Waterdichtheid Seiko Fathom

Vorige week in de UK een seiko Fathom snz55k1 besteld (is reeds onderweg). Maar ik heb nog een vraag is dit horloge nu geschikt om mee te zwemmen of niet dit omdat er geen geschroefde kroon opzit maar deze wel waterdicht is tot 100 meter…??

Ik zou het risico niet nemen.

Ermee zwemmen zou moeten kunnen: http://www.seikowatches.com/support/faq/water.html

Een schroefkroon is niet bepalend voor de waterdichtheid. Ook horloges met een schroefkroon hebben aparte pakkingen rond de as van de kroon. Als die in goede staat zijn kun je met 100M specs zwemmen.

Mischien overbodige tip maar nooit de kroon bedienen in het water of als het horloge nog erg nat is.

En wat als je een duik neemt van de hoge plank en tot 4 meter diep gaat?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Volgens de specs is het voldoende om mee te zwemmen. Duikplanken enzo zou ik mee oppassen en ook dat de niet per ongeluk opengaat door bijv. ergens achter te blijven haken.

T blijft onduidelijk dus… Nou ja misschien durf ik t wel aan of niet!

Als test heb ik de kroon van m’n Swatch een paar keer onder water opengetrokken. Niks aan t handje

dalecooper Schreef:

T blijft onduidelijk dus… Nou ja misschien durf
ik t wel aan of niet!

Het leven is één groot risico.

Tsjah, voordat ik op dit forum kwam deed ik alles met mijn 5ATM en 10ATM horloges om. Dit waren wel quartz horloges, maar ik heb er mee gezwommen (meer, zee, zwembad) gedouched etc, en nooit problemen gehad. Verder heb ik ze nooit netjes afgespoeld of wat dan ook. De 10ATM heb ik zo’n 4 jaar continu om gehad, en de 5ATM zo’n 2 jaar, en ze doen het allebei nogsteeds prima.