Waterdichtheid pushers Sinn 103

Twee chrono’s van Sinn één met “gewone” pushers en één screw down pushers…echter beidde 200m waterdicht.

Nu vraag ik mij af hoe dat kan met gewone pushers?

Ben benieuwd…

Google “sinn 103 water resistance”, eerste hit … 2 seconden!

Screw down chrono pushers (typically, there are a few exceptions) have nothing to do with increasing water resistance, but they exist in order to prevent the operation of the pushers under water which could pump water into the case causing water damage.

Veel leesplezier. :wink:

1 like

Dat is gewoon goed gebruik van keeringen in de opening van de korlogekast om de pen van de pusher.
Het vastschroeven is alleen om te voorkomen dat je ze per ongeluk indrukt onder water, dan zou het in sommige gevallen voor kunnen komen dat je water langs de keringen perst.

En 200m waterdicht met alleen keerringen is prima mogelijk, heel de Casio G-Shock serie werkt er mee.

2 likes

Haha…duidelijk verhaal.

Wel apart dat je een waterresistence hebt van 200m maar je dan dus schijnbaar niet de pushers mag indrukken onder water…

Zelfde idee als bij de (schroef)kroon.

Hobby duikers komen niet eens verder dan 50m, daarnaast hoeft de kroon niet eens ingeschroefd te zijn om waterdicht te zijn.

Idd, maar heeft iedereen denk ik hier wel dat je het liefste met 1000m zekerheid gaat zwemmen met je horloge om :joy:

Fortis is ook 200m waterdicht, en de kroon is NIET geschroefd…

Vele horloges zijn ook met de kroon open waterdicht!

Een geschroefde kroon is “prettig” maar geeft niet extra zekerheid!

1 like

Een baantje in het 50m bad vind ik al een afstand. :wink:

1 like

Weer iets nieiws geleerd vandaag, dat de screw down bij kroon en pushers dus met name is om te voorkomen dat je kroon uittrekt of oushers indrukt :white_check_mark::+1:t2:

Ja… natuurlijk is een geschroefde kroon fijn, een extra zekerheid dat er niks kan gebeuren.

Maar zoals gezegd, Fortis horloges zijn ook 200m waterdicht en de kroon is gewon “los”

Moet ik zeggen, vind ik eigenlijk prettiger! Ik ga meestel zwemmen met een apple watch, en die is maar waterdicht tot 50m… meer als voldoende!

En als je meer horloges hebt, kun je ze zo even snel opwinden, zodat je de volgende dag kunt dragen… bijv!

2 likes

Nee het is helemaal niet fijn man

1 like

Omega heeft chronografen waarbij de pushers wel gebruikt kunnen worden onder water, bv.:

image

En zelfs onder water zijn de pushers te “gebruiken”bij bijvoorbeeld de B-42 :ok_hand:t2:

Deze gaat al jaren onderwater zonder vast te schroeven werkt gewoon.

Deze heeft water sokken en werkt ook onderwater.