Waterdicht maken?

Ach, als je nooit gaat zwemmen of onder de douche gaat met je horloge, is waterdichtheid eigenlijk niet eens nodig. Van de andere kant, in die prijsklasse wil je wel dat je klok netjes en goed (water)dicht is :wink:

Zoals met je Cartier is inderdaad wel nepperij. De AD had er bij moeten vertellen dat waterdicht maken bij Cartier moet gebeuren en wat dat ongeveer kost. Daarbij moet de AD echt geen 150 euro bij Cartier betalen (eerder de helft; de juwelier steek een aardige marge in zijn zak).

johneel Schreef:

Later bij een horlogemaker/juwelier in het dorp
gebracht, die de wissel deed voor € 25,-- inclu
garantie en waterdicht maken. De beste man is er
jammer genoeg mee gestopt, maar W&V doen het ook
erg netjes.

Kweenie hoe je horlogemaker het gedaan heeft, maar via Cartier worden waarschijnlijk pakkingen en kronen (en evt. knoppen) vervangen. En daar wordt aardig wat voor gerekend. Maar als je, zoals Niels al zegt, niet mee onder water gaat, dan is het bij nog nette pakkingen even invetten en testen meestal voldoende denk ik.

Als het om een Alkmaarse juwelier gaat is de kans groot dat hij bij Wesselink en Vreeker laat doen en er vervolgens een ander zakje met een andere prijs daarop omheen doet :frowning:

Leen
Dat is precies wat een bevriende horlogemaker me vertelde…
De beste man heeft een tijdje bij W&V gewerkt en vertelde me dat hij regelmatig horloges op waterdichtheid controleerde van Alkmaarse juweliers…

John

LeenV Schreef:

Als het om een Alkmaarse juwelier gaat is de kans
groot dat hij bij Wesselink en Vreeker laat doen
en er vervolgens een ander zakje met een andere
prijs daarop omheen doet :frowning: