Waterdichtheid Komandirskie

Even een lijntje uitgooien over het volgende. Ik heb inmiddels 2 Komandirskies en ben zeer tevreden over deze klokjes. Nu staat er vermeld dat deze waterproof zijn dus 3atm. Ik heb begrepen dat Vostok wel pakkingen monteerd onder het deksel en de schoefkroon.Bij de Amphibia zitten deze ook en die zijn waterdicht (heb ik al getest) Vandaar mijn volgende vraag:
Heeft er iemand zijn Komandirskie wel eens aan een watertest onderworpen, vrijwillig of per ongeluk? En… wat was de uitkomst. Alvast bedankt!

Gr Wouter

Hoi Wouter
3 atm is spatwaterdicht dus alleen voor handen wassen en regen zwemmen en douchen is niet aan te raden.
moet dan min 10 atm zijn.

Hoi Wouter,

De meer recente komandirskies (vanaf 2000) zijn wel waterdicht, maar het is allemaal net wat minder dan bij de amphibia. Zo is de kroon minder degelijk, lijkt het plastic glas een tikje dunner en het rubber dat wordt gebruikt is ook minder stevig. Ik heb hem opengeschroefd en van binnen leek het een ‘amphibia light’. Ik heb er zelf wel zonder problemen mee gezwommen, maar als je echt aan ze gehecht bent is dat naar mijn mening niet aan te raden. De zee zou ik al helemaal zien te vermijden; de verchroomde kast kan minder goed tegen zand en zout.

Groeten, Luuk