Watchwinder

Van de week ging mijn watchwinder voor 2 stuks kapot. Helemaal uit elkaar gedraaid en effe doorgemeten, bleek het motortje de pijp aan Maarten te hebben gegeven.
Gelukkig was het geen dure, ik kocht die destijds voor €10 op marktplaats.

Deze week dus flink zitten googlen en zoeken, maar kwam toch weer uiteindelijk op MP uit.
Na wat onderhandelingen kwam ik eruit met de koper voor €100, en de nieuwe zat nog compleet in originele doos en al. Slecht 2 weken gebruikt zei de verkoper. En gezien de nieuwstaat en verpakking kan ik dat geloven.

En hier is ie dan, meteen ook efkes ingericht

7 likes

Mooie winder, mooie collectie ook :+1:

1 like

Mooie​:+1:, op de salontafel zetten , sigaartje erbij…cognacje. De vrouw naar gtst laten kijken en jij naar de opwinder :blush:

1 like

Zo, dat ziet er serieus uit :+1:
Daar ga je veel,plezier van hebben.

1 like

Ziet er goed uit geniet ervan (mooie Tissot).
Hierbij mijn van Meccano gemaakte winder.
[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/20150531_160833.jpg.html][/URL]

12 likes

sjiek,

of moet ik zeggen: chique…

1 like

Nice! Mooi koppeltje aan de linkerkant :+1:

1 like

Erg mooi! Als je hem voor de TV zet heb je een prachtige speelfilm in 3D😃

1 like

Das ook een knappe collectie @omegas

Dacht nooit erg van de watchwinders te zullen zijn… (nu ja, ook niet van automaten…of van een kleine collectie…) maar dit brengt me wel op ideeën…!

Bedankt voor het delen!

1 like

En toch heeft zo’n winder iets. Ik geniet er van, in het weekend ontbijtje op bed, muziekje op de achtergrond en in mijn ooghoeken de winder die de mechanische hoogstandjes regelmatig zachtjes masseert☺️

1 like

Haha, niet zozeer om met hypnotiseren maar wel uit practisch oogpunt… juist zetten van de horloges en opwinden… de ene dag vind ik het superleuk, de andere dag heb ik ze liever gelijk ‘gereed’.

1 like