waterdicht

hallo liefhebbers en belangstellenden.

hoe zit het met

de kwaliteit van de waterdichtheid bij oude horloges, dus pakweg 1e helft 20e eeuw. metalen kast was toen gebruikelijk als ik het goed heb (dus geen rvs horloges uit die tijd)

en de kwaliteit van de waterdichtheid van tegenwoordige goedkope horloges (kijkshop) van rond de 30 euro; metalen huis (dus geen rvs)

hoe valt een vergelijking tussen deze 2 uit?

Ik denk dat 't wat moeilijk te zeggen is. Wat bedoel je precies met kwaliteit van de waterdichtheid? In de 1e helft van de 20e eeuw kwam Rolex bijvoorbeeld met hun Oyster horloges http://www.timeandgems.com/Rolex-Oyster. Die waren vooral voor die tijd bijzonder goed waterdicht. Er werd probleemloos het Kanaal mee overgezwommen.
Als een dergelijk horloge goed onderhouden is, inclusief pakkingen verwisselen, denk ik dat je er best mee kan zwemmen.

Maar voor 30 euro heb je bij de Kijkshop ook een waterdichte Casio. Daar kun je ook gerust mee zwemmen. http://www.kijkshop.nl/producten/5220-5246-5247/sieraden-en-horloges-/horloges-op-merk/casio/2/
Deze kost er precies 30 euro en is zelfs 200m WR

Hij oogt erg als een G-shock, maar volgens mij is ie dat niet.

marnix bedankt vor je reactie.

tja wat bedoel ik precies…

ik kom er later op terug.

Met de huidige materialen is een horloge veel beter(en veel goedkoper) waterdicht te maken.
De getoonde Casio is bijvoorbeeld absoluut betrouwbaar(nieuw dan,jaarlijks op nieuw testen voor zekerheid),waar bv een Omega Seamaster uit de jaren 50 dat soms nieuw al niet bleek te zijn (gelezen bij site van vintage Omega verkoper)
Als ik op vakantie ga,neem ik een moderne waterdichte klok naast mn (als ik die verkies)vintage mee.

Leetje Schreef:

Met de huidige materialen is een horloge veel
beter(en veel goedkoper) waterdicht te maken.
De getoonde Casio is bijvoorbeeld absoluut
betrouwbaar(nieuw dan,jaarlijks op nieuw testen
voor zekerheid),waar bv een Omega Seamaster uit de
jaren 50 dat soms nieuw al niet bleek te zijn
(gelezen bij site van vintage Omega verkoper)
Als ik op vakantie ga,neem ik een moderne
waterdichte klok naast mn (als ik die
verkies)vintage mee.

nieuwe dingee hebben wel vaker tekampen met kinderziektes. methoden en technieken erbeteren in deeloop der tijd.