(waterdicht) horloge afspoelen

Dat ze getest zijn voor gebruik onder een bepaalde druk, en deze tests doorstaan hebben.
In elk geval bij gerenommeerde merken…
Maar daar valt over te discussiëren :wink:

Van ruilen komt…
Hoewel… Wat heb je te ruilen…? :smile:

Inderdaad standaard Citizen NY0040 horloges zijn door de Italiaanse marine getest ( en doorstaan ) tot 50 atm. :grinning:

Wat je in jouw zéér respectabele verzameling écht mist is een mooie dresser én een mooie moderne chronometer.
De dresser fijn en exquis, zwart, zwitsers uiteraard en lekker plat, want dat had je nog niet.
De chrono, uiteraard ook zwitsers, met ultraprecies quarzwerkje, want dat heb je ook nog niet, met twee razendsnelle secondewijzers en WR op 100 m én gelimiteerd, want dat had je ook nog niet.
En laat ik nou net deze twee in mijn bezit hebben.
Ik ben echter bereid een offer te leveren voor een van jouw kindjes.

:slight_smile: Mijn “verzameling” is een gevolg van zo’n 5 jaar lang vele uren op horlogefora doorbrengen. Steeds weer iets nieuws aan de horizon, steeds veranderende smaak en interesse.

En nu… Tijd om terug te gaan naar één (heel misschien twee, daar ben ik nog niet helemaal uit) horloge(s).
De Explorer blijft om de pols, de rest ligt in de kluis. Zonde toch…?

Dus nee, mijn verzameling mist niets. Misschien mist de verzameling van iemand anders één van deze klokjes. Time will tell :wink:

1 like

Als ik in zoutwater heb gezwommen dan spoel ik het horloge altijd met zoetwater af, met een duiker is de temperatuur van het water niet van belang. :anchor:

Inspuiten met huishoud ontvetter, even laten inwerken, eventueel met nagelborsteltje tussen de randjes en hoekjes en dan met lauwwarm water afspoelen, moet je zien hoe zwart het water is!