Water in IWC

Goedemorgen, net met kinderen wezen zwemmen, IWC doppelchronograph om, na zwemmen zie ik opeens echt water in het horloge zitten. En ja de kroon zat dicht, zowel voor als ná het zwemmen gecontroleerd. Iemand een goed adres voor mijn IWC, of gewoon opsturen naar IWC, gepeperde rekening ontvangen en horloge 10 weken kwijt. Ik hoor het graag!

Jeetje, dat is heel spijtig. Het is een doppelchronograph en kennelijk geen dompelchronograph…:upside_down:

21 likes

Balen man, bovenstaande is natuurlijk de beste optie. Dan weet je zeker dat het goed komt en krijg je garantie.

Je zou ook contact kunnen opnemen met wwwatches. Mogelijk weet William een goed (koper) alternatief. Hij heeft veel ervaring met IWC.

Al met al succes toegewenst, laat even weten hoe je het hebt opgelost. Mooi leermomentje voor ons…

Nog onder garantie of niet? :frowning:

Auw , dat is niet leuk! :anguished:
Hopelijk wordt je goed geholpen , dit zou toch niet moeten kunnen!

Ik zou er ook nooit mee gaan zwemmen. Volgens mij zijn de IWC Pilot chrono`s WR tot 60m

Gaan zwemmen met een horloge dat 60m waterdicht is, is niet slim. Vraag me af of dat gedekt wordt.

Grappen maken of iemand op z’n lazer geven is natuurlijk altijd mooi. Maar hoe tof zou het zijn om dat te combineren met een nuttige tip…

7 likes

Marijn, heeft de IWC op tijd z’n (aangetoonde IWC) service gehad?

Er ktrijgt hier niemand op zijn lazer, en de nuttige tip is na te denken welk horloge je om hebt voor je gaat douchen of zwemmen. Ik doe dat elke dag. Verdiep je ook hoe die waterdichtheid werkt. Je kunt Wesselink & Vreeker in Alkmaar bellen.

3 likes

Heel snel in een bakje rijst leggen met de kroon uitgedraaid , en dan zsm laten maken.
Ik ben absoluut geen kenner , maar wachten is geen optie!
Heel veel succes ermee.

4 likes

Geen idee, leuke link, als iwc dezelfde waarden hanteert wordt het een vervelende discussie.
http://www.horloge.com/informatie/horloge-waterdichtheid

3 likes

Nee horloge is van 2008 en heeft nog nooit een beurt gehad, is ook niet echt veel gedragen. En het is werkelijk nog nooit in me opgekomen dat een IWC van zoveel geld niet eens mee in een zwembad kan… belachelijk naar mijn mening, maar dat blijkt dus wel zo te zijn. Heb meerdere dure horloges en het enige merk waar ik meerdere keren ellende mee heb gehad is IWC. Kan toeval zijn maar ik heb genoeg “toeval” gehad. Dit is mijn laatste IWC in elk geval.

2 likes

Welk model heb je dan? Volgens mij had IWC namelijk ook een dubbelchronograaf in de GST lijn welke 120M waterdicht zou moeten zijn. Nu is met een chronograaf de plomp inspringen wellicht niet het meest verstandige om te doen. Knopje per ongeluk indrukken en je bent de Sjaak. Ik geloof dat dit met sommige Breitlings overigens wel kan…

iw3799 Top Gun
Tot 6bar WR

Wel heel mooi ding :raised_hands:

oeff… ik vrees… snel handelen!!!

Blijkbaar niet geschikt om mee te zwemmen en mogelijk verdroogde rubbers gezien z’n leeftijd. Vervelend, maar idd een leermoment.

Mja. Een hoge prijs garandeert natuurlijk niet dat je er alles maar mee kunt doen.

Wesselink en vreeker is al eerder genoemd, die zou ik ook contacten.

Ruilen tegen mijn Rolex Explorer II Polar? Die kan lekker onder water hoor. Los ik jouw waterprobleem wel op :+1:

2 likes