Eerder lichtjes te warm water dan te koud ?
Of omgekeerd ?
Omgekeerd
Maar ik zou denken: koud doet krimpen, dus dan komt er speling tussen de pakkingen ???
Gewoon handwarm, daar kan het ook tegen als je het draagt…
Mag toch niet veel uitmaken? Niet dat ik in water van 5°C wil springen, maar dat moet toch kunnen net als tropische temperaturen.
Ik vraag het maar even omdat een niet-thermostatische warm/koud kraan “snel” even van temperatuur kan wisselen.
Voor horloges die spatwaterdicht zijn is kamertemperatuur het veiligst. Voor duikers; nergens over nadenken!
Een goed waterdicht horloge kan daar gewoon tegen hoor. Ze zijn gebouwd om verschillen in temperatuur te weerstaan. Warm of koud maakt niet veel uit.
Ik was mijn Explorer (100m WR) met lauwwarm water (en handzeep) als ik hem net van de pols heb gehaald. Zo is het temperatuurverschil minimaal…
Bij heet weer in een koud zwembad springen met mijn horloge om doe ik overigens ook niet, ik maak (spetter) het horloge eerst nat voordat ik het onderdompel. De binnentemperatuur van het horloge kan aardig oplopen achter het glas.
Of ben ik nu te voorzichtig…?
bij warm weer warm water, bij koud weer koud water.
Dat is wel heel voorzichtig. Het is wel een rolex hoor. Die kan behoorlijk wat hebben ooj al is het geen duiker.
Ze kunnen er allemaal tegen hoor. Misschien de tag heuer link niet. De rest in ieder geval wel.
De Link heeft een WR van 200 meter, da’s meer dan de Explorer (100m) en de Aqua Terra (150m)
Maar niet met de pushers ingedrukt denk ik.
Nee, dat dan weer niet
Staal
Stalen schakelband
Duikring of bezelâś…
Kleurloos: zwart of witâś…
Merken met veel reclame investeringenâś…
(Te)Duurâś…
Stuk voor stuk jaloersmakend mooiâś…
Mogen weg, op één na
Met ruil ben je mijn man, mijn muntjes zijn vanmiddag uitgegeven
Het zijn getallen die een fabrikant opgeeft maar wat zegt het eigenlijk ?