact
Dank voor de reacties, ligt allemaal toch iets gecompliceerder dan ik dacht. Wellicht volgen er later nog vragen want ik heb er nog wel een paar maar ga eerst even ‘inlezen’…
Groet
Ger