Waterdichtheidtester, suggesties?

Omdat ik het netter vind om het topic van een ander toch niet te kapen, hierbij een nieuw topic.

Ik zoek nog iets om zelf de waterdichtheid te testen voor als ik op vakantie ga.

ideeën/tips voor <200e? Dank

Beetje zoals die ebay timer die jan en alleman, ik incluis, heeft.

Ik zie dit soort apparaatjes:

http://www.ebay.com/itm/New-6-ATM-10-Bar-Watch-Waterproof-Tester-Meter-Tool-Water-Resistant-Test-Machine-/252733722385

Maar dan moet je water in die cylinder gooien, daar je horloge in knikkeren en als je bubbels ziet is ie lek. Lijkt mij doodeng, en gaat maar tot 6 ATM.

Ik vrees dat ik ze eens in de vijf jaar naar de juwelier breng. :slight_smile:

Ik denk dat je minimaal 10 ATM moet hebben wil je er echt mee gaan zwemmen. Dat zijn deze dingen niet.

Toch bedankt voor de suggestie.

edit: staat er ook in de advertentie. wel netjes:

"the air pressure can be adjusted up to 6ATM, which means you can test watch with waterproof level less then 6ATM.
If there is no bubble coming out when air pressure is above 5ATM, you can wash hands, face and take a shower even wearing the watch. The cylinder is transparent, so it is convenient for you to observe which part of watch is not waterproof."

Ja, er staat er ook een op voor 600 dollar, gebruikt, electrisch, die tot 30ATM gaat, maar da’s meer dan drie keer je budget. :slight_smile:

Ik ben benieuwd of er nog iemand met een alternatief komt.

1 like

Uurwerkje eruit en meenemen naar het binnenzwembad. Op de bodem gooien en na een paar minuten kijken of het binnen droog is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahahaha… een statische druktest bij 2.4 meter diepte zonder de kroon in de kast. Een test die veel te licht is en tegelijkertijd gedoemd om te mislukken. :slight_smile: I like it. Erg Joseph Keller achtig.

Waarom zou je de kroon niet weer in de kast draaien?

Ik dacht dat de kroon altijd vast zat aan het uurwerk, en dat een kroon zonder uurwerk gedoemd was om niet stabiel te blijven zitten, wat weer speling op de o-ringetjes met zich mee brengt. Of ik moet mij vergissen. :slight_smile:

Ik heb nog een Elma Leak Controller over, als je interesse hebt. Die werkt zonder water en daarbij kan het uurwerk gewoon in de kast blijven.

3 likes

@HorloG Een foto misschien ? :wink:

Daar heb ik wel belang bij. Moet je er voor hebben? En welk model is het, de 2000?

En is die Vacu-proof pasta moeilijk te vinden?

EDIT: Als het onder 200 Euro is, vind ik dat eerst de keus aan @Brench is, trouwens. Ik wil niet onhoffelijk overkomen door in zijn topic jouw Elma voor z’n neus weg te kapen. :slight_smile:

1 like

Vind ik sympathiek!

2 likes

En om duidelijk te zijn wil ik het ook niet hebben : ik heb al een zoals op de bovenste foto, maar ik zoek altijd om te kijken werktuigen die ik niet ken :slight_smile:

1 like