Waterdicht, ja of nee..?

Beste allen,

Ik ben van plan om de Seiko SNA411 aan te schaffen bij Rob van Monsterwatches. De aantrekkingskracht tot dit horloge is zeer aanwezig en wil het gewoon hebben vanwege z’n stoere uitstraling!

Zoals de meeste van jullie weten, heb je bij Rob de optie om een saffierglas in te bouwen. Hier wil ik ook uiteraard gebruik van maken omdat het krasbestendig is. Alleen wat mij nog weerhoudt is of de Seiko dan 100% waterdicht blijft.

Wat is jullie ervaring met het vervangen van het glas?

Zou je niet aan Rob kunnen vragen of hij de mogelijkheid heeft om het horloge daarop te testen ?
Recent bijv. bij een forumlid een reparatie laten uitvoeren waarna hij het horloge na gedane arbeid op waterdichtheid heeft getest.

Dat is inderdaad wel verstandig. Wellicht dat iemand hier een snelle antwoord had, ervaring had. Vandaar deze vraag op dit forum. Ik zal Rob mailen hierover!

Kijk anders hier even, puntje 11:

Waterdichtheid na plaatsen saffier
Ik garandeer de waterdichtheid na het plaatsen van saffier en/of modificeren van een horloge. Tot dezelfde diepte als het voor de aanpassing al had.

3 likes

Ik heb em sinds gisteren!
De pushers voelen raar -als je mechanische horloges gewend bent- maar in het algemeen oogt het horloge duurder dan het daadwerkelijk is!

Het hardlex glas met bolling is erg cool; ik zou het horloge eerst eens met het originele glaasje proberen; weet je óók zeker dat ie waterproof is! :slightly_smiling_face:

6 likes

Oeeii bedankt! Ik zal voortaan niet zo snel een topic starten. Eerst zelf uitzoeken en dan pas een topic!

3 likes

Echt mooi man, goeie combi ook met die band!

1 like

Het is gewoon een pracht van een ding! En vooral voor zijn prijs.

1 like

Ach ja, vragen staat vrij toch :+1:

2 likes

Aangezien je een slechte lezer bent: :yum:

Rob raadt aan de sluitingen rond de pushers niét te strak aan te draaien; dus gewoon vast=vast anders gaan er dingen stuk! :open_mouth:

1 like

Mocht je tot aanschaf overgaan dan veel plezier ermee, ik zou er echt serieus zenuwachtig van worden wat een drukke wijzerplaat :grimacing:

Sowieso even een nachtje erover slapen! Misschien dat mijn smaak morgen al veranderd (ik denk het niet hehe)

1 like

Als je nog even wacht dan komt de mijne wel een keertje in het blauwe gedeelte! :slightly_smiling_face:

Kan nog niet echt wennen aan een quartz; het voelt alsof het horloge niet leeft! :thinking:

2 likes

Ik heb hem sinds vandaag met saffier, mijn monster, turtle en skx hebben ook een saffierupgrade van Rob en die zijn waterdicht.

4 likes

Good old TGV flighty :smile:
(gehad en nu klein beetje spijt)

2 likes

Ik heb saffier laten plaatsen op een snzg13.
Visueel vond ik het tegenvallen want saffier
heeft een heel andere reflectie dan hardlex.
Het maakt het horloge minder goed afleesbaar.
Bovendien is hardlex maar 1 stap minder hard
dan saffier.

Hardheid schaal van Mohs:
Hardlex 8
Saffier 9
Diamand 10

Ik zou deze flighty dus origineel houden.

1 like