Ik zag op Marktplaats wat mooie watchwinders van Benson voor een mooie prijs, het enige is dat ze defect zijn. Het is geen waterschade maar meer weet de eigenaar ook niet. Weet iemand of het makkelijk te repareren is en wat er mee aan de hand is?
Ben erg benieuwd of iemand het weet.
Tsjaa, ik zit ook te twijfelen. Hij heeft er namelijk 3 waarvan er 1 al van is verkocht. Maar alle drie deden ze het niet. Misschien zegt dat ook wel iets over de kwaliteit maar voor 40 euro inclusief verzendskosten is het toch wel erg aantrekkelijk. Nieuw kosten ze namelijk 149 euries. Maar wat kost zoān watchwinder motorātje dan precies?
Oke, maar wat is er dan mis met de watchwinders? of gewoon de power reserve zijn werk laten doen? Dat is wat ik tot nu toe heb gedaan, niks mis mee maar zoān watchwinder ziet er wel mooi uit. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie
prutswerk leveren kan je zelf ook wel, heb je geen MP verkoper voor nodig.
kortom: voor die 40 eypo laten liggen, voor 't zelfde geld zijn die winders definitief een hemelend onderdaan van Jezusā¦sta je helemaal met lege handen.
wat betreft de winders: het schijnt dat de nodige horlogemakers nogal extreme slijtages tegenkomen sinds de komst van de watchwinders.
ik laat die troep in elk geval liggen
Oh, is dat dan zó erg? Ik dacht dat een beetje horloge daar wel gemaakt voor was. Dus ik kan beter gwoon een mooie opberg doos kopen en de power reserve zijn werk laten doen?
Oh, is dat dan zó erg? Ik dacht dat een beetje
horloge daar wel gemaakt voor was. Dus ik kan
beter gwoon een mooie opberg doos kopen en de
power reserve zijn werk laten doen?
een automaatje word met een watchwinder volcontinu in beweging gezetā¦alles wat aan constante beweging wordt blootgesteld slijt in meer of mindere mate.
bepaalde onderdelen zullen wel erg vaak en erg lang op hun sodemieter krijgen wat zich weer vertaalt in de ervaringen bij de horlogemakers.
Een watchwinder acht ik geschikt voor het op reserve houden van een (gebruiks) horloge dat je in principe een aantal keer per week, of wellicht maand wilt gebruiken. In mijn geval een Seiko SKX023.
Bij een duurder horloge kan ik mij wel voorstellen dat je die niet standaard in een winder bewaard.
Voor mij is dat allemaal een reden om een automaat te willen met handwind mogelijkheid. (ben momenteel bezig mijn wensen omtrent een āultiem horloge in mijn belevingā inzichtelijk te krijgen in een excel bestand, goede kans dat er een dag komt dat ik om jullie advies ga vragen )
Een watchwinder acht ik geschikt voor het op
reserve houden van een (gebruiks) horloge dat je
in principe een aantal keer per week, of wellicht
maand wilt gebruiken. In mijn geval een Seiko
SKX023.
Bij een duurder horloge kan ik mij wel voorstellen
dat je die niet standaard in een winder bewaard.
Voor mij is dat allemaal een reden om een automaat
te willen met handwind mogelijkheid. (ben
momenteel bezig mijn wensen omtrent een āultiem
horloge in mijn belevingā inzichtelijk te krijgen
in een excel bestand, goede kans dat er een dag
komt dat ik om jullie advies ga vragen )
Een watchwinder is vooral voor horloges met uitgebreidde datum complicaties (duur!). Omdat deze moeilijk af te stellen zijn, is het makkelijk het horloge op een winder te bewaren.
Een watchwinder acht ik geschikt voor het op
reserve houden van een (gebruiks) horloge dat
je
in principe een aantal keer per week, of
wellicht
maand wilt gebruiken. In mijn geval een Seiko
SKX023.
Bij een duurder horloge kan ik mij wel
voorstellen
dat je die niet standaard in een winder
bewaard.
Voor mij is dat allemaal een reden om een
automaat
te willen met handwind mogelijkheid. (ben
momenteel bezig mijn wensen omtrent een āultiem
horloge in mijn belevingā inzichtelijk te
krijgen
in een excel bestand, goede kans dat er een dag
komt dat ik om jullie advies ga vragen )
Een watchwinder is vooral voor horloges met
uitgebreidde datum complicaties (duur!). Omdat
deze moeilijk af te stellen zijn, is het makkelijk
het horloge op een winder te bewaren.
Show us your spreadsheet
+1 ben ook benieuwd naar je wensen. Ik heb mijn lijstje bijna af, maar het klokje nog niet gevonden
Herkenbaar zoān lijstje kennelijk
Die van mij is nog een work in progress, zoveel wensen, zo weinig geld
Daarnaast blijft de smaak zich ook steeds ontwikkelen, alhoewel de basis er wel aardig ligt.
Tsjaa, ik zit ook te twijfelen. Hij heeft er
namelijk 3 waarvan er 1 al van is verkocht. Maar
alle drie deden ze het niet. Misschien zegt dat
ook wel iets over de kwaliteit maar voor 40 euro
inclusief verzendskosten is het toch wel erg
aantrekkelijk. Nieuw kosten ze namelijk 149
euries. Maar wat kost zoān watchwinder motorātje
dan precies?
Ik weet niet hoe ze eruit zien, maar voor een paar tientjes zijn er wel nieuwe watchwinders te koop met 2 jaar garantie.
Ik vind het gepruts uit de ergste catagorie,
gewoon links laten liggen die rommel.
Daarnaast vind ik het gebruik van een watchwinder
sowieso twijfelachtig, mijn horlogemaker raadt het
in ieder geval af.
Over of het nu wel of niet goed is lopen de meningen uiteen (ook onder horlogemakers). Om zwart/wit te zeggen of het wel of niet goed is gaat veel te ver. Als je veel horloges hebt en je dus vrij veel de kroon los en vast zit te schroeven om horloges gelijk te zetten kan ook de waterdichtheid worden aangetast. En of de āwear and tearā nu echt veel invloed heeft op het uurwerk als je toch om de 4 jaar een service doet staat ook niet vast.
Ik zou het gewoon doen als het je leven een stuk makkelijker maakt. Je hoeft dan echt niet 50% sneller voor onderhoud. Zolang je de Orbita handleiding aanhoudt van hoeveel rotaties een horloge per dag mag maken, dan zit je wat dat betreft vrij goed.
Dat neemt niet weg dat ik een vintage horloge met een groot prijskaartje er ook niet in zou leggen :).
Bedankt voor alle reacties ik denk dat ik de watchwinders nog maar even laat liggen tot ik wat meer klokjes heb. Ben momenteel opzoek naar een Doxe Diver of een mooie seamaster. (tu)
Uiteraard bedoel ik Doxa ze zien er ontzettend gaaf uit. Of een Eterna Diver waarbjj je de klok half uit de kast kan halen zeer vet. Alleen dan het prijskaartjeā¦